8.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Tràgica mort d’un corredor de 36 anys durant la Mitja Marató de Madrid 2025

En un tràgic incident durant la Mitja Marató de Madrid 2025, un corredor popular de 36 anys va morir aquest diumenge a causa d’una parada cardíaca sobtada a pocs metres de la meta situada a la Plaça de Colón. La competició va reunir aproximadament 27.000 corredors, entre ells 24.000 participants en la Mitja Marató i 3.000 en la Carrera ProFuturo. Un altre corredor, de 20 anys, continua hospitalitzat amb lesions greus.

Fonts de l’organització han confirmat que el corredor de 36 anys es va desplomar prop de la Plaça de la Cibeles, a tan sols 500 metres de la meta. Va rebre atenció immediata d’un infermer del Samur-PC, que participava en el dispositiu mèdic de l’esdeveniment. Aquest professional va practicar maniobres de reanimació cardiopulmonar (RCP), assistit per una unitat LINX muntada en bicicleta fins a l’arribada de més equips d’emergència. Malgrat l’atenció rebuda, el corredor va ser traslladat a l’Hospital de la Pau en estat molt greu, on malauradament va morir. La família del difunt ha sol·licitat que no es proporcionin més detalls sobre el seu ésser estimat.

El segon corredor lesionat va ser atès en el Passeig de Recoletos, on un metge observador, juntament amb dos membres de seguretat de la Mitja Marató, van realitzar maniobres de reanimació fins a l’arribada dels serveis sanitaris.

És important destacar que durant l’esdeveniment, els serveis sanitaris desplegats van realitzar un total de 50 assistències per colps de calor, esquinços i altres emergències mèdiques, cosa que reflecteix la necessitat de mantenir la salut i la seguretat durant esdeveniments d’aquesta magnitud.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.