10.1 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Vicent Marzà, escollit per a encapçalar Compromís a les eleccions europees

Compromís ha anunciat oficialment aquest dissabte que Vicent Marzà, actual diputat i portaveu adjunt en Les Corts Valencianes, serà el seu candidat en les eleccions europees programades per al 9 de juny. Marzà es posicionarà en el tercer lloc de la llista de Sumar, resultat d’un acord previ amb el partit liderat per la vicepresidenta segona del Govern, Yolanda Díaz.

La victòria de Marzà en les primàries es va anunciar a través de la plataforma ‘X’ (anteriorment Twitter), on la formació va agrair a tots els participants d’aquestes primàries, que van estar obertes a tota la ciutadania. Marzà es va imposar enfront de Jordi Sebastià, exdiputat i exalcalde de Burjassot, amb una notable diferència de vots, aconseguint 5.234 punts contra 3.923 de Sebastià.

Aquest resultat és part de la decisió que el 72% dels militants de Compromís va prendre dilluns passat 15 d’abril, donant suport a la coalició amb Sumar per a les eleccions de juny, amb un 38% de participació en la consulta. La consulta va reflectir un fort suport amb un 72,06% votant a favor de l’acord, que promou una campanya conjunta i una plataforma electoral que destaque les necessitats de la Comunitat Valenciana.

A més, Sandra Ruiz ha sigut anunciada com la segona representant de Compromís en la llista europea, reforçant així la presència del partit en la política europea. Amb aquests moviments, Compromís busca amplificar la seua veu en el Parlament Europeu i enfortir la seua influència en la política continental.

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.