El Tribunal de Comptes condemna a Vox a pagar una gran multa per incomplir la legislació electoral

 

Cop del Tribunal de Comptes a Vox. La formació que presideix Santiago Abascal ha estat condemnada a pagar 72.600 euros, segons ha avançat este dijous, 1 d’abril, la Cadena SER.

El motiu de la multa és el fet d’haver incomplit una regla de la legislació electoral en la qual es prohibeix la contractació d’espais de propaganda electoral en emissores televisives privades. Vox va fer despeses en este concepte prohibit per valor de 36.300 euros, de manera que la sanció proposada pel Tribunal de Comptes és del doble del valor d’esta despesa considerada irregular: el partit haurà de pagar 72.600 euros en total.

 

Vox, l’única formació política sancionada pel Tribunal de Comptes per les seues despeses en campanya

Esta no és l’única irregularitat en les despeses de Vox —referits a la campanya de les últimes eleccions generals, celebrades el 10 de novembre de 2019—, sinó que la formació també va gastar irregularment 30.203 euros en publicitat en mitjans digitals, escrits o ràdios abans de l’inici oficial de la campanya. Encara que no està permés este tipus de despesa, la veritat és que no es contempla sanció econòmica per esta infracció: senzillament es comptabilitza com a despesa no subvencionable, pel qual Vox no percebrà cap contrapartida en forma de diners procedents de les arques de l’Estat.

Com en el cas d’altres partits, l’informe també retreu a Vox una despesa de 32.812 euros en un proveïdor de serveis en el Firal de València, que no ha informat el Tribunal de Comptes tal com l’exigeix la llei. Finalment, el Tribunal també es va interessar per la factura d’una gran bandera d’Espanya que Vox va utilitzar en el seu míting de tancament de campanya en la plaça de Colón de Madrid que tenia data posterior als comicis, però finalment es va aclarir que es tractava d’un mer error en elaborar el document de pagament.

En definitiva, doncs, el més significatiu de la fiscalització de les despeses de Vox en campanya és la multa de 72.600 euros per publicitat considerada irregular, fet que significarà que la formació de Santiago Abascal veurà reduïda la seua pròxima subvenció electoral en esta quantitat, gens negligible d’altra banda. Vox és l’únic partit dels 19 dels quals s’ha analitzat la documentació econòmica que proposa fiscalitzar el Tribunal de Comptes. En total, en la campanya de les últimes eleccions generals, els partits que es presentaven van gastar 48,9 milions d’euros, dels quals 25,3 milions van ser en concepte d’enviaments postals.

En concret, el partit que més va gastar va ser el PSOE, que al costat del PSC, va fer una despesa de 12,6 milions d’euros; seguit del PP, amb 12,4 milions; Ciutadans, amb 10,2 milions; Unides Podemos (5,7 milions) i Vox (2,8 milions). Estos dos últims partits, a més, han declarat que no han recorregut a endeutar-se per a pagar les seues despeses de campanya.

Abascal, centrat en les eleccions madrilenyes del pròxim 4 de maig

Ara com ara, la cúpula de Vox està concentrada en la celebració de les eleccions madrilenyes del pròxim 4 de maig. Passada la Setmana Santa, Madrid es veurà ja en ple temps de descompte cap a la campanya electoral, que té previst la seua arrencada el diumenge dia 18 d’abril.

El líder del partit, Santiago Abascal, és el cap de campanya dels comicis, en els quals Vox torne a presentar com a cap de cartell a Rocío Monasterio. La formació es juga allí continuar creixent de manera clara i que Isabel Díaz Ayuso no aconseguesca el seu evident objectiu: aconseguir captar als seus potencials votants i deixar-los en una posició irrellevant en la pròxima Assemblea de Madrid.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.