‘Valencians al món’ entra a la Casa Blanca a Washington

 

L’equip de Valencians al món va entrar en exclusiva a la Casa Blanca i ho podrem veure aquest dimecres 2 de febrer a les 22.00 h. El reporter Enrique Tena va tindre l’oportunitat d’accedir a un dels llocs amb més seguretat del món.

“És considerada la capital mundial de la informació, i així ho vam viure Javi Rodríguez, el càmera, i jo. Vam disfrutar com mai ho havíem fet. Després d’esperar un parell d’hores per a entrar, per fi, ho vam aconseguir. Ja dins, ens vam colar en un set de la cadena FOX per a gravar una seqüència, vam veure la sala de premsa i també la mateixa finestra on Trump, o Biden trauren el cap de vegades. És literalment com en les pel·lícules.” – explica Enrique Tena.

 

Aquesta setmana el programa trobarà entre altres valencians: David, d’Algemesí (Ribera Alta), fa 3 anys que viu a Washington. Amb aquest periodista, corresponsal en la Casa Blanca del diari ABC, descobrirem els monuments a Lincoln i George Washington, ens contarà el paper de la premsa als Estats Units i entrarem a la Casa Blanca.

Andrea, d’Alacant, fa 5 mesos que es va traslladar a la capital dels EUA gràcies a un programa del Ministeri d’Educació. Amb aquesta mestra serem espectadors d’una missa gòspel, parlarem de com funciona l’educació allí i tastarem una salsitxa amb salsa de xili, un dels plats més famosos de la ciutat.

Joaquim, de Guadassuar (Ribera Alta), fa 8 anys que treballa als EUA. Amb este professor d’espanyol assistirem a una de les seues classes a l’escola on treballa, visitarem el famós cementeri d’Arlington, el monument a Jefferson o la gegantina i reconeguda Biblioteca del Congrés dels Estats Units.

Eva és una decoradora de València que fa 12 anys que viu a Washington. Amb ella visitarem sa casa i menjarem un típic esmorzar americà en companyia de la seua parella. Eva ens prepararà una sorpresa, ja que ens farà coincidir amb un altre equip de Valencians al món que tot just estarà rodant a Virgínia, l’estat que fa frontera amb Washington.

També ens portarà a visitar la redacció del Washington Post, on treballa Dori, una periodista  valenciana, corresponsal de Telecinco des de fa 11 anys i que ens farà un recorregut per les oficines del diari més famós de la ciutat.

Rafa, de Xixona (Alacantí), fa 6 anys que deixà la Comunitat Valenciana. Amb este mànager d’una empresa de tecnologia practicarem el kick-boxing i assistirem a un espectacle de drag queens, en què coneixerem el seu marit.

També visitarem Chinatown i anirem a un partit de bàsquet de l’NBA. ‘Valencians al món’ visita la capital política del món El Districte de Colúmbia, fundat el 16 de juliol del 1790, és un districte
federal, com especifica la Constitució dels Estats Units.

La zona en la qual se situa el districte original sortí de l’estat de Maryland i de la Mancomunitat de Virgínia. Segons el cens de l’any 2000, hi havia 572.059 habitants, 248.338 habitatges, i 114.235 famílies que es trobaven a la ciutat. La densitat demogràfica era de 3.597,3 per quilòmetre quadrat.

El grup hispà més gran és el salvadorenc amb aproximadament 18.505 dels 45.901 hispans que resideixen a Washington.

Valencians al món s’ha adaptat als temps covid-19, per la qual cosa ha respectat les normes de cada país i ha reflectit com viuen els valencians en les diverses destinacions.

Últimes notícies

Detingut a Torrent per estafar quasi 19.000 euros usant la banca en línia d’un conegut

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un jove de 25 anys acusat d'estafar 18.866 euros a un conegut, després de realitzar diverses transferències amb les seues claus de banca en línia.

Jorge Bartual s’incorpora com a preparador de porters a l’Atlètic Saguntí

El exguardameta del València Jorge Bartual es convertix en el nou preparador de porters de l'Atlètic Saguntí, que lluita per l'ascens a Segona RFEF des de la tercera plaça del grup VI de Tercera RFEF.

Les ratxes de vent superen els 160 km/h a l’interior de Castelló

Les ratxes de vent han superat els 160 km/h a Xert i Vilar de Canes i han deixat registres molt elevats en altres municipis de l'interior de Castelló, encara que sense incidents rellevants.

Zara, BBVA i Santander lideren el rànquing de marques espanyoles més valuoses en 2026

Zara manté per desé any consecutiu el lideratge com a marca espanyola més valuosa en 2026, seguida per BBVA i Santander, segons l'informe Kantar BrandZ. L'estudi reflectix a més una forta revaloració del conjunt de grans marques espanyoles enfront d'altres mercats europeus.

València i Alacant concentren ja l’11% de les residències per arrelament a Espanya

València reunix el 6% i Alacant el 5% de les autoritzacions de residència per arrelament en vigor a Espanya, en un context de rècord històric de persones regularitzades i alta inserció laboral.

Detinguts sis hòmens per una sèrie de robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos

La Guàrdia Civil ha detingut a sis hòmens per tres robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos, on a més s'hauria detectat activitat de tràfic de drogues i una possible organització criminal.

La vivenda encarix un 16,7% en la Comunitat Valenciana mentres cauen compravendes i hipoteques

El mercat de la vivenda arranca l'any amb preus a l'alça del 9% a Espanya i del 16,7% en la Comunitat Valenciana, mentres es frenen les compravendes i la concessió d'hipoteques després de quasi dos anys d'increments continus.

Vent huracanat a l’interior nord de Castelló i brusc descens de les màximes

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós marcada per ratxes de vent del nord-oest localment huracanades a l'interior nord de Castelló i un notable descens generalitzat de les temperatures màximes i mínimes.