Vicent Huet Ballester, nou director general d’Interior

El Consell nomena també a Mariam Camarero i Enrique Esteve com a membres del CES CV

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

El Consell ha nomenat hui dimarts com a nou director general d’Interior a Vicent Huet Ballester, que fins ara era cap de gabinet del president de la Diputació de Valencia, Vicent Mompó, i és també exalcalde de Barxeta.

La portaveu del Consell, Ruth Merino ha destacat durant la roda de premsa posterior al ple la seua «àmplia experiència en la gestió en l’administració pública, principalment en l’Administració local».

Des de la Conselleria de Justícia i Interior han ressaltat «el seu coneixement de la idiosincràsia dels festejos taurins i, especialment, de ‘bous al carrer'». «En esta qüestió, en la qual Conselleria de Justícia i Interior va a desenvolupar una nova normativa que millore la seguretat del públic i el benestar animal, s’implicarà des de la seua presa de possessió», ha assegurat el departament que dirigix Salomé Pradas.

Amb estudis de Dret i treballador en excedència d’una empresa del sector de l’empaquetat sostenible, Huet va ser regidor primer i posteriorment alcalde de Barxeta amb 29 anys el 2011. Des del 2023 fins hui ha sigut director de gabinet de Vicent Mompó.

D’altra banda, el Consell també ha aprovat el nomenament de Mariam Camarero i Enrique Esteve Mollá com a nous membres del Comitè Econòmic i Social de la Comunitat Valenciana (CES CV) i el cessament de Javier Sanahuja Sanchis i Purificació Baldoví Borrás com a experts d’aquest comitè.

Mariam Camarero és catedràtica d’Economia Internacional i Europea per la Universitat Jaume I i catedràtica Jean Monnet d’Integració Econòmica, a més d’economista en la Comissió Europea. Va ser secretària general d’Universitats amb l’exministre José Ignacio Wert.

Per la seua banda, Enrique Esteve ha sigut fins al 2023 president de Lo Rat Penat, també ha sigut director general del València CF, portaveu adjunt del Grup Popular i vicepresident tercer de la Diputació de Valencia i sotsdirector general de Vaersa. És membre del Patronat de la Fundació Bancaixa.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.