‘Valencians al món’ entra a la Casa Blanca a Washington

 

L’equip de Valencians al món va entrar en exclusiva a la Casa Blanca i ho podrem veure aquest dimecres 2 de febrer a les 22.00 h. El reporter Enrique Tena va tindre l’oportunitat d’accedir a un dels llocs amb més seguretat del món.

«És considerada la capital mundial de la informació, i així ho vam viure Javi Rodríguez, el càmera, i jo. Vam disfrutar com mai ho havíem fet. Després d’esperar un parell d’hores per a entrar, per fi, ho vam aconseguir. Ja dins, ens vam colar en un set de la cadena FOX per a gravar una seqüència, vam veure la sala de premsa i també la mateixa finestra on Trump, o Biden trauren el cap de vegades. És literalment com en les pel·lícules.» – explica Enrique Tena.

 

Aquesta setmana el programa trobarà entre altres valencians: David, d’Algemesí (Ribera Alta), fa 3 anys que viu a Washington. Amb aquest periodista, corresponsal en la Casa Blanca del diari ABC, descobrirem els monuments a Lincoln i George Washington, ens contarà el paper de la premsa als Estats Units i entrarem a la Casa Blanca.

Andrea, d’Alacant, fa 5 mesos que es va traslladar a la capital dels EUA gràcies a un programa del Ministeri d’Educació. Amb aquesta mestra serem espectadors d’una missa gòspel, parlarem de com funciona l’educació allí i tastarem una salsitxa amb salsa de xili, un dels plats més famosos de la ciutat.

Joaquim, de Guadassuar (Ribera Alta), fa 8 anys que treballa als EUA. Amb este professor d’espanyol assistirem a una de les seues classes a l’escola on treballa, visitarem el famós cementeri d’Arlington, el monument a Jefferson o la gegantina i reconeguda Biblioteca del Congrés dels Estats Units.

Eva és una decoradora de València que fa 12 anys que viu a Washington. Amb ella visitarem sa casa i menjarem un típic esmorzar americà en companyia de la seua parella. Eva ens prepararà una sorpresa, ja que ens farà coincidir amb un altre equip de Valencians al món que tot just estarà rodant a Virgínia, l’estat que fa frontera amb Washington.

També ens portarà a visitar la redacció del Washington Post, on treballa Dori, una periodista  valenciana, corresponsal de Telecinco des de fa 11 anys i que ens farà un recorregut per les oficines del diari més famós de la ciutat.

Rafa, de Xixona (Alacantí), fa 6 anys que deixà la Comunitat Valenciana. Amb este mànager d’una empresa de tecnologia practicarem el kick-boxing i assistirem a un espectacle de drag queens, en què coneixerem el seu marit.

També visitarem Chinatown i anirem a un partit de bàsquet de l’NBA. ‘Valencians al món’ visita la capital política del món El Districte de Colúmbia, fundat el 16 de juliol del 1790, és un districte
federal, com especifica la Constitució dels Estats Units.

La zona en la qual se situa el districte original sortí de l’estat de Maryland i de la Mancomunitat de Virgínia. Segons el cens de l’any 2000, hi havia 572.059 habitants, 248.338 habitatges, i 114.235 famílies que es trobaven a la ciutat. La densitat demogràfica era de 3.597,3 per quilòmetre quadrat.

El grup hispà més gran és el salvadorenc amb aproximadament 18.505 dels 45.901 hispans que resideixen a Washington.

Valencians al món s’ha adaptat als temps covid-19, per la qual cosa ha respectat les normes de cada país i ha reflectit com viuen els valencians en les diverses destinacions.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.