Tràgica mort d’un corredor de 36 anys durant la Mitja Marató de Madrid 2025

En un tràgic incident durant la Mitja Marató de Madrid 2025, un corredor popular de 36 anys va morir aquest diumenge a causa d’una parada cardíaca sobtada a pocs metres de la meta situada a la Plaça de Colón. La competició va reunir aproximadament 27.000 corredors, entre ells 24.000 participants en la Mitja Marató i 3.000 en la Carrera ProFuturo. Un altre corredor, de 20 anys, continua hospitalitzat amb lesions greus.

Fonts de l’organització han confirmat que el corredor de 36 anys es va desplomar prop de la Plaça de la Cibeles, a tan sols 500 metres de la meta. Va rebre atenció immediata d’un infermer del Samur-PC, que participava en el dispositiu mèdic de l’esdeveniment. Aquest professional va practicar maniobres de reanimació cardiopulmonar (RCP), assistit per una unitat LINX muntada en bicicleta fins a l’arribada de més equips d’emergència. Malgrat l’atenció rebuda, el corredor va ser traslladat a l’Hospital de la Pau en estat molt greu, on malauradament va morir. La família del difunt ha sol·licitat que no es proporcionin més detalls sobre el seu ésser estimat.

El segon corredor lesionat va ser atès en el Passeig de Recoletos, on un metge observador, juntament amb dos membres de seguretat de la Mitja Marató, van realitzar maniobres de reanimació fins a l’arribada dels serveis sanitaris.

És important destacar que durant l’esdeveniment, els serveis sanitaris desplegats van realitzar un total de 50 assistències per colps de calor, esquinços i altres emergències mèdiques, cosa que reflecteix la necessitat de mantenir la salut i la seguretat durant esdeveniments d’aquesta magnitud.

Últimes notícies

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.

València es prepara per a ser capital del circ contemporani amb el festival Contorsions

València acollirà del 18 al 21 de juny la novena edició del festival Contorsions, que omplirà la ciutat de circ contemporani amb propostes gratuïtes i a l'aire lliure. El certamen reunirà companyies nacionals i internacionals i combinarà espectacles, tallers i mediació cultural.

Camarero planteja 120.000 noves vivendes si s’activa la mitat del sòl dotacional

La Generalitat calcula que desenrotllant el 50% del sòl dotacional de la Comunitat Valenciana podrien alçar-se 120.000 vivendes, vinculades al Pla Viu i a la col·laboració amb els ajuntaments per a guanyar sòl residencial i frenar l'emergència residencial.

Pérez Llorca i la reina Sofía reforcen a Castelló el compromís del Consell contra la pobresa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, reafirma al costat de la reina Sofía el compromís del Consell amb les polítiques socials i la lluita contra la pobresa durant el congrés de la Federació Espanyola del Banc d'Aliments a Castelló.

La jutgessa de la DANA reclama al Congrés les declaracions de Camarero, Cuenca i Mompó

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 sol·licita les transcripcions de les compareixences en el Congrés de Camarero, Cuenca i Mompó i ordena revisar missatges i vídeos aportats per un testimoni.

Educació advertix de sancions si s’incomplixen els servicis mínims de la PAU davant la vaga docent

La Conselleria d'Educació manté servicis mínims del 100% a la PAU malgrat la vaga indefinida del professorat i avisa de sancions, inclosa la suspensió d'ocupació i sou, als qui els vulneren.