Tràgica mort d’un corredor de 36 anys durant la Mitja Marató de Madrid 2025

En un tràgic incident durant la Mitja Marató de Madrid 2025, un corredor popular de 36 anys va morir aquest diumenge a causa d’una parada cardíaca sobtada a pocs metres de la meta situada a la Plaça de Colón. La competició va reunir aproximadament 27.000 corredors, entre ells 24.000 participants en la Mitja Marató i 3.000 en la Carrera ProFuturo. Un altre corredor, de 20 anys, continua hospitalitzat amb lesions greus.

Fonts de l’organització han confirmat que el corredor de 36 anys es va desplomar prop de la Plaça de la Cibeles, a tan sols 500 metres de la meta. Va rebre atenció immediata d’un infermer del Samur-PC, que participava en el dispositiu mèdic de l’esdeveniment. Aquest professional va practicar maniobres de reanimació cardiopulmonar (RCP), assistit per una unitat LINX muntada en bicicleta fins a l’arribada de més equips d’emergència. Malgrat l’atenció rebuda, el corredor va ser traslladat a l’Hospital de la Pau en estat molt greu, on malauradament va morir. La família del difunt ha sol·licitat que no es proporcionin més detalls sobre el seu ésser estimat.

El segon corredor lesionat va ser atès en el Passeig de Recoletos, on un metge observador, juntament amb dos membres de seguretat de la Mitja Marató, van realitzar maniobres de reanimació fins a l’arribada dels serveis sanitaris.

És important destacar que durant l’esdeveniment, els serveis sanitaris desplegats van realitzar un total de 50 assistències per colps de calor, esquinços i altres emergències mèdiques, cosa que reflecteix la necessitat de mantenir la salut i la seguretat durant esdeveniments d’aquesta magnitud.

Últimes notícies

Més de cent noves startups de Lanzadera impulsen l’eficiència i la digitalització empresarial

Lanzadera ha incorporat 124 noves startups al seu programa d’acceleració a València, centrades en millorar l’eficiència i la digitalització de processos empresarials. Gairebé 9 de cada 10 ja facturen i 4 de cada 10 basen la seua solució en intel·ligència artificial, automatització o robòtica.

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.

UGT denuncia manca de bombers mínims als parcs de València davant Treball

UGT Serveis Públics PV ha denunciat davant la Inspecció de Treball el Consorci Provincial de Bombers de València per incomplir, segons el sindicat, les dotacions mínimes de plantilla acordades per al període 2026-2029, en un context de risc elevat per calor extrema i possibles pluges torrencials.

Rècord històric de passatgers a l’aeroport de Castelló i nova ruta amb Eivissa en 2027

L’aeroport de Castelló ha batut el seu rècord mensual amb 52.337 passatgers en agost i preveu reforçar en 2027 la connexió amb Balears amb més vols a Palma i una nova ruta directa amb Eivissa.