El Tribunal de Comptes condemna a Vox a pagar una gran multa per incomplir la legislació electoral

Ejemplo de shortcode con estilo
  Cop del Tribunal de Comptes a Vox. La formació que presideix Santiago Abascal ha estat condemnada a pagar 72.600 euros, segons ha avançat este dijous, 1 d’abril, la Cadena SER. El motiu de la multa és el fet d’haver incomplit una regla de la legislació electoral en la qual es prohibeix la contractació d’espais de propaganda […]

 

Cop del Tribunal de Comptes a Vox. La formació que presideix Santiago Abascal ha estat condemnada a pagar 72.600 euros, segons ha avançat este dijous, 1 d’abril, la Cadena SER.

El motiu de la multa és el fet d’haver incomplit una regla de la legislació electoral en la qual es prohibeix la contractació d’espais de propaganda electoral en emissores televisives privades. Vox va fer despeses en este concepte prohibit per valor de 36.300 euros, de manera que la sanció proposada pel Tribunal de Comptes és del doble del valor d’esta despesa considerada irregular: el partit haurà de pagar 72.600 euros en total.

 

Vox, l’única formació política sancionada pel Tribunal de Comptes per les seues despeses en campanya

Esta no és l’única irregularitat en les despeses de Vox —referits a la campanya de les últimes eleccions generals, celebrades el 10 de novembre de 2019—, sinó que la formació també va gastar irregularment 30.203 euros en publicitat en mitjans digitals, escrits o ràdios abans de l’inici oficial de la campanya. Encara que no està permés este tipus de despesa, la veritat és que no es contempla sanció econòmica per esta infracció: senzillament es comptabilitza com a despesa no subvencionable, pel qual Vox no percebrà cap contrapartida en forma de diners procedents de les arques de l’Estat.

Com en el cas d’altres partits, l’informe també retreu a Vox una despesa de 32.812 euros en un proveïdor de serveis en el Firal de València, que no ha informat el Tribunal de Comptes tal com l’exigeix la llei. Finalment, el Tribunal també es va interessar per la factura d’una gran bandera d’Espanya que Vox va utilitzar en el seu míting de tancament de campanya en la plaça de Colón de Madrid que tenia data posterior als comicis, però finalment es va aclarir que es tractava d’un mer error en elaborar el document de pagament.

En definitiva, doncs, el més significatiu de la fiscalització de les despeses de Vox en campanya és la multa de 72.600 euros per publicitat considerada irregular, fet que significarà que la formació de Santiago Abascal veurà reduïda la seua pròxima subvenció electoral en esta quantitat, gens negligible d’altra banda. Vox és l’únic partit dels 19 dels quals s’ha analitzat la documentació econòmica que proposa fiscalitzar el Tribunal de Comptes. En total, en la campanya de les últimes eleccions generals, els partits que es presentaven van gastar 48,9 milions d’euros, dels quals 25,3 milions van ser en concepte d’enviaments postals.

En concret, el partit que més va gastar va ser el PSOE, que al costat del PSC, va fer una despesa de 12,6 milions d’euros; seguit del PP, amb 12,4 milions; Ciutadans, amb 10,2 milions; Unides Podemos (5,7 milions) i Vox (2,8 milions). Estos dos últims partits, a més, han declarat que no han recorregut a endeutar-se per a pagar les seues despeses de campanya.

Abascal, centrat en les eleccions madrilenyes del pròxim 4 de maig

Ara com ara, la cúpula de Vox està concentrada en la celebració de les eleccions madrilenyes del pròxim 4 de maig. Passada la Setmana Santa, Madrid es veurà ja en ple temps de descompte cap a la campanya electoral, que té previst la seua arrencada el diumenge dia 18 d’abril.

El líder del partit, Santiago Abascal, és el cap de campanya dels comicis, en els quals Vox torne a presentar com a cap de cartell a Rocío Monasterio. La formació es juga allí continuar creixent de manera clara i que Isabel Díaz Ayuso no aconseguesca el seu evident objectiu: aconseguir captar als seus potencials votants i deixar-los en una posició irrellevant en la pròxima Assemblea de Madrid.

Últimes notícies

Eduard Fernández qüestiona la preparació per a ser pare als 30

Eduard Fernández ha abordat els rols paterns en *'El mal padre'*, el drama de Roberto Bueso que inaugura la Mostra de València. La pel·lícula arribarà als cinemes el 20 de novembre.

El jaciment d’Elx mostra una història que va de l’època ibèrica a hui

La museïtzació dels resultats de quasi una dècada d’excavacions permet recórrer les diferents etapes històriques del jaciment d’Elx, des del segle IV abans de la nostra era fins a l’època contemporània.

Wizz Air inaugura una base a València per als vols domèstics

Wizz Air ha inaugurat les primeres bases a València i Madrid i ha començat a operar rutes domèstiques. Santiago de Compostel·la s’hi sumarà el 17 de desembre.

Tírig recuperarà 24 quilòmetres de pistes després de l’incendi

Les obres d’emergència compten amb 825.695 euros i actuaran sobre 24 quilòmetres de pistes forestals afectades pel foc d’agost.

Cinc detinguts per tracta de persones i explotació laboral a Tarragona i Vinaròs

Cinc persones han sigut detingudes a Tarragona i Vinaròs per presumpta tracta amb finalitats d’explotació laboral i tràfic de drogues. La investigació va començar després de les denúncies de tres treballadors estrangers.

Un any després de la dimissió de Mazón, les víctimes mantenen les seues demandes

La Associació de Víctimes de la dana 29 d'Octubre de 2024 reclama veritat, justícia i reparació un any després de l’anunci de dimissió de Carlos Mazón. L’entitat demana aclarir els fets i obtindre resultats concrets en la reconstrucció.

El PP convida Pedro Sánchez a vindre a València en AVE

Fernando Pastor ha convidat Pedro Sánchez a visitar València este divendres en AVE i no en Falcon. També ha demanat que José Luis Rodríguez Zapatero participe en un míting.

Una destral de 7.000 anys és la peça més antiga del Museo de Elda

El Museo Arqueológico de Elda dedica la seua peça del trimestre a una destral neolítica trobada el 1967. L’objecte és el més antic de la seua col·lecció.