‘Dolor i glòria’, la pel·lícula rodada en Paterna per Almodóvar, elegida per als Òscars 2020

Dolor y gloria, Almodóvar

Cartell de ‘Dolor i glòria’ | Twitter (@PopCultureEs)

 

L’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya ha elegit la pel·lícula ‘Dolor i glòria’, dirigida per Pedro Almodóvar, per a representar a Espanya en la 92 edició dels premis Òscars, que s’entregaran el 9 de febrer de 2020.

 

Es tracta de la tercera volta que una pel·lícula dirigida pel cineasta manxec opta a la categoria de Millor pel·lícula de parla no anglesa, un premi que va conseguir en 1999 per ‘Tot sobre ma mare’ i per al que va ser candidat en 1988 amb ‘Dones a la vora d’un atac de nervis’.

 

A més, Almodóvar va ser guardonat amb ell per ‘Parle amb ella’, pel·lícula amb la que també va ser candidat a l’Òscar a Millor direcció. ‘Campions’, dirigida per Javier Fesser, va ser elegida per a representar a Espanya en la passada edició dels Òscars, encara que finalment no va conseguir colar-se entre les favorites de l’Acadèmia de Hollywood.

 

Fins a hui, només quatre pel·lícules espanyoles s’han alçat amb el premi en la categoria de ‘Millor Pel·lícula de parla no anglesa’: ‘Tornar a començar’, de José Luis Garci; ‘Belle Époque’, de Fernando Trueba; ‘Tot sobre ma mare’, de Pedro Almodóvar; i ‘Mar endins’, d’Alejandro Amenábar, que a més va ser l’última pel·lícula espanyola que va optar a l’Òscar en esta categoria.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.