‘Dolor i glòria’, la pel·lícula rodada en Paterna per Almodóvar, elegida per als Òscars 2020

Dolor y gloria, Almodóvar

Cartell de ‘Dolor i glòria’ | Twitter (@PopCultureEs)

 

L’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya ha elegit la pel·lícula ‘Dolor i glòria’, dirigida per Pedro Almodóvar, per a representar a Espanya en la 92 edició dels premis Òscars, que s’entregaran el 9 de febrer de 2020.

 

Es tracta de la tercera volta que una pel·lícula dirigida pel cineasta manxec opta a la categoria de Millor pel·lícula de parla no anglesa, un premi que va conseguir en 1999 per ‘Tot sobre ma mare’ i per al que va ser candidat en 1988 amb ‘Dones a la vora d’un atac de nervis’.

 

A més, Almodóvar va ser guardonat amb ell per ‘Parle amb ella’, pel·lícula amb la que també va ser candidat a l’Òscar a Millor direcció. ‘Campions’, dirigida per Javier Fesser, va ser elegida per a representar a Espanya en la passada edició dels Òscars, encara que finalment no va conseguir colar-se entre les favorites de l’Acadèmia de Hollywood.

 

Fins a hui, només quatre pel·lícules espanyoles s’han alçat amb el premi en la categoria de ‘Millor Pel·lícula de parla no anglesa’: ‘Tornar a començar’, de José Luis Garci; ‘Belle Époque’, de Fernando Trueba; ‘Tot sobre ma mare’, de Pedro Almodóvar; i ‘Mar endins’, d’Alejandro Amenábar, que a més va ser l’última pel·lícula espanyola que va optar a l’Òscar en esta categoria.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.

La IA arriba als Espais Labora per a traduir en temps real 47 idiomes

Tres Espais Labora d’Alacant, València i Torrevieja han posat en marxa un projecte pilot pioner a Espanya que utilitza Intel·ligència Artificial per a oferir traducció i interpretació simultània en 47 idiomes a persones que no parlen ni castellà ni valencià.

Veïns de Benicalap denuncien noves obres per a apartaments turístics malgrat la prohibició

Compromís per València i el veïnat de Benicalap alerten de noves obres en baixos comercials per a usos turístics, tot i la denegació municipal de la llicència al juliol. Reclamen al consistori i a la Generalitat que actuen amb contundència i declaren la zona de mercat residencial tensionat.

El Levante ultima el traspàs de Tunde al West Brom per quasi tres milions

Levante i West Bromwich Albion han encarrilat el traspàs de l’extrem Kareem Tunde per uns tres milions d’euros, pendent només de tràmits finals i reconeixement mèdic. El jugador, format al club granota i amb contracte fins 2029, ja no ha viatjat a Pamplona per a jugar davant Osasuna.

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.