11.1 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

L’emotiva reacció d’una ballarina valenciana amb Alzheimer en escoltar ‘El llac dels cignes’

 

La valenciana Marta González Saldaña, més coneguda com Marta Cinta, va ser la primera la primera ballarina del Ballet de Nova York el 1967. Uns mesos després de la seua mort s’ha fet viral un vídeo en el que es mostra la capacitat terapèutica de la música en els casos d’Alzheimer, malaltia que ella patia.

 

Segons explica ‘À punt’, l’organització ‘Música per a Despertar’, que fomenta l’aplicació de la música com a teràpia per a malalties que impliquen una degeneració cognitiva, va compartir un vídeo en el què es veu a Marta reaccionar en escoltar ‘El llac dels cignes’ mentres està en una residència de Muro d’Alcoi, en la comarc del Comtat (Alacant).

 

Encara que la podem vore impedida en cadira de rodes, la exballarina s’emociona i és capaç, fins i tot, de fer alguns moviments de ballet a pesar dels impediments corporals. En acabar de sonar l’obra Marta admet que s’ha emocionat després de tornar-la a escoltar.

 

I és que, en no més d’una setmana, el vídeo ha tignut més de huit milions de reproduccions en xarxes socials com TikTok, Instagram, YouTube, Facebook o Twitter. De fet, inclús Antonio Banderas ha decidit compartir-lo després d’haver-se emocionat amb la valenciana.

 

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.