Una nova erupció de la muntanya Canlaón obliga a evacuar les localitats properes

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de Filipines han declarat hui dilluns l’alerta i han emès ordres d’evacuació per a totes les localitats situades prop de la muntanya Canlaón, a l’illa de Negros, a causa d’una nova erupció.

L’Institut Nacional de Vulcanologia ha indicat en el seu últim informe que les població d’aquelles zones situades en un radi de sis quilòmetres a la redona del cràter hauran d’abandonar els seus habitatges per motius de seguretat a mesura que el con expulsa una nova columna de fum i cendra d’uns 3.000 metres d’altitud.

“Això implica que s’ha iniciat una erupció que podria portar a explosions”, ha assenyalat el Govern, que ha situat en 3 el nivell d’alerta decretat en l’illa, on les autoritats han activat mesures de seguretat per a reduir els riscos de desastre, segons informacions del portal de notícies Rappler.

Canlaón forma part de la vintena de volcans que seguixen actius a Filipines i ha entrat en erupció més de 40 vegades des del 1866, quan les autoritats van començar a registrar estes dades. Actualment es troba baix nivell 3 d’alerta mentre que els volcans Mayón i Taal, en Batangas, estan baix nivell 1.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.