Vicent Huet Ballester, nou director general d’Interior

El Consell nomena també a Mariam Camarero i Enrique Esteve com a membres del CES CV

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El Consell ha nomenat hui dimarts com a nou director general d’Interior a Vicent Huet Ballester, que fins ara era cap de gabinet del president de la Diputació de Valencia, Vicent Mompó, i és també exalcalde de Barxeta.

La portaveu del Consell, Ruth Merino ha destacat durant la roda de premsa posterior al ple la seua «àmplia experiència en la gestió en l’administració pública, principalment en l’Administració local».

Des de la Conselleria de Justícia i Interior han ressaltat «el seu coneixement de la idiosincràsia dels festejos taurins i, especialment, de ‘bous al carrer'». «En esta qüestió, en la qual Conselleria de Justícia i Interior va a desenvolupar una nova normativa que millore la seguretat del públic i el benestar animal, s’implicarà des de la seua presa de possessió», ha assegurat el departament que dirigix Salomé Pradas.

Amb estudis de Dret i treballador en excedència d’una empresa del sector de l’empaquetat sostenible, Huet va ser regidor primer i posteriorment alcalde de Barxeta amb 29 anys el 2011. Des del 2023 fins hui ha sigut director de gabinet de Vicent Mompó.

D’altra banda, el Consell també ha aprovat el nomenament de Mariam Camarero i Enrique Esteve Mollá com a nous membres del Comitè Econòmic i Social de la Comunitat Valenciana (CES CV) i el cessament de Javier Sanahuja Sanchis i Purificació Baldoví Borrás com a experts d’aquest comitè.

Mariam Camarero és catedràtica d’Economia Internacional i Europea per la Universitat Jaume I i catedràtica Jean Monnet d’Integració Econòmica, a més d’economista en la Comissió Europea. Va ser secretària general d’Universitats amb l’exministre José Ignacio Wert.

Per la seua banda, Enrique Esteve ha sigut fins al 2023 president de Lo Rat Penat, també ha sigut director general del València CF, portaveu adjunt del Grup Popular i vicepresident tercer de la Diputació de Valencia i sotsdirector general de Vaersa. És membre del Patronat de la Fundació Bancaixa.

Últimes notícies

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.

Creu Roja reivindica que plantar cara a la desinformació en la DANA no trau neutralitat

Creu Roja Espanyola assegura que respondre amb fermesa a la desinformació durant la DANA d’octubre de 2024 a la Comunitat Valenciana no ha compromés la seua neutralitat ni independència, i defensa incorporar la lluita contra la informació danyosa als estàndards de treball humanitari.