València paga 6 milions del deute de la Marina per liquidar el dèficit de la Copa Amèrica

 

La Junta de Govern municipal ha aprovat l’abonament de sis milions d’euros del deute de la Marina de València, corresponents al darrer pagament pendent de la Copa d’Amèrica. Amb este pagament i els sis milions més que encara resten i que s’abonaran l’any que ve, el consistori haurà cancel·lat el conjunt de la hipoteca econòmica que encara mantenia sobre la Marina.

El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, ha explicat que “este ajuntament està sent molt responsable a l’hora de pagar els esdeveniments que van deixar sense pagar anteriors administracions i així alliberem el futur d´un dels enclavaments que més s’està desenvolupant i que més es desenvoluparà en els pròxims anys”.

Sanjuán ha explicat “este deute es va provocar per la Copa d’Amèrica”. Per al regidor, “este ajuntament no només està sent molt responsable a l’hora d’abordar futurs esdeveniments sinó que també està sent molt responsable a l’hora de pagar els esdeveniments que van deixar a pagar anteriors administracions, en concret vam aprovar el pagament de sis milions d’euros per a este any 2021 i sis milions d’euros més per a l’any 2022”.

L’edil ha explicat que es tracta només del deute municipal, ja que “se sumarà als 24 milions d’euros que assumirà la Generalitat i els altres 24 que assumirà el govern central que ja va condonar la part principal del deute, que estava a 330 milions”. 

Sanjuán ha afegit que “amb este pagament, que es completarà l’any que ve amb sis milions més, s’acabarà de pagar tot el deute de la Marina i, per tant, alliberarem este espai d’una hipoteca econòmica que el mantenia encara a una situació financera complicada i, d’alguna manera, alliberem el futur d’un dels enclavaments que, evidentment, creix més i creixerà més en els pròxims anys”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Febrer s’acomiada en la Comunitat Valenciana amb més núvols, possible pluja i màximes a la baixa

El cap de setmana arriba amb més nuvolositat i amb precipitacions puntuals en el sud de València i nord d'Alacant. Les màximes baixaran, més a l'interior el dissabte, amb vents de l'est i nord-est.

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.