Com serà la tornada al col·le: Grups bambolla, màscares i distància d’1,2 metres

A escasses setmanes que milers de xiquets tornen a les aules, les comunitats autònomes perfilen els seus plans contra el COVID. L’últim protocol data del mes de maig, però la situació poc té a veure amb la d’aquell moment de la pandèmia: la incidència de contagis era molt més baixa, encara que també ho era la pauta de vacunació.

 

Hui dia, pràcticament tot el professorat escolar, per grup d’edat i prioritat, ha rebut la vacuna. Però els estudiants no, i més tenint en compte que serà complicat que els majors de 12 anys arriben amb la pauta completa a l’inici del curs, mentre els que són més xicotets, directament, encara no poden rebre la injecció.

 

Una vegada celebrada la reunió de la taula de la sectorial extraordinària d’Educació d’aquest dimecres, la ministra d’Educació, Pilar Alegría, ha informat de les directrius de cara a aquest pròxim curs escolar.

“Màxima presencialitat”, l’objectiu principal

La titular d’Educació ha ressaltat que enguany “la primera línia és apostar per la màxima presencialitat en totes les etapes i tots els nivells”. D’aquesta manera, Alegria ha recordat que almenys el 61,7% dels joves de 12 a 17 anys ja té almenys una dosi de la vacuna.

 

Per això, un dels principals canvis, que ja es van reflectir en la ratificació anterior, és la flexibilització de les distàncies: d’1,5 metres a 1,2, encara que el Govern ressalta que “cal seguir amb les mesures i la prevenció”. També incideix en què “seran les CCAA les que aniran valorant la pròpia situació”, dins d’un marc que ja defensa grups de convivència estable.

 

Respecte als ràtios d’alumne per classe, l’Executiu assegura que proporcionarà a les comunitats autònomes un total de 13.500 milions d’euros perquè puguen gestionar la contractació de més docents, com ja feren el curs passat i com ja han avançat algunes regions.

 

En canvi, segons ha assenyalat la dirigent, en la reunió de hui no s’ha parlat sobre la decisió de retirar les màscares en alguns espais, com els esbarjos. Un dels punts principals en els quals sembla haver-hi consens en el conjunt del territori nacional, pel fet que les autonomies exigeixen aquesta protecció als quals tenen més de sis anys.

 

Respecte a la Comunitat Valenciana, el curs arrancarà amb 5.000 docents extres que s’incorporaran les aules amb l’objectiu que l’atenció siga “més individualitzada” mitjançant desdoblaments i codocència. La màscara continuarà sent obligatòria, es mantenen els grups ‘bambolla’ i, com en altres comunitats, s’advoca per la màxima presencialitat en tots els nivells del sistema educatiu. No obstant això, són mesures que poden ser revisades.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.