València paga 6 milions del deute de la Marina per liquidar el dèficit de la Copa Amèrica

 

La Junta de Govern municipal ha aprovat l’abonament de sis milions d’euros del deute de la Marina de València, corresponents al darrer pagament pendent de la Copa d’Amèrica. Amb este pagament i els sis milions més que encara resten i que s’abonaran l’any que ve, el consistori haurà cancel·lat el conjunt de la hipoteca econòmica que encara mantenia sobre la Marina.

El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, ha explicat que «este ajuntament està sent molt responsable a l’hora de pagar els esdeveniments que van deixar sense pagar anteriors administracions i així alliberem el futur d´un dels enclavaments que més s’està desenvolupant i que més es desenvoluparà en els pròxims anys».

Sanjuán ha explicat «este deute es va provocar per la Copa d’Amèrica». Per al regidor, “este ajuntament no només està sent molt responsable a l’hora d’abordar futurs esdeveniments sinó que també està sent molt responsable a l’hora de pagar els esdeveniments que van deixar a pagar anteriors administracions, en concret vam aprovar el pagament de sis milions d’euros per a este any 2021 i sis milions d’euros més per a l’any 2022”.

L’edil ha explicat que es tracta només del deute municipal, ja que «se sumarà als 24 milions d’euros que assumirà la Generalitat i els altres 24 que assumirà el govern central que ja va condonar la part principal del deute, que estava a 330 milions». 

Sanjuán ha afegit que “amb este pagament, que es completarà l’any que ve amb sis milions més, s’acabarà de pagar tot el deute de la Marina i, per tant, alliberarem este espai d’una hipoteca econòmica que el mantenia encara a una situació financera complicada i, d’alguna manera, alliberem el futur d’un dels enclavaments que, evidentment, creix més i creixerà més en els pròxims anys”.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.