Vicent Marzà, escollit per a encapçalar Compromís a les eleccions europees

Compromís ha anunciat oficialment aquest dissabte que Vicent Marzà, actual diputat i portaveu adjunt en Les Corts Valencianes, serà el seu candidat en les eleccions europees programades per al 9 de juny. Marzà es posicionarà en el tercer lloc de la llista de Sumar, resultat d’un acord previ amb el partit liderat per la vicepresidenta segona del Govern, Yolanda Díaz.

La victòria de Marzà en les primàries es va anunciar a través de la plataforma ‘X’ (anteriorment Twitter), on la formació va agrair a tots els participants d’aquestes primàries, que van estar obertes a tota la ciutadania. Marzà es va imposar enfront de Jordi Sebastià, exdiputat i exalcalde de Burjassot, amb una notable diferència de vots, aconseguint 5.234 punts contra 3.923 de Sebastià.

Aquest resultat és part de la decisió que el 72% dels militants de Compromís va prendre dilluns passat 15 d’abril, donant suport a la coalició amb Sumar per a les eleccions de juny, amb un 38% de participació en la consulta. La consulta va reflectir un fort suport amb un 72,06% votant a favor de l’acord, que promou una campanya conjunta i una plataforma electoral que destaque les necessitats de la Comunitat Valenciana.

A més, Sandra Ruiz ha sigut anunciada com la segona representant de Compromís en la llista europea, reforçant així la presència del partit en la política europea. Amb aquests moviments, Compromís busca amplificar la seua veu en el Parlament Europeu i enfortir la seua influència en la política continental.

Últimes notícies

Amenaça de 40 graus dijous i divendres en comarques de València i Alacant per l’ona de calor

Aemet ha activat avisos taronja i grocs dijous i divendres en zones de València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus, amb especial incidència a l’interior valencià i la Vega Baja.

Un home detingut per coaccionar menors en xarxes socials per a obtindre material íntim

La Policia Nacional ha detingut un home de 42 anys acusat d’enganar i coaccionar menors a través de perfils falsos en xarxes socials per a aconseguir imatges íntimes. La investigació, iniciada per diversos casos similars en Espanya, ha permés identificar quatre víctimes i no es descarta que n’hi haja més.

Retencions de fins a sis quilòmetres en la V-31 per un accident sense ferits

Un accident sense ferits en la V-31, Pista de Silla, ha provocat este dimecres al matí fins a quasi nou quilòmetres de retencions, que encara eren de cinc o sis quilòmetres cap a València a les 9.00 hores.

Les veus del Misteri d’Elx porten la Festa a la històrica església St. Etheldreda’s de Londres

Les veus del Misteri d'Elx ofereixen este divendres un concert a la St. Etheldreda's Roman Catholic Church de Londres, coincidint amb el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i amb un clar objectiu de projecció turística d'Elx.

València afronta un avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus

La Comunitat Valenciana està entre els territoris més afectats per l’onada de calor, amb avís roig a la província de València i avisos per altes temperatures i tempestes en diversos punts del país, segons Aemet.

Nit tòrrida a la Comunitat: Alcoi registra una mínima de 29,6 graus

La passada matinada ha deixat mínimes de fins a 29,6 graus a Alcoi i valors per damunt dels 25 graus en moltes localitats de la Comunitat Valenciana, en una nova nit tòrrida abans d’un nou episodi de calor intens i prolongat.

S’ensorra un edifici de tres plantes a Benetússer després d’evacuar tots els veïns

Un edifici de tres plantes al carrer Las Américas de Benetússer s’ha ensorrat de matinada després que els veïns foren evacuats en detectar-se esquerdes i sorolls, sense causar ferits.

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.