El Tribunal de Comptes condemna a Vox a pagar una gran multa per incomplir la legislació electoral

 

Cop del Tribunal de Comptes a Vox. La formació que presideix Santiago Abascal ha estat condemnada a pagar 72.600 euros, segons ha avançat este dijous, 1 d’abril, la Cadena SER.

El motiu de la multa és el fet d’haver incomplit una regla de la legislació electoral en la qual es prohibeix la contractació d’espais de propaganda electoral en emissores televisives privades. Vox va fer despeses en este concepte prohibit per valor de 36.300 euros, de manera que la sanció proposada pel Tribunal de Comptes és del doble del valor d’esta despesa considerada irregular: el partit haurà de pagar 72.600 euros en total.

 

Vox, l’única formació política sancionada pel Tribunal de Comptes per les seues despeses en campanya

Esta no és l’única irregularitat en les despeses de Vox —referits a la campanya de les últimes eleccions generals, celebrades el 10 de novembre de 2019—, sinó que la formació també va gastar irregularment 30.203 euros en publicitat en mitjans digitals, escrits o ràdios abans de l’inici oficial de la campanya. Encara que no està permés este tipus de despesa, la veritat és que no es contempla sanció econòmica per esta infracció: senzillament es comptabilitza com a despesa no subvencionable, pel qual Vox no percebrà cap contrapartida en forma de diners procedents de les arques de l’Estat.

Com en el cas d’altres partits, l’informe també retreu a Vox una despesa de 32.812 euros en un proveïdor de serveis en el Firal de València, que no ha informat el Tribunal de Comptes tal com l’exigeix la llei. Finalment, el Tribunal també es va interessar per la factura d’una gran bandera d’Espanya que Vox va utilitzar en el seu míting de tancament de campanya en la plaça de Colón de Madrid que tenia data posterior als comicis, però finalment es va aclarir que es tractava d’un mer error en elaborar el document de pagament.

En definitiva, doncs, el més significatiu de la fiscalització de les despeses de Vox en campanya és la multa de 72.600 euros per publicitat considerada irregular, fet que significarà que la formació de Santiago Abascal veurà reduïda la seua pròxima subvenció electoral en esta quantitat, gens negligible d’altra banda. Vox és l’únic partit dels 19 dels quals s’ha analitzat la documentació econòmica que proposa fiscalitzar el Tribunal de Comptes. En total, en la campanya de les últimes eleccions generals, els partits que es presentaven van gastar 48,9 milions d’euros, dels quals 25,3 milions van ser en concepte d’enviaments postals.

En concret, el partit que més va gastar va ser el PSOE, que al costat del PSC, va fer una despesa de 12,6 milions d’euros; seguit del PP, amb 12,4 milions; Ciutadans, amb 10,2 milions; Unides Podemos (5,7 milions) i Vox (2,8 milions). Estos dos últims partits, a més, han declarat que no han recorregut a endeutar-se per a pagar les seues despeses de campanya.

Abascal, centrat en les eleccions madrilenyes del pròxim 4 de maig

Ara com ara, la cúpula de Vox està concentrada en la celebració de les eleccions madrilenyes del pròxim 4 de maig. Passada la Setmana Santa, Madrid es veurà ja en ple temps de descompte cap a la campanya electoral, que té previst la seua arrencada el diumenge dia 18 d’abril.

El líder del partit, Santiago Abascal, és el cap de campanya dels comicis, en els quals Vox torne a presentar com a cap de cartell a Rocío Monasterio. La formació es juga allí continuar creixent de manera clara i que Isabel Díaz Ayuso no aconseguesca el seu evident objectiu: aconseguir captar als seus potencials votants i deixar-los en una posició irrellevant en la pròxima Assemblea de Madrid.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.