València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

València Basket visita este dissabte la pista de l’Enginyeria Ambiental CAB Estepona en la jornada 20 de la Lliga Femenina Endesa, primer compromís després de la seua eliminació de l’Eurolliga, un colp que l’equip ha de digerir amb rapidesa per a no perdre el pas en la competició domèstica.

Un repte després de l’Eurolliga

La derrota a Venècia (69-55) en el dol que decidia l’accés a la fase final obliga a reordenar prioritats: la Lliga i la Copa de la Reina passen a ser el focus immediat. El calendari no concedix treva, amb un tercer partit consecutiu lluny de casa en tot just sis dies i amb poques sessions d’entrenament. Rubén Burgos ho va resumir així: ‘El primer, nosaltres mateixes. (Devem) adaptar-nos al tercer partit consecutiu fora de casa en sis dies amb poques sessions d’entrenament’.

El tècnic va reclamar elevar el llistó competitiu des d’ara mateix: ‘Però esperem el màxim compromís, una mentalitat forta i ser conscients que este partit ens exigirà el 100% a nivell bàsquet i el 100% a nivell esforce en aspectes bàsics per a reprendre una competició que ara encara requerix més esforços per part nostra’. El seu missatge passa per passar pàgina ràpid i reil·lusionar-se amb els objectius interns, amb una consigna clara: ‘Volem estar al màxim com la nostra entitat i la nostra afició requerixen’.

En la lliga, el València arriba en la seua millor dinàmica del curs, amb set victòries seguides. L’última, un 67-72 en la pista del Casademont Zaragoza, líder al qual no havia pogut véncer en els quatre enfrontaments previs de la temporada entre Supercopa, Eurolliga i la pròpia lliga. Eixe triomf reforça conviccions i marca la línia a seguir per a sostindre l’impuls.

Baixes, retorns i un rival incòmode

Per a Estepona, Burgos recupera a Queralt Casas després d’un procés víric que la va deixar fora dels últims partits, una peça clau per la seua energia defensiva i capacitat per a obrir la pista. En canvi, perd a Leo Fiebich per molèsties musculars, en principi l’única absència. La baixa té un pes afegit si es recorda que en la primera volta, en el Roig Arena, l’alemanya va ser la més destacada amb 27 punts i 37 de valoració en el 82-74. Sense ella, el repartiment de responsabilitats ofensives i en el rebot exterior serà determinant.

L’acabat d’ascendir CAB Estepona competix amb ambició i compta amb dos cares conegudes per a l’afició taronja: la canterana Claudia Contell i Tanaya Atkinson, que va passar temporalment pel club esta mateixa temporada. Jugar en una pista nova per a l’equip afig una altra variable. Cristina Ouviña ho va subratllar: ‘És una pista que no coneixem, un equip que ha competit tots els partits, fins i tot contra grans equips, i ja sabem com funciona això, com va la lliga’.

En la classificació, el conjunt andalús marxa catorzé amb un 6-13, un triomf per damunt del Kutxabank Araski, i baralla per eixir de la zona baixa. El seu principal referent és la interior Sika Koné, que fa una mitjana de 15,8 punts, 8,3 rebots i 20 de valoració per trobada. El seu impacte en la pintura obliga a tancar el rebot i a protegir la defensa interior per a evitar segones oportunitats.

El València és tercer amb 15-4, a dos partits de Spar Girona i Saragossa, i amb tres d’avantatge sobre el Hozono Global Jairis. Guanyar a Estepona consolidaria la seua posició i retallaria la bretxa amb el cap, a més de sostindre la inèrcia després de l’impuls anímic de Saragossa. Ouviña va ser directa en fixar el pla immediat: ‘Òbviament el primer objectiu és guanyar el dissabte a Estepona i a seguir’. En un tram exigent del calendari, la gestió emocional després d’Europa i la solidesa competitiva seran la vara de mesurar.

Últimes notícies

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.