València vota a favor de la ‘taxa turística’ per impulsar el turisme sostenible

El Ple ha acordat hui, amb els vots dels grups de l’equip de govern (Compromís i PSPV), donar suport a la tramitació parlamentària que s’ha iniciat a les Corts d’una proposició de llei per impulsar el turisme sostenible amb mesures fiscals. D’esta manera, s’ha reafirmat en l’aplicació de l’anomenada ‘taxa turística‘ “en el moment en què el sector recupere els resultats anuals de l’any 2019 i amb el consens de tots els agents implicats”.

Este acord del govern municipal ha sigut presentat pel regidor de Turisme, Emiliano García, com a alternativa a dos propostes dels grups de l’oposició que s’han debatut conjuntament. Concretament, la portaveu del Partit Popular, María José Catalá, i el regidor de Ciutadans Rafael Pardo han demanat, en sendes mocions, que “els grups parlamentaris de les Corts retiren de forma immediata l’esmentada iniciativa legislativa”, i que “l’Ajuntament de València es declare municipi lliure de taxes de turisme”.

El regidor Emiliano García ha recordat que l’objectiu d’esta taxa “és promoure que les persones visitants col·laboren en l’assumpció dels costos dels servicis com la neteja o la seguretat de la ciutat que els acull”.

Així mateix, ha argumentat que s’aplicaria, tal com va acordar el Ple el passat mes de novembre, “en el moment en què la recuperació de l’activitat turística de la ciutat siga una realitat i una vegada treballada amb els diferents agents implicats”.

La intenció del govern municipal és treballar des de la participació, la transparència i l’assessorament dels sectors implicats en el turisme de la ciutat, per a garantir la seua sostenibilitat, digitalització i competitivitat, a través del Consell Municipal de Turisme”, ha reiterat Emiliano García qui ha assegurat que “la ‘taxa turística’ pot millorar el posicionament de València com a destinació turística”.

Escoles “lliure de violència”

D’altra banda, el Ple ha aprovat implantar més accions conjuntes de prevenció de l’assetjament escolar en el marc de la ciutat de València, i acordar i col·laborar amb el teixit associatiu per erradicar l’assetjament escolar”.

Esta proposta ha sigut defensada per la regidora d’Educació, Maite Ibáñez, com a alternativa a la presentada per Ciutadans per “constituir una mesa de treball intersectorial contra l’assajament escolar en el Consell Escolar”.

El regidor d’este grup Javier Copoví ha defés mesures com, per exemple, “l’emissió d’un certificat de consciència digital per promoure el bon ús de les noves tecnologies entre este col·lectiu”.

Segons la proposta alternativa, que s’ha aprovat amb el suport de tots els grups polítics a excepció de Vox que s’ha abstingut, l’Ajuntament abordarà, dins del marc del Consell Escolar Municipal, la revisió de les diverses accions contra l’assetjament escolar que s’estan duent a terme en els centres educatius de la ciutat de València, i traslladarà esta valoració a la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

I a més, proposarà més accions conjuntes de prevenció de l’assetjament en el marc de la ciutat de València, enfortint així la coordinació existent amb la Direcció General d’Inclusió Educativa en els casos d’absentisme”, tal com ha argumentat Maite Ibáñez.

La moció acordada també contempla estudiar la col·laboració amb altres servicis municipals per a l’organització d’unes jornades que permeten analitzar la situació de ciberbullying i assetjament escolar des de diferents espais: Educació, Salut, Digitalització, Igualtat, LGTBI, Interculturalitat, Migració, i Diversitat Funcional.

Igualment, “l’Ajuntament reforçarà la col·laboració amb les associacions i fundacions de suport i protecció a la infància i adolescència per a la difusió de projectes i programes de consciència social i prevenció de l’assetjament escolar així com suport a les víctimes en els centres escolars municipals, com la Fundació ANAR i AEPAE, Associació Espanyola per a la Prevenció de l’Assetjament Escolar i empreses RSE«, o la campanya «Dona-li Unfollow al Ciberbullying«.

Últimes notícies

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.