‘Valencians al món’ entra a la Casa Blanca a Washington

 

L’equip de Valencians al món va entrar en exclusiva a la Casa Blanca i ho podrem veure aquest dimecres 2 de febrer a les 22.00 h. El reporter Enrique Tena va tindre l’oportunitat d’accedir a un dels llocs amb més seguretat del món.

«És considerada la capital mundial de la informació, i així ho vam viure Javi Rodríguez, el càmera, i jo. Vam disfrutar com mai ho havíem fet. Després d’esperar un parell d’hores per a entrar, per fi, ho vam aconseguir. Ja dins, ens vam colar en un set de la cadena FOX per a gravar una seqüència, vam veure la sala de premsa i també la mateixa finestra on Trump, o Biden trauren el cap de vegades. És literalment com en les pel·lícules.» – explica Enrique Tena.

 

Aquesta setmana el programa trobarà entre altres valencians: David, d’Algemesí (Ribera Alta), fa 3 anys que viu a Washington. Amb aquest periodista, corresponsal en la Casa Blanca del diari ABC, descobrirem els monuments a Lincoln i George Washington, ens contarà el paper de la premsa als Estats Units i entrarem a la Casa Blanca.

Andrea, d’Alacant, fa 5 mesos que es va traslladar a la capital dels EUA gràcies a un programa del Ministeri d’Educació. Amb aquesta mestra serem espectadors d’una missa gòspel, parlarem de com funciona l’educació allí i tastarem una salsitxa amb salsa de xili, un dels plats més famosos de la ciutat.

Joaquim, de Guadassuar (Ribera Alta), fa 8 anys que treballa als EUA. Amb este professor d’espanyol assistirem a una de les seues classes a l’escola on treballa, visitarem el famós cementeri d’Arlington, el monument a Jefferson o la gegantina i reconeguda Biblioteca del Congrés dels Estats Units.

Eva és una decoradora de València que fa 12 anys que viu a Washington. Amb ella visitarem sa casa i menjarem un típic esmorzar americà en companyia de la seua parella. Eva ens prepararà una sorpresa, ja que ens farà coincidir amb un altre equip de Valencians al món que tot just estarà rodant a Virgínia, l’estat que fa frontera amb Washington.

També ens portarà a visitar la redacció del Washington Post, on treballa Dori, una periodista  valenciana, corresponsal de Telecinco des de fa 11 anys i que ens farà un recorregut per les oficines del diari més famós de la ciutat.

Rafa, de Xixona (Alacantí), fa 6 anys que deixà la Comunitat Valenciana. Amb este mànager d’una empresa de tecnologia practicarem el kick-boxing i assistirem a un espectacle de drag queens, en què coneixerem el seu marit.

També visitarem Chinatown i anirem a un partit de bàsquet de l’NBA. ‘Valencians al món’ visita la capital política del món El Districte de Colúmbia, fundat el 16 de juliol del 1790, és un districte
federal, com especifica la Constitució dels Estats Units.

La zona en la qual se situa el districte original sortí de l’estat de Maryland i de la Mancomunitat de Virgínia. Segons el cens de l’any 2000, hi havia 572.059 habitants, 248.338 habitatges, i 114.235 famílies que es trobaven a la ciutat. La densitat demogràfica era de 3.597,3 per quilòmetre quadrat.

El grup hispà més gran és el salvadorenc amb aproximadament 18.505 dels 45.901 hispans que resideixen a Washington.

Valencians al món s’ha adaptat als temps covid-19, per la qual cosa ha respectat les normes de cada país i ha reflectit com viuen els valencians en les diverses destinacions.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.