València paga 6 milions del deute de la Marina per liquidar el dèficit de la Copa Amèrica

 

La Junta de Govern municipal ha aprovat l’abonament de sis milions d’euros del deute de la Marina de València, corresponents al darrer pagament pendent de la Copa d’Amèrica. Amb este pagament i els sis milions més que encara resten i que s’abonaran l’any que ve, el consistori haurà cancel·lat el conjunt de la hipoteca econòmica que encara mantenia sobre la Marina.

El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, ha explicat que «este ajuntament està sent molt responsable a l’hora de pagar els esdeveniments que van deixar sense pagar anteriors administracions i així alliberem el futur d´un dels enclavaments que més s’està desenvolupant i que més es desenvoluparà en els pròxims anys».

Sanjuán ha explicat «este deute es va provocar per la Copa d’Amèrica». Per al regidor, “este ajuntament no només està sent molt responsable a l’hora d’abordar futurs esdeveniments sinó que també està sent molt responsable a l’hora de pagar els esdeveniments que van deixar a pagar anteriors administracions, en concret vam aprovar el pagament de sis milions d’euros per a este any 2021 i sis milions d’euros més per a l’any 2022”.

L’edil ha explicat que es tracta només del deute municipal, ja que «se sumarà als 24 milions d’euros que assumirà la Generalitat i els altres 24 que assumirà el govern central que ja va condonar la part principal del deute, que estava a 330 milions». 

Sanjuán ha afegit que “amb este pagament, que es completarà l’any que ve amb sis milions més, s’acabarà de pagar tot el deute de la Marina i, per tant, alliberarem este espai d’una hipoteca econòmica que el mantenia encara a una situació financera complicada i, d’alguna manera, alliberem el futur d’un dels enclavaments que, evidentment, creix més i creixerà més en els pròxims anys”.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.