Vicent Huet Ballester, nou director general d’Interior

El Consell nomena també a Mariam Camarero i Enrique Esteve com a membres del CES CV

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El Consell ha nomenat hui dimarts com a nou director general d’Interior a Vicent Huet Ballester, que fins ara era cap de gabinet del president de la Diputació de Valencia, Vicent Mompó, i és també exalcalde de Barxeta.

La portaveu del Consell, Ruth Merino ha destacat durant la roda de premsa posterior al ple la seua «àmplia experiència en la gestió en l’administració pública, principalment en l’Administració local».

Des de la Conselleria de Justícia i Interior han ressaltat «el seu coneixement de la idiosincràsia dels festejos taurins i, especialment, de ‘bous al carrer'». «En esta qüestió, en la qual Conselleria de Justícia i Interior va a desenvolupar una nova normativa que millore la seguretat del públic i el benestar animal, s’implicarà des de la seua presa de possessió», ha assegurat el departament que dirigix Salomé Pradas.

Amb estudis de Dret i treballador en excedència d’una empresa del sector de l’empaquetat sostenible, Huet va ser regidor primer i posteriorment alcalde de Barxeta amb 29 anys el 2011. Des del 2023 fins hui ha sigut director de gabinet de Vicent Mompó.

D’altra banda, el Consell també ha aprovat el nomenament de Mariam Camarero i Enrique Esteve Mollá com a nous membres del Comitè Econòmic i Social de la Comunitat Valenciana (CES CV) i el cessament de Javier Sanahuja Sanchis i Purificació Baldoví Borrás com a experts d’aquest comitè.

Mariam Camarero és catedràtica d’Economia Internacional i Europea per la Universitat Jaume I i catedràtica Jean Monnet d’Integració Econòmica, a més d’economista en la Comissió Europea. Va ser secretària general d’Universitats amb l’exministre José Ignacio Wert.

Per la seua banda, Enrique Esteve ha sigut fins al 2023 president de Lo Rat Penat, també ha sigut director general del València CF, portaveu adjunt del Grup Popular i vicepresident tercer de la Diputació de Valencia i sotsdirector general de Vaersa. És membre del Patronat de la Fundació Bancaixa.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.