Vicent Marzà, escollit per a encapçalar Compromís a les eleccions europees

Compromís ha anunciat oficialment aquest dissabte que Vicent Marzà, actual diputat i portaveu adjunt en Les Corts Valencianes, serà el seu candidat en les eleccions europees programades per al 9 de juny. Marzà es posicionarà en el tercer lloc de la llista de Sumar, resultat d’un acord previ amb el partit liderat per la vicepresidenta segona del Govern, Yolanda Díaz.

La victòria de Marzà en les primàries es va anunciar a través de la plataforma ‘X’ (anteriorment Twitter), on la formació va agrair a tots els participants d’aquestes primàries, que van estar obertes a tota la ciutadania. Marzà es va imposar enfront de Jordi Sebastià, exdiputat i exalcalde de Burjassot, amb una notable diferència de vots, aconseguint 5.234 punts contra 3.923 de Sebastià.

Aquest resultat és part de la decisió que el 72% dels militants de Compromís va prendre dilluns passat 15 d’abril, donant suport a la coalició amb Sumar per a les eleccions de juny, amb un 38% de participació en la consulta. La consulta va reflectir un fort suport amb un 72,06% votant a favor de l’acord, que promou una campanya conjunta i una plataforma electoral que destaque les necessitats de la Comunitat Valenciana.

A més, Sandra Ruiz ha sigut anunciada com la segona representant de Compromís en la llista europea, reforçant així la presència del partit en la política europea. Amb aquests moviments, Compromís busca amplificar la seua veu en el Parlament Europeu i enfortir la seua influència en la política continental.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca subratlla l’impuls del Consell a la igualtat amb solucions reals i recursos

Pérez Llorca ha defés que la igualtat s'impulsa amb 'solucions reals' i 'fets mesurables': més programes (de 2 a 9) i 1,8 milions en polítiques públiques. Els premis Isabel Ferrer han reconegut a Mamàs en Acció, Lola Guillamón i Marcela Fernández Losada, amb una crida a visibilitzar el lideratge femení

Avís groc el dissabte a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc a Castelló per pluges de 20 l/m² en una hora i 60 en 12, amb tempesta ocasional. Este divendres hi ha avís groc per precipitacions en la Comunitat i, a Alacant, també per mala mar amb vent del sud-oest i ones de 3 metres.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical, instruments i partitures en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha aprovat una deducció autonòmica en l'IRPF de fins a 150 € per a gastos de formació musical, instruments, partitures i quotes de societats. És aplicable amb efectes des de l'1 de gener de 2025 en la campanya que comença el 8 d'abril i afecta a bases de fins a 60.000 € individuals i 78.000 € conjuntes.

Digital-IA Fest acosta la IA a les xicotetes localitats valencianes este dissabte

Digital-IA Fest celebra este dissabte una jornada en línia gratuïta per a acostar la intel·ligència artificial a municipis valencians de menys de 20.000 habitants. El programa combina formació pràctica i demostracions de creadors locals.

El trencament d’una catenària paralitza la Línia 6 i part de la 4 del tramvia a València

Una catenària danyada impedix la circulació del tramvia a València: la Línia 6 queda suspesa i la Línia 4 s'interromp entre Doctor Lluch i Pont d'Assot. Tècnics treballen en la reparació.

Una foradada per la pluja en l’A-7 a Rafelbunyol provoca retencions de fins a 7 km

La solsida del ferm va obligar a tancar el carril dret i el central i només se circula per l'esquerre en sentit Alacant. La DGT treballa en una solució definitiva.

Sarabia defén a Rafa Mir: tranquil i decidit a demostrar la seua innocència

Eder Sarabia assegura que Rafa Mir està seré i decidit a defendre la seua innocència després de la petició fiscal de 10 anys i sis mesos. El tècnic afirma que les seues alineacions es basaran en el rendiment i defén al davanter davant les acusacions de racisme.

Marcelino ajorna la seua renovació amb el Vila-real fins a final de temporada

El tècnic va assenyalar que compartix la postura del club i preferix esperar a juny per a tractar la seua continuïtat. Va rebutjar la rumorologia i va demanar centrar-se en l'Elx i en la Champions.