18.8 C
València
Dissabte, 8 novembre, 2025

València vota a favor de la ‘taxa turística’ per impulsar el turisme sostenible

El Ple ha acordat hui, amb els vots dels grups de l’equip de govern (Compromís i PSPV), donar suport a la tramitació parlamentària que s’ha iniciat a les Corts d’una proposició de llei per impulsar el turisme sostenible amb mesures fiscals. D’esta manera, s’ha reafirmat en l’aplicació de l’anomenada ‘taxa turística‘ “en el moment en què el sector recupere els resultats anuals de l’any 2019 i amb el consens de tots els agents implicats”.

Este acord del govern municipal ha sigut presentat pel regidor de Turisme, Emiliano García, com a alternativa a dos propostes dels grups de l’oposició que s’han debatut conjuntament. Concretament, la portaveu del Partit Popular, María José Catalá, i el regidor de Ciutadans Rafael Pardo han demanat, en sendes mocions, que “els grups parlamentaris de les Corts retiren de forma immediata l’esmentada iniciativa legislativa”, i que “l’Ajuntament de València es declare municipi lliure de taxes de turisme”.

El regidor Emiliano García ha recordat que l’objectiu d’esta taxa “és promoure que les persones visitants col·laboren en l’assumpció dels costos dels servicis com la neteja o la seguretat de la ciutat que els acull”.

Així mateix, ha argumentat que s’aplicaria, tal com va acordar el Ple el passat mes de novembre, “en el moment en què la recuperació de l’activitat turística de la ciutat siga una realitat i una vegada treballada amb els diferents agents implicats”.

La intenció del govern municipal és treballar des de la participació, la transparència i l’assessorament dels sectors implicats en el turisme de la ciutat, per a garantir la seua sostenibilitat, digitalització i competitivitat, a través del Consell Municipal de Turisme”, ha reiterat Emiliano García qui ha assegurat que “la ‘taxa turística’ pot millorar el posicionament de València com a destinació turística”.

Escoles “lliure de violència”

D’altra banda, el Ple ha aprovat implantar més accions conjuntes de prevenció de l’assetjament escolar en el marc de la ciutat de València, i acordar i col·laborar amb el teixit associatiu per erradicar l’assetjament escolar”.

Esta proposta ha sigut defensada per la regidora d’Educació, Maite Ibáñez, com a alternativa a la presentada per Ciutadans per “constituir una mesa de treball intersectorial contra l’assajament escolar en el Consell Escolar”.

El regidor d’este grup Javier Copoví ha defés mesures com, per exemple, “l’emissió d’un certificat de consciència digital per promoure el bon ús de les noves tecnologies entre este col·lectiu”.

Segons la proposta alternativa, que s’ha aprovat amb el suport de tots els grups polítics a excepció de Vox que s’ha abstingut, l’Ajuntament abordarà, dins del marc del Consell Escolar Municipal, la revisió de les diverses accions contra l’assetjament escolar que s’estan duent a terme en els centres educatius de la ciutat de València, i traslladarà esta valoració a la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

I a més, proposarà més accions conjuntes de prevenció de l’assetjament en el marc de la ciutat de València, enfortint així la coordinació existent amb la Direcció General d’Inclusió Educativa en els casos d’absentisme”, tal com ha argumentat Maite Ibáñez.

La moció acordada també contempla estudiar la col·laboració amb altres servicis municipals per a l’organització d’unes jornades que permeten analitzar la situació de ciberbullying i assetjament escolar des de diferents espais: Educació, Salut, Digitalització, Igualtat, LGTBI, Interculturalitat, Migració, i Diversitat Funcional.

Igualment, “l’Ajuntament reforçarà la col·laboració amb les associacions i fundacions de suport i protecció a la infància i adolescència per a la difusió de projectes i programes de consciència social i prevenció de l’assetjament escolar així com suport a les víctimes en els centres escolars municipals, com la Fundació ANAR i AEPAE, Associació Espanyola per a la Prevenció de l’Assetjament Escolar i empreses RSE“, o la campanya “Dona-li Unfollow al Ciberbullying“.

Últimes notícies

El València Basket i Tanaya Atkinson rescindixen el seu contracte temporal

L'exterior estatunidenc i el club han acordat posar fi abans d'hora al vincle que expirava el 30 de novembre. Va firmar al juny per a cobrir l'absència de Leo Fiebich.

Álvaro Rodríguez reivindica l’arrancada de l’Elx: ‘Tots hauríem firmat tindre els punts que tenim ara’

El davanter no es va mostrar preocupat per la ratxa sense victòries i va valorar els 15 punts reeixits en 12 jornades. El seu primer gol de la temporada reforça la seua confiança abans de l'aturada.

El Teatre Arniches oferix sis espectacles de la Mostra d’Autors Contemporanis

El Teatre Arniches del IVC torna a ser seu de la Mostra de Teatre Espanyol d'Autors Contemporanis i programa sis funcions fins al 16 de novembre. L'oferta combina comèdia, sàtira i estrenes amb sessions a les 21.30 i un tancament dominical a les 19.00.

Ivace+i finança una nova línia de cosmètica amb tecnologia tèxtil i biopolímers

La Conselleria d'Innovació finança, a través de Ivace+i, una línia de cosmètica basada en biopolímers que aplica electrohilado i meltblown per a estabilitzar actius. El projecte 'PROVECTUS+' reunix a Nonwovens Ibèrica, Bioinicia, Germaine de Capuccini i Brevia, amb suport de AITEX i fons FEDER 2021-2027.

La Comunitat Valenciana, entre les primeres amb protocol per a gestionar colònies felines

La Vicepresidència segona ha aprovat un protocol marc per a la gestió de colònies felines que servirà de guia als ajuntaments i harmonitza criteris en tota la Comunitat. La mesura s'alinea amb la llei estatal de benestar animal i prioritza el mètode CER per a controlar la població i millorar la convivència.

El IVC llança una programació didàctica de cinema per a escoles afectades per la dana

El IVC presenta una programació especial de la Filmoteca Valenciana per als centres afectats per la dana, amb sessions gratuïtes i transport opcional en Cinesa Bonaire. El calendari, entre novembre i desembre, abasta títols per a Primària, Secundària i Batxillerat.

Multinacionals que impulsen l’economia local amb ocupació, PIB i cultura empresarial

La implantació de multinacionals no sols suma ocupació i PIB: també arrossega proveïdors, eleva la capacitació i consolida una visió a llarg termini. Exemples en la Comunitat Valenciana mostren eixe impacte.

Vent del nord-oest amb ratxes molt fortes a l’interior i litoral nord de Castelló este dissabte

L'interior i el litoral nord de Castelló registraran ratxes molt fortes de nord-oest. El terç nord començarà el dia nuvolós amb ruixats que remetran al matí.