Vicent Huet Ballester, nou director general d’Interior

El Consell nomena també a Mariam Camarero i Enrique Esteve com a membres del CES CV

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El Consell ha nomenat hui dimarts com a nou director general d’Interior a Vicent Huet Ballester, que fins ara era cap de gabinet del president de la Diputació de Valencia, Vicent Mompó, i és també exalcalde de Barxeta.

La portaveu del Consell, Ruth Merino ha destacat durant la roda de premsa posterior al ple la seua “àmplia experiència en la gestió en l’administració pública, principalment en l’Administració local”.

Des de la Conselleria de Justícia i Interior han ressaltat “el seu coneixement de la idiosincràsia dels festejos taurins i, especialment, de ‘bous al carrer'”. “En esta qüestió, en la qual Conselleria de Justícia i Interior va a desenvolupar una nova normativa que millore la seguretat del públic i el benestar animal, s’implicarà des de la seua presa de possessió”, ha assegurat el departament que dirigix Salomé Pradas.

Amb estudis de Dret i treballador en excedència d’una empresa del sector de l’empaquetat sostenible, Huet va ser regidor primer i posteriorment alcalde de Barxeta amb 29 anys el 2011. Des del 2023 fins hui ha sigut director de gabinet de Vicent Mompó.

D’altra banda, el Consell també ha aprovat el nomenament de Mariam Camarero i Enrique Esteve Mollá com a nous membres del Comitè Econòmic i Social de la Comunitat Valenciana (CES CV) i el cessament de Javier Sanahuja Sanchis i Purificació Baldoví Borrás com a experts d’aquest comitè.

Mariam Camarero és catedràtica d’Economia Internacional i Europea per la Universitat Jaume I i catedràtica Jean Monnet d’Integració Econòmica, a més d’economista en la Comissió Europea. Va ser secretària general d’Universitats amb l’exministre José Ignacio Wert.

Per la seua banda, Enrique Esteve ha sigut fins al 2023 president de Lo Rat Penat, també ha sigut director general del València CF, portaveu adjunt del Grup Popular i vicepresident tercer de la Diputació de Valencia i sotsdirector general de Vaersa. És membre del Patronat de la Fundació Bancaixa.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.