8.3 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Una nova erupció de la muntanya Canlaón obliga a evacuar les localitats properes

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de Filipines han declarat hui dilluns l’alerta i han emès ordres d’evacuació per a totes les localitats situades prop de la muntanya Canlaón, a l’illa de Negros, a causa d’una nova erupció.

L’Institut Nacional de Vulcanologia ha indicat en el seu últim informe que les població d’aquelles zones situades en un radi de sis quilòmetres a la redona del cràter hauran d’abandonar els seus habitatges per motius de seguretat a mesura que el con expulsa una nova columna de fum i cendra d’uns 3.000 metres d’altitud.

“Això implica que s’ha iniciat una erupció que podria portar a explosions”, ha assenyalat el Govern, que ha situat en 3 el nivell d’alerta decretat en l’illa, on les autoritats han activat mesures de seguretat per a reduir els riscos de desastre, segons informacions del portal de notícies Rappler.

Canlaón forma part de la vintena de volcans que seguixen actius a Filipines i ha entrat en erupció més de 40 vegades des del 1866, quan les autoritats van començar a registrar estes dades. Actualment es troba baix nivell 3 d’alerta mentre que els volcans Mayón i Taal, en Batangas, estan baix nivell 1.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.