València paga 6 milions del deute de la Marina per liquidar el dèficit de la Copa Amèrica

 

La Junta de Govern municipal ha aprovat l’abonament de sis milions d’euros del deute de la Marina de València, corresponents al darrer pagament pendent de la Copa d’Amèrica. Amb este pagament i els sis milions més que encara resten i que s’abonaran l’any que ve, el consistori haurà cancel·lat el conjunt de la hipoteca econòmica que encara mantenia sobre la Marina.

El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, ha explicat que «este ajuntament està sent molt responsable a l’hora de pagar els esdeveniments que van deixar sense pagar anteriors administracions i així alliberem el futur d´un dels enclavaments que més s’està desenvolupant i que més es desenvoluparà en els pròxims anys».

Sanjuán ha explicat «este deute es va provocar per la Copa d’Amèrica». Per al regidor, “este ajuntament no només està sent molt responsable a l’hora d’abordar futurs esdeveniments sinó que també està sent molt responsable a l’hora de pagar els esdeveniments que van deixar a pagar anteriors administracions, en concret vam aprovar el pagament de sis milions d’euros per a este any 2021 i sis milions d’euros més per a l’any 2022”.

L’edil ha explicat que es tracta només del deute municipal, ja que «se sumarà als 24 milions d’euros que assumirà la Generalitat i els altres 24 que assumirà el govern central que ja va condonar la part principal del deute, que estava a 330 milions». 

Sanjuán ha afegit que “amb este pagament, que es completarà l’any que ve amb sis milions més, s’acabarà de pagar tot el deute de la Marina i, per tant, alliberarem este espai d’una hipoteca econòmica que el mantenia encara a una situació financera complicada i, d’alguna manera, alliberem el futur d’un dels enclavaments que, evidentment, creix més i creixerà més en els pròxims anys”.

Últimes notícies

31 municipis de la Comunitat tindran primàries del PSPV per a triar alcaldables en 2027

El PSPV-PSOE ha obert el termini per a presentar candidatures a les primàries locals en 31 grans municipis de la Comunitat Valenciana per a les eleccions municipals de 2027, amb votació prevista el 26 de setembre on hi haja més d’una opció. El partit preveu tindre abans de novembre més del 80 % de les candidatures municipals i ja compta amb Diana Morant com a candidata a la Generalitat.

Gàtova rebrà 200.000 euros per a recuperar el bosc calcinat per l’incendi de Sogorb

Gàtova rebrà 200.000 euros de la Generalitat per a actuar en les zones afectades per l’incendi forestal declarat a Sogorb, que va arrasar unes 630 hectàrees de munt. L’Ajuntament ho veu com un primer pas i reclama més recursos i actuacions per a la Serra Calderona.

Deting a Viver per apuntar algú amb una pistola de fogueig en plena festa

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys i investiga una dona de 26 per una agressió múltiple i amenaces amb una pistola de fogueig durant una discomòbil a Viver el 15 d’agost.

Mor un motorista en la A-31 a Monforte del Cid en un xoc amb un cotxe

Un home de 42 anys ha mort en un accident entre la seua motocicleta i un cotxe a l’A-31, a Monforte del Cid, mentre que el conductor del turisme, de 19 anys, ha resultat il·lés.

Els bombers mantenen la vigilància i busquen extingir l’incendi d’El Saler

Els bombers de València continuen treballant a la Devesa d’El Saler per controlar punts calents i aconseguir l’extinció total després de cremar-se 37 hectàrees.

Divendres amb temperatures màximes molt altes a l’interior i prelitoral valencià

Este divendres el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana i les temperatures màximes pujaran, amb valors significativament alts en zones de l’interior i del prelitoral. Dissabte es mantindrà la calor, especialment a l’interior, amb vents fluixos de direcció variable que giraran a component este.

Avís groc este divendres per temperatures de fins a 38 graus a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc a tota la província de València per calor intensa, amb fins a 38 graus a l’interior i 36 al litoral.

Folk irlandés, èpica celta i molt rock: The Waterboys omplin el Roig Arena

The Waterboys han convertit el Roig Arena de València en un pub ideal amb quasi tres hores de folk irlandés, èpica celta, country i rock clàssic, en l’únic concert que oferiran enguany a Espanya. El recital s’ha centrat en l’univers de 'Fisherman's blues' i el nou triple disc 'Atlantic rain', amb el suport de Steve Earle.