València paga 6 milions del deute de la Marina per liquidar el dèficit de la Copa Amèrica

 

La Junta de Govern municipal ha aprovat l’abonament de sis milions d’euros del deute de la Marina de València, corresponents al darrer pagament pendent de la Copa d’Amèrica. Amb este pagament i els sis milions més que encara resten i que s’abonaran l’any que ve, el consistori haurà cancel·lat el conjunt de la hipoteca econòmica que encara mantenia sobre la Marina.

El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, ha explicat que “este ajuntament està sent molt responsable a l’hora de pagar els esdeveniments que van deixar sense pagar anteriors administracions i així alliberem el futur d´un dels enclavaments que més s’està desenvolupant i que més es desenvoluparà en els pròxims anys”.

Sanjuán ha explicat “este deute es va provocar per la Copa d’Amèrica”. Per al regidor, “este ajuntament no només està sent molt responsable a l’hora d’abordar futurs esdeveniments sinó que també està sent molt responsable a l’hora de pagar els esdeveniments que van deixar a pagar anteriors administracions, en concret vam aprovar el pagament de sis milions d’euros per a este any 2021 i sis milions d’euros més per a l’any 2022”.

L’edil ha explicat que es tracta només del deute municipal, ja que “se sumarà als 24 milions d’euros que assumirà la Generalitat i els altres 24 que assumirà el govern central que ja va condonar la part principal del deute, que estava a 330 milions”. 

Sanjuán ha afegit que “amb este pagament, que es completarà l’any que ve amb sis milions més, s’acabarà de pagar tot el deute de la Marina i, per tant, alliberarem este espai d’una hipoteca econòmica que el mantenia encara a una situació financera complicada i, d’alguna manera, alliberem el futur d’un dels enclavaments que, evidentment, creix més i creixerà més en els pròxims anys”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.