12.6 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

L’emotiva reacció d’una ballarina valenciana amb Alzheimer en escoltar ‘El llac dels cignes’

 

La valenciana Marta González Saldaña, més coneguda com Marta Cinta, va ser la primera la primera ballarina del Ballet de Nova York el 1967. Uns mesos després de la seua mort s’ha fet viral un vídeo en el que es mostra la capacitat terapèutica de la música en els casos d’Alzheimer, malaltia que ella patia.

 

Segons explica ‘À punt’, l’organització ‘Música per a Despertar’, que fomenta l’aplicació de la música com a teràpia per a malalties que impliquen una degeneració cognitiva, va compartir un vídeo en el què es veu a Marta reaccionar en escoltar ‘El llac dels cignes’ mentres està en una residència de Muro d’Alcoi, en la comarc del Comtat (Alacant).

 

Encara que la podem vore impedida en cadira de rodes, la exballarina s’emociona i és capaç, fins i tot, de fer alguns moviments de ballet a pesar dels impediments corporals. En acabar de sonar l’obra Marta admet que s’ha emocionat després de tornar-la a escoltar.

 

I és que, en no més d’una setmana, el vídeo ha tignut més de huit milions de reproduccions en xarxes socials com TikTok, Instagram, YouTube, Facebook o Twitter. De fet, inclús Antonio Banderas ha decidit compartir-lo després d’haver-se emocionat amb la valenciana.

 

Últimes notícies

Marcelino admet que les aturades no els han vingut bé i apunta al Mallorca

Marcelino va subratllar que les dos aturades anteriors van perjudicar el Vila-real i confia a revertir la dinàmica davant el Mallorca en La Ceràmica este dissabte.

València endurix l’ordenança de neteja: fins a 3.000 euros per orinar al carrer i 1.500 per no arreplegar les caques

L'Ajuntament impulsa una reforma de l'ordenança per a adaptar la norma a la legislació vigent i frenar conductes incíviques. Hi haurà sancions de fins a 3.000 euros i noves obligacions per a amos de mascotes, comerços i organitzadors d'esdeveniments.

La Fundació Princesa de Girona destaca el paper dels jóvens en la reconstrucció després de la DANA

El CongresFest x València ha reunit a Aldaia a prop de 900 estudiants per a impulsar la reconstrucció de l'ecosistema jove després de la DANA. La jornada ha posat a la joventut en el centre i impulsat la coordinació institucional.

El Consorci de Bombers de València aprova l’acord que posa fi al conflicte laboral

La Taula General de Negociació ha aprovat l'Acord de Condicions Comunes 2026-2029, que substituïx al de 2022 i normalitza la relació amb els sindicats.

La Diputació de València aportarà 3 milions per als 28 municipis exclosos per la DANA

La institució provincial cobrirà el 50% no finançat per l'Estat en projectes de reparació després de la riuada. Reclama igualtat de tracte per als municipis.

El PP de València aprova la declaració del 25-N de la FEMP amb el vot en contra de Vox

L'Ajuntament de València ha recolzat la moció de la FEMP pel 25-N per a reforçar la lluita contra la violència masclista. Vox, soci de govern, ha votat en contra.

Una tortuga es recupera en el Oceanogràfic després de perdre una aleta per art de fons

Una tortuga Caretta caretta de 30 quilos es recupera en l'Arca de la Mar del Oceanogràfic després de ser rescatada a Oliva amb plàstics i cordes. Els veterinaris li van amputar una aleta i evoluciona favorablement.

Un projecte pioner d’IA recupera la veu d’un pacient amb ELA

Un equip de la UPV ha reconstruït la veu d'un pacient amb ELA a partir de 20 minutos d'àudios. El sistema reproduïx la seua entonació en castellà i valencià.