Viatja segur. Com fer una bona farmaciola de viatge

Abans d’eixir de viatge recorda preparar una bona farmaciola per si hi ha qualsevol imprevist i possibles esglais. És imprescindible que dins de l’equipatge sempre és recomanable tenir una bona farmaciola de viatge.

La farmaciola és necessària

La farmacèutica navarresa Cinfa destaca, en este sentit, que «moltes vegades obviem la necessitat de portar en el nostre equipatge una petita farmaciola de salut perquè prioritzem incloure altres objectes o roba, però hem de saber que imprevistos com una intoxicació alimentària, una picada o un refredat poden sofrir-se en qualsevol moment i lloc i són contratemps que poden fer malbé els nostres dies de descans«.

És de vital importància i així es recomana des del laboratori, per a prevenir o fer front a estes complicacions en l’equipatge no ha de faltar una farmaciola amb les solucions adequades.

Planificar el seu contingut

En primer lloc, Cinfa recomana que «abans de llançar-nos a ficar elements en la farmaciola de viatge, cal planificar el seu contingut» tenint en compte «patologies cròniques». En sentit, destaca que és important portar «quantitat suficient de la medicació que es prenga regularment», així com «informes metges o receptes«.

Informació sobre el destí

D’altra banda, també destaca tenir «informació sobre el destí». «L’aconsellable és consultar sobre els riscos de salut associats al lloc que anem a visitar, a més d’informar-nos amb antelació en un Centre Internacional de Vacunació sobre les vacunes requerides per a viatjar a destins tropicals o exòtics», ressalta l’empresa navarresa.

Prioritzar medicaments

Finalment, Cinfa remarca que és «millor prioritzar els medicaments que poden ser difícils de trobar enfront d’altres elements, com a benes o cotó, que, en un moment donat, podem trobar fàcilment en punts de venda».

10 necessitats de la farmaciola

El contingut d’una farmaciola de viatge ha d’abastar» tot tipus de contratemps menors relacionats amb la salut i la possible manera de solucionar-los».

Ferides o corts:

Són contratemps més o menys lleus que poden ocórrer en qualsevol moment i davant els quals cal actuar ràpidament rentant la ferida, assecant-la, desinfectant-la i protegint-la. Per a això, necessitaràs aigua oxigenada o alcohol, un antisèptic, benes o gases, esparadrap i, si és possible, guants estèrils.

Catarros i maldecaps, menstruals o musculars:

Per a evitar que un refredat, una jaqueca o el període t’amarguen les vacances, porta en la teua farmaciola antiinflamatoris i analgèsics. En el cas de cops, és recomanable també tenir-los en format de crema o gel. Tampoc sobra un termòmetre, que et permetrà controlar possibles estats febrils.

Desordres gastrointestinals:

En vacances, es multiplica el risc d’ingerir líquids o aliments en mal estat, sobretot si es viatja a països en vies de desenvolupament. Per a combatre la diarrea, necessitaràs portar en la teua farmaciola antidiarreica, així com sèrum (solucions de rehidratació oral amb glucosa i sodi) per a reposar les sals i minerals perduts en episodis de vòmits i evitar la deshidratació. Si el canvi d’aires dona lloc al molest restrenyiment, poden ser molt útils els laxants, encara que només has de prendre’ls si és estrictament necessari.

Cremades solars:

Triem una destinació de platja, muntanya o cultural, en vacances sempre passem més temps a l’aire lliure. Per este motiu, en el teu equipatge no han de faltar fotoprotectores de factor 30 o superior que et protegesquen enfront de les radiacions UVA, UVB i ANAR-A. Si viatges amb nens, la protecció ha de ser almenys de factor 50 i d’ús pediàtric. També és recomanable portar labials amb protecció solar.

Picades de mosquits i altres insectes o animals:

En vacances, és necessari protegir-se dels mosquits, tant per a evitar les molestes picors i inflamacions que causen les seues picades, com per a prevenir les malalties que algunes espècies tropicals poden transmetre. Per a això, porta amb tu un repel·lent d’insectes que continga dietiltoluamida (DEET).

Problemes als peus:

Atés que en vacances es camina molt més i que és habitual que faci més calor, els nostres peus salin sovint mal parats. Portar en la farmaciola tiretes o apòsits t’ajudarà a alleujar el dolor de possibles rascades i butllofes per l’ús de sabatilles o sandàlies.

Marejos:

En vacances, mai se sap quan ens enfrontarem a un mogut viatge per carretera o quan tindrem l’oportunitat de navegar o realitzar activitats aquàtiques. Per això, encara que no siguem propensos a marejar-nos, portar algun producte per a prevenir el mareig pot estalviar-nos mals moments.

Al·lèrgies:

Les persones que pateixen al·lèrgies han d’estar sempre preparades per a afrontar els símptomes d’un atac -congestió nasal, picor en els ulls i el paladar, rinitis, esternuts…- durant els seus viatges. Per este motiu, en la farmaciola d’una persona al·lèrgica, mai han de faltar els antihistamínics i corticoides receptats pel seu metge.

Insomni produït pel jet-lag:

Després d’un vol de llarga distància, el rellotge intern de la persona tendeix a prevaler enfront del nou fus horari, sobretot quan es viatja cap a l’est. Per a combatre l’insomni i la somnolència, porta en la teva farmaciola complements alimentosos amb melatonina, una hormona que regula els ritmes corporals i ajuda a disminuir el temps necessari per a agafar el son.

Medicació habitual:

Un dels pitjors contratemps que poden succeir-nos en un viatge és, en cas de sofrir una malaltia crònica, quedar-nos sense els fàrmacs que necessitem diàriament i sense possibilitat d’accedir a una farmàcia o hospital. Per exemple, si pateixes diabetis, asma o hipotiroïdisme, és molt important que portes les dosis suficients per a cobrir les teues necessitats durant cada dia que vages a estar fos de casa.

Les característiques

A més de parar esment al contingut de la farmaciola, Cinfa assenyala que hi ha «altres característiques secundàries» que tenir en compte:

Seguretat: El necesser, caixa o bossa que usem com a farmaciola de viatge ha de ser resistent i lleuger, per a evitar que els medicaments es trenquen o es deterioren.

Transport: És preferible portar la farmaciola en l’equipatge de mà, per si durant el mateix viatge necessitàrem alguna medicació o element per a atendre imprevistos.

Magatzematge: Tant en la maleta com una vegada arribem al nostre destí, cal guardar-lo en llocs sense massa variacions de temperatura o humitat.

Medicaments: No els guardes solts o només amb el blíster; has de conservar-los en el seu embalatge original, amb el seu prospecte, i juntament amb la recepta o l’informe mèdic, especialment si pateixes alguna malaltia crònica.

Informació útil: No està de més incloure dins de la farmaciola un paper amb les indicacions sobre els hospitals i centres sanitaris més pròxims (telèfons i adreça).

Al dia: És bàsic mantenir la teua farmaciola actualitzada. Una vegada a l’any i sempre abans de viatjar, revisa els medicaments i altres articles per si estigueren caducats o en mal estat.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.