L’emotiva reacció d’una ballarina valenciana amb Alzheimer en escoltar ‘El llac dels cignes’

 

La valenciana Marta González Saldaña, més coneguda com Marta Cinta, va ser la primera la primera ballarina del Ballet de Nova York el 1967. Uns mesos després de la seua mort s’ha fet viral un vídeo en el que es mostra la capacitat terapèutica de la música en els casos d’Alzheimer, malaltia que ella patia.

 

Segons explica ‘À punt’, l’organització ‘Música per a Despertar’, que fomenta l’aplicació de la música com a teràpia per a malalties que impliquen una degeneració cognitiva, va compartir un vídeo en el què es veu a Marta reaccionar en escoltar ‘El llac dels cignes’ mentres està en una residència de Muro d’Alcoi, en la comarc del Comtat (Alacant).

 

Encara que la podem vore impedida en cadira de rodes, la exballarina s’emociona i és capaç, fins i tot, de fer alguns moviments de ballet a pesar dels impediments corporals. En acabar de sonar l’obra Marta admet que s’ha emocionat després de tornar-la a escoltar.

 

I és que, en no més d’una setmana, el vídeo ha tignut més de huit milions de reproduccions en xarxes socials com TikTok, Instagram, YouTube, Facebook o Twitter. De fet, inclús Antonio Banderas ha decidit compartir-lo després d’haver-se emocionat amb la valenciana.

 

Últimes notícies

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.