Vicent Marzà, escollit per a encapçalar Compromís a les eleccions europees

Compromís ha anunciat oficialment aquest dissabte que Vicent Marzà, actual diputat i portaveu adjunt en Les Corts Valencianes, serà el seu candidat en les eleccions europees programades per al 9 de juny. Marzà es posicionarà en el tercer lloc de la llista de Sumar, resultat d’un acord previ amb el partit liderat per la vicepresidenta segona del Govern, Yolanda Díaz.

La victòria de Marzà en les primàries es va anunciar a través de la plataforma ‘X’ (anteriorment Twitter), on la formació va agrair a tots els participants d’aquestes primàries, que van estar obertes a tota la ciutadania. Marzà es va imposar enfront de Jordi Sebastià, exdiputat i exalcalde de Burjassot, amb una notable diferència de vots, aconseguint 5.234 punts contra 3.923 de Sebastià.

Aquest resultat és part de la decisió que el 72% dels militants de Compromís va prendre dilluns passat 15 d’abril, donant suport a la coalició amb Sumar per a les eleccions de juny, amb un 38% de participació en la consulta. La consulta va reflectir un fort suport amb un 72,06% votant a favor de l’acord, que promou una campanya conjunta i una plataforma electoral que destaque les necessitats de la Comunitat Valenciana.

A més, Sandra Ruiz ha sigut anunciada com la segona representant de Compromís en la llista europea, reforçant així la presència del partit en la política europea. Amb aquests moviments, Compromís busca amplificar la seua veu en el Parlament Europeu i enfortir la seua influència en la política continental.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La nova generació Z de l’esport espanyol irromp amb força en l’elit

Una nova generació Z d'esportistes espanyols, amb noms com Aday Mara, Lamine Yamal, Awa Fam o Laia Font, consolida el relleu en l'elit gràcies a talent precoç i a un entorn d'alt rendiment cada vegada més estructurat.

Les víctimes de la DANA reclamen al TSJCV que reòbriga la via per a investigar a Carlos Mazón

La Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 demana al TSJCV que admeta el seu recurs de súplica i reconsidere l'arxivament de la investigació al expresident Carlos Mazón per la gestió de l'emergència que va deixar 230 morts.

Marcelino reclama més agressivitat al Vila-real lluny de La Ceràmica

Marcelino García Toral reclama al seu Vila-real major incisividad a domicili abans de visitar a l'Athletic en San Mamés i reivindica la temporada de l'equip malgrat la baixada com a visitant.

Marcelino considera normal que es parle del seu relleu i ajorna la seua decisió sobre el Vila-real a juny

Marcelino García Toral assumix com a normal que es parle de possibles substituts mentres no renove amb el Vila-real i remitent qualsevol decisió sobre el seu futur al final de temporada.

Desarticulada una xarxa que estafava bancs amb documents falsos i retirades en salons de joc a Vinaròs i Benicarló

La Guàrdia Civil atribueix a l’organització 484 operacions fraudulentes i un perjuí de 266.815 euros en diverses províncies

L’alcalde d’Alcoi se sotmet a una moció de confiança després de tombar l’oposició el pressupost de 2026

L'oposició d'Alcoi tomba el pressupost municipal de 2026 i força a l'alcalde Toni Frances a vincular la seua continuïtat a una moció de confiança lligada a l'aprovació dels comptes.

Morant reivindica la memòria democràtica enfront dels negacionistes en l’exposició Roses de Paterna

Diana Morant assegura que el Govern mantindrà la defensa de la memòria democràtica enfront dels negacionistes durant la seua visita a l'exposició Roses de Paterna, que recorda a dones afusellades en la paredassa del municipi.

Morant acusa a Pérez Llorca de servilisme a Vox per a mantindre’s en la butaca

Diana Morant acusa el president Juanfran Pérez Llorca i al PP valencià d'actuar amb servilisme cap a Vox per a conservar el poder i critica les seues decisions en avortament, memòria democràtica, fiscalitat i sanitat.