‘Valencians al món’ entra a la Casa Blanca a Washington

 

L’equip de Valencians al món va entrar en exclusiva a la Casa Blanca i ho podrem veure aquest dimecres 2 de febrer a les 22.00 h. El reporter Enrique Tena va tindre l’oportunitat d’accedir a un dels llocs amb més seguretat del món.

«És considerada la capital mundial de la informació, i així ho vam viure Javi Rodríguez, el càmera, i jo. Vam disfrutar com mai ho havíem fet. Després d’esperar un parell d’hores per a entrar, per fi, ho vam aconseguir. Ja dins, ens vam colar en un set de la cadena FOX per a gravar una seqüència, vam veure la sala de premsa i també la mateixa finestra on Trump, o Biden trauren el cap de vegades. És literalment com en les pel·lícules.» – explica Enrique Tena.

 

Aquesta setmana el programa trobarà entre altres valencians: David, d’Algemesí (Ribera Alta), fa 3 anys que viu a Washington. Amb aquest periodista, corresponsal en la Casa Blanca del diari ABC, descobrirem els monuments a Lincoln i George Washington, ens contarà el paper de la premsa als Estats Units i entrarem a la Casa Blanca.

Andrea, d’Alacant, fa 5 mesos que es va traslladar a la capital dels EUA gràcies a un programa del Ministeri d’Educació. Amb aquesta mestra serem espectadors d’una missa gòspel, parlarem de com funciona l’educació allí i tastarem una salsitxa amb salsa de xili, un dels plats més famosos de la ciutat.

Joaquim, de Guadassuar (Ribera Alta), fa 8 anys que treballa als EUA. Amb este professor d’espanyol assistirem a una de les seues classes a l’escola on treballa, visitarem el famós cementeri d’Arlington, el monument a Jefferson o la gegantina i reconeguda Biblioteca del Congrés dels Estats Units.

Eva és una decoradora de València que fa 12 anys que viu a Washington. Amb ella visitarem sa casa i menjarem un típic esmorzar americà en companyia de la seua parella. Eva ens prepararà una sorpresa, ja que ens farà coincidir amb un altre equip de Valencians al món que tot just estarà rodant a Virgínia, l’estat que fa frontera amb Washington.

També ens portarà a visitar la redacció del Washington Post, on treballa Dori, una periodista  valenciana, corresponsal de Telecinco des de fa 11 anys i que ens farà un recorregut per les oficines del diari més famós de la ciutat.

Rafa, de Xixona (Alacantí), fa 6 anys que deixà la Comunitat Valenciana. Amb este mànager d’una empresa de tecnologia practicarem el kick-boxing i assistirem a un espectacle de drag queens, en què coneixerem el seu marit.

També visitarem Chinatown i anirem a un partit de bàsquet de l’NBA. ‘Valencians al món’ visita la capital política del món El Districte de Colúmbia, fundat el 16 de juliol del 1790, és un districte
federal, com especifica la Constitució dels Estats Units.

La zona en la qual se situa el districte original sortí de l’estat de Maryland i de la Mancomunitat de Virgínia. Segons el cens de l’any 2000, hi havia 572.059 habitants, 248.338 habitatges, i 114.235 famílies que es trobaven a la ciutat. La densitat demogràfica era de 3.597,3 per quilòmetre quadrat.

El grup hispà més gran és el salvadorenc amb aproximadament 18.505 dels 45.901 hispans que resideixen a Washington.

Valencians al món s’ha adaptat als temps covid-19, per la qual cosa ha respectat les normes de cada país i ha reflectit com viuen els valencians en les diverses destinacions.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.