Una nova erupció de la muntanya Canlaón obliga a evacuar les localitats properes

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de Filipines han declarat hui dilluns l’alerta i han emès ordres d’evacuació per a totes les localitats situades prop de la muntanya Canlaón, a l’illa de Negros, a causa d’una nova erupció.

L’Institut Nacional de Vulcanologia ha indicat en el seu últim informe que les població d’aquelles zones situades en un radi de sis quilòmetres a la redona del cràter hauran d’abandonar els seus habitatges per motius de seguretat a mesura que el con expulsa una nova columna de fum i cendra d’uns 3.000 metres d’altitud.

“Això implica que s’ha iniciat una erupció que podria portar a explosions”, ha assenyalat el Govern, que ha situat en 3 el nivell d’alerta decretat en l’illa, on les autoritats han activat mesures de seguretat per a reduir els riscos de desastre, segons informacions del portal de notícies Rappler.

Canlaón forma part de la vintena de volcans que seguixen actius a Filipines i ha entrat en erupció més de 40 vegades des del 1866, quan les autoritats van començar a registrar estes dades. Actualment es troba baix nivell 3 d’alerta mentre que els volcans Mayón i Taal, en Batangas, estan baix nivell 1.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.