‘Dolor i glòria’, la pel·lícula rodada en Paterna per Almodóvar, elegida per als Òscars 2020

Dolor y gloria, Almodóvar

Cartell de ‘Dolor i glòria’ | Twitter (@PopCultureEs)

 

L’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya ha elegit la pel·lícula ‘Dolor i glòria’, dirigida per Pedro Almodóvar, per a representar a Espanya en la 92 edició dels premis Òscars, que s’entregaran el 9 de febrer de 2020.

 

Es tracta de la tercera volta que una pel·lícula dirigida pel cineasta manxec opta a la categoria de Millor pel·lícula de parla no anglesa, un premi que va conseguir en 1999 per ‘Tot sobre ma mare’ i per al que va ser candidat en 1988 amb ‘Dones a la vora d’un atac de nervis’.

 

A més, Almodóvar va ser guardonat amb ell per ‘Parle amb ella’, pel·lícula amb la que també va ser candidat a l’Òscar a Millor direcció. ‘Campions’, dirigida per Javier Fesser, va ser elegida per a representar a Espanya en la passada edició dels Òscars, encara que finalment no va conseguir colar-se entre les favorites de l’Acadèmia de Hollywood.

 

Fins a hui, només quatre pel·lícules espanyoles s’han alçat amb el premi en la categoria de ‘Millor Pel·lícula de parla no anglesa’: ‘Tornar a començar’, de José Luis Garci; ‘Belle Époque’, de Fernando Trueba; ‘Tot sobre ma mare’, de Pedro Almodóvar; i ‘Mar endins’, d’Alejandro Amenábar, que a més va ser l’última pel·lícula espanyola que va optar a l’Òscar en esta categoria.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.