‘Valencians al món’ entra a la Casa Blanca a Washington

 

L’equip de Valencians al món va entrar en exclusiva a la Casa Blanca i ho podrem veure aquest dimecres 2 de febrer a les 22.00 h. El reporter Enrique Tena va tindre l’oportunitat d’accedir a un dels llocs amb més seguretat del món.

«És considerada la capital mundial de la informació, i així ho vam viure Javi Rodríguez, el càmera, i jo. Vam disfrutar com mai ho havíem fet. Després d’esperar un parell d’hores per a entrar, per fi, ho vam aconseguir. Ja dins, ens vam colar en un set de la cadena FOX per a gravar una seqüència, vam veure la sala de premsa i també la mateixa finestra on Trump, o Biden trauren el cap de vegades. És literalment com en les pel·lícules.» – explica Enrique Tena.

 

Aquesta setmana el programa trobarà entre altres valencians: David, d’Algemesí (Ribera Alta), fa 3 anys que viu a Washington. Amb aquest periodista, corresponsal en la Casa Blanca del diari ABC, descobrirem els monuments a Lincoln i George Washington, ens contarà el paper de la premsa als Estats Units i entrarem a la Casa Blanca.

Andrea, d’Alacant, fa 5 mesos que es va traslladar a la capital dels EUA gràcies a un programa del Ministeri d’Educació. Amb aquesta mestra serem espectadors d’una missa gòspel, parlarem de com funciona l’educació allí i tastarem una salsitxa amb salsa de xili, un dels plats més famosos de la ciutat.

Joaquim, de Guadassuar (Ribera Alta), fa 8 anys que treballa als EUA. Amb este professor d’espanyol assistirem a una de les seues classes a l’escola on treballa, visitarem el famós cementeri d’Arlington, el monument a Jefferson o la gegantina i reconeguda Biblioteca del Congrés dels Estats Units.

Eva és una decoradora de València que fa 12 anys que viu a Washington. Amb ella visitarem sa casa i menjarem un típic esmorzar americà en companyia de la seua parella. Eva ens prepararà una sorpresa, ja que ens farà coincidir amb un altre equip de Valencians al món que tot just estarà rodant a Virgínia, l’estat que fa frontera amb Washington.

També ens portarà a visitar la redacció del Washington Post, on treballa Dori, una periodista  valenciana, corresponsal de Telecinco des de fa 11 anys i que ens farà un recorregut per les oficines del diari més famós de la ciutat.

Rafa, de Xixona (Alacantí), fa 6 anys que deixà la Comunitat Valenciana. Amb este mànager d’una empresa de tecnologia practicarem el kick-boxing i assistirem a un espectacle de drag queens, en què coneixerem el seu marit.

També visitarem Chinatown i anirem a un partit de bàsquet de l’NBA. ‘Valencians al món’ visita la capital política del món El Districte de Colúmbia, fundat el 16 de juliol del 1790, és un districte
federal, com especifica la Constitució dels Estats Units.

La zona en la qual se situa el districte original sortí de l’estat de Maryland i de la Mancomunitat de Virgínia. Segons el cens de l’any 2000, hi havia 572.059 habitants, 248.338 habitatges, i 114.235 famílies que es trobaven a la ciutat. La densitat demogràfica era de 3.597,3 per quilòmetre quadrat.

El grup hispà més gran és el salvadorenc amb aproximadament 18.505 dels 45.901 hispans que resideixen a Washington.

Valencians al món s’ha adaptat als temps covid-19, per la qual cosa ha respectat les normes de cada país i ha reflectit com viuen els valencians en les diverses destinacions.

Últimes notícies

Cinc mil aficionats omplin el Roig Arena en una festa històrica del Valencia Basket amb regust de comiat

El Valencia Basket ha celebrat el segon títol de la Lliga Endesa al Roig Arena davant de cinc mil aficionats en un acte ple d’eufòria, missatges de gratitud i un clar aire de comiat per possibles eixides com la de Jean Montero.

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.