‘Dolor i glòria’, la pel·lícula rodada en Paterna per Almodóvar, elegida per als Òscars 2020

Dolor y gloria, Almodóvar

Cartell de ‘Dolor i glòria’ | Twitter (@PopCultureEs)

 

L’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya ha elegit la pel·lícula ‘Dolor i glòria’, dirigida per Pedro Almodóvar, per a representar a Espanya en la 92 edició dels premis Òscars, que s’entregaran el 9 de febrer de 2020.

 

Es tracta de la tercera volta que una pel·lícula dirigida pel cineasta manxec opta a la categoria de Millor pel·lícula de parla no anglesa, un premi que va conseguir en 1999 per ‘Tot sobre ma mare’ i per al que va ser candidat en 1988 amb ‘Dones a la vora d’un atac de nervis’.

 

A més, Almodóvar va ser guardonat amb ell per ‘Parle amb ella’, pel·lícula amb la que també va ser candidat a l’Òscar a Millor direcció. ‘Campions’, dirigida per Javier Fesser, va ser elegida per a representar a Espanya en la passada edició dels Òscars, encara que finalment no va conseguir colar-se entre les favorites de l’Acadèmia de Hollywood.

 

Fins a hui, només quatre pel·lícules espanyoles s’han alçat amb el premi en la categoria de ‘Millor Pel·lícula de parla no anglesa’: ‘Tornar a començar’, de José Luis Garci; ‘Belle Époque’, de Fernando Trueba; ‘Tot sobre ma mare’, de Pedro Almodóvar; i ‘Mar endins’, d’Alejandro Amenábar, que a més va ser l’última pel·lícula espanyola que va optar a l’Òscar en esta categoria.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.

Luis Barcala tornarà a optar a l’Alcaldia d’Alacant amb el compromís de seguir transformant la ciutat

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha sigut proclamat de nou candidat del PP per a les municipals de 2027 i assegura que es lliurarà ‘a fons’ per a continuar millorant la ciutat. El partit manté tots els alcaldes actuals i renova 11 caps de llista en capitals on no governa.

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.