15.3 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Vicent Huet Ballester, nou director general d’Interior

El Consell nomena també a Mariam Camarero i Enrique Esteve com a membres del CES CV

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El Consell ha nomenat hui dimarts com a nou director general d’Interior a Vicent Huet Ballester, que fins ara era cap de gabinet del president de la Diputació de Valencia, Vicent Mompó, i és també exalcalde de Barxeta.

La portaveu del Consell, Ruth Merino ha destacat durant la roda de premsa posterior al ple la seua “àmplia experiència en la gestió en l’administració pública, principalment en l’Administració local”.

Des de la Conselleria de Justícia i Interior han ressaltat “el seu coneixement de la idiosincràsia dels festejos taurins i, especialment, de ‘bous al carrer'”. “En esta qüestió, en la qual Conselleria de Justícia i Interior va a desenvolupar una nova normativa que millore la seguretat del públic i el benestar animal, s’implicarà des de la seua presa de possessió”, ha assegurat el departament que dirigix Salomé Pradas.

Amb estudis de Dret i treballador en excedència d’una empresa del sector de l’empaquetat sostenible, Huet va ser regidor primer i posteriorment alcalde de Barxeta amb 29 anys el 2011. Des del 2023 fins hui ha sigut director de gabinet de Vicent Mompó.

D’altra banda, el Consell també ha aprovat el nomenament de Mariam Camarero i Enrique Esteve Mollá com a nous membres del Comitè Econòmic i Social de la Comunitat Valenciana (CES CV) i el cessament de Javier Sanahuja Sanchis i Purificació Baldoví Borrás com a experts d’aquest comitè.

Mariam Camarero és catedràtica d’Economia Internacional i Europea per la Universitat Jaume I i catedràtica Jean Monnet d’Integració Econòmica, a més d’economista en la Comissió Europea. Va ser secretària general d’Universitats amb l’exministre José Ignacio Wert.

Per la seua banda, Enrique Esteve ha sigut fins al 2023 president de Lo Rat Penat, també ha sigut director general del València CF, portaveu adjunt del Grup Popular i vicepresident tercer de la Diputació de Valencia i sotsdirector general de Vaersa. És membre del Patronat de la Fundació Bancaixa.

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.