Urtasun tatxa a Feijóo de mentider compulsiu per la seua declaració judicial sobre la DANA

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, ha acusat este divendres al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, de ‘un mentider compulsiu’ arran de la seua declaració telemàtica davant la jutgessa que investiga la gestió de la DANA. Segons Urtasun, Feijóo ‘ha reconegut que va mentir en dir que va estar en contacte de manera permanent’ amb el llavors president Carlos Mazón.

Rectificació davant la jutgessa

Feijóo ha admés davant la jutgessa de Catarroja (València) que es va confondre en afirmar que va ser informat des del dilluns previ a la catàstrofe; va assegurar que volia dir dimarts i dimecres i que no va rebre cap informació de Carlos Mazón aquella jornada. La rectificació delimita l’abast de la seua afirmació inicial sobre un contacte permanent i col·loca el focus en la precisió dels temps de coordinació durant l’emergència.

En la seua compareixença, Urtasun ha subratllat que ‘és #greu que Feijóo haja mentit davant la tragèdia de la dana’. I ha afegit que ‘Eixe reconeixement de la mentida per part de Feijóo l’inhabilita completament per a ser president del Govern’. Per al ministre, la fiabilitat del relat dels responsables polítics en plena crisi és un assumpte d’interés públic, perquè condiciona l’avaluació de la seua capacitat per a gestionar situacions de màxima urgència.

L’encreuament de versions s’emmarca en una investigació judicial sobre la gestió de la DANA, en la qual les declaracions dels dirigents servixen per a reconstruir com es va produir la coordinació institucional. L’afirmació d’un contacte permanent amb el llavors president Carlos Mazón i la posterior matisació sobre els dies concrets situen el debat en la veracitat dels fets comunicats en les primeres hores i en el seu impacte en la confiança ciutadana.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.