Treball insta a Educació a actuar en matèria de prevenció de riscos laborals als centres afectats per la dana

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Inspecció de Treball ha requerit a la Conselleria d’Educació que realitze una sèrie d’actuacions en matèria de prevenció de riscos laborals en els centres educatius de municipis afectats per la dana, tal com havia sol·licitat el Sindicat de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament (STEPV).

L’organització sindical va presentar una denúncia al desembre per la «nefasta» gestió de la dana en els centres educatius, en la qual advertia de la «carència» de certificats de salubritat i informes de danys estructurals i sostenia que la Conselleria «no havia facilitat la informació requerida» sobre els esmentats certificats.

Davant d’esta situació, va sol·licitar a Inspecció de Treball que instara al departament liderat per José Antonio Rovira a inicia «les mesures necessàries per a garantir que en els centres educatius afectats per la dana es garantisquen totes les mesures de seguretat i salut dels treballadors que presten els seus servicis perquè, en cas contrari, es podrien ocasionar danys irreparables per a la seua salut i seguretat».

Les conclusions de la Inspecció de Treball de la reunió són, segons STEPV, «demolidores» posat que la Conselleria «es va limitar a fer unes recomanacions sobre l’adopció de mesures correctores, sense que conste, després de la seua emissió, l’elaboració de la preceptiva planificació preventiva de les mateixes, amb l’objecte d’esmenar les deficiències detectades i controlar els riscos identificats».

Per això, requerix a la Conselleria que actue en nou àmbits amb mesures correctores en matèria de prevenció de riscos laborals que, incidix l’organització sindical, «ni va dur a terme en el seu moment ni les ha dut a terme encara».

REQUERIMENTS

En concret, insta al departament de Campanar al fet que «revise o readapte» l’avaluació de riscos laborals en cada centre educatiu per a «acomodar l’avaluació inicial als canvis operats en les condicions de treball que la dana haja pogut produir», amb un termini de quatre mesos.

També requerix l’elaboració d’un protocol d’actuació que especifique les instruccions i mesures concretes a adoptar davant de situacions meteorològiques adverses per a «fer efectiu el dret a una protecció eficaç del personal que, per necessitats del treball presencial, haja de realitzar desplaçaments amb aquestes condicions atmosfèriques».

A més, planteja la incorporació d’una planificació preventiva davant dels riscos identificats als informes del Servei de Prevenció de Riscos Laborals, la certificació de la seguretat estructural dels edificis i la revisió per tècnics competents que acrediten que no han patit danys estructurals greus, així com la revisió i reparació del tancament perimetral i les portes metàl·liques d’accés que no es troben en condicions adequades «a fi d’evitar l’enfonsament o l’esfondrament».

Inspecció de Treball també requerix la certificació de la instal·lació elèctrica, la revisió de totes les instal·lacions del centre i l’eliminació de filtracions d’aigua, humitats, floridura i problemes d’insalubritat. I insta a la Conselleria a lliurar als sindicats «copia dels informes tècnics de seguretat elaborats per l’INVASSAT» sobre els centres afectats per la dana.

Per tot això, STEPV ha acusat a la Conselleria d’Educació d’haver practicat «deixadesa de funcions» en matèria de prevenció de riscos laborals «i, per extensió, de l’alumnat». I ha garantit que realitzarà «seguiment detallat» del compliment de tots els requeriments que Inspecció de Treball ha exigit i que actuarà «en conseqüència en cas d’incompliments».

Últimes notícies

Cauen tres traficants amb milers de pastilles de droga sintètica a l’AP-7

Tres hòmens de 26 a 34 anys han sigut detinguts a l’AP-7, a l’altura de Pilar de la Horadada, amb més d’11 quilos de metanfetamina en pastilles amagats al maleter del cotxe.

Trenta mitjans aeris es bolquen en l’incendi de la Vall d’Uixó després de cremar 6.500 hectàrees

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha calcinat 6.500 hectàrees des de dissabte i este dilluns compta amb 30 mitjans aeris, en un dia d’alt risc d’incendis a tota la Comunitat Valenciana.

Oratge estable i lleuger descens de temperatures a l’interior d’Alacant

La última setmana de juliol comença en la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos o rasos i un lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant, mentre que en zones de València i Castelló pujaran lleugerament.

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.