L’emotiva reacció d’una ballarina valenciana amb Alzheimer en escoltar ‘El llac dels cignes’

 

La valenciana Marta González Saldaña, més coneguda com Marta Cinta, va ser la primera la primera ballarina del Ballet de Nova York el 1967. Uns mesos després de la seua mort s’ha fet viral un vídeo en el que es mostra la capacitat terapèutica de la música en els casos d’Alzheimer, malaltia que ella patia.

 

Segons explica ‘À punt’, l’organització ‘Música per a Despertar’, que fomenta l’aplicació de la música com a teràpia per a malalties que impliquen una degeneració cognitiva, va compartir un vídeo en el què es veu a Marta reaccionar en escoltar ‘El llac dels cignes’ mentres està en una residència de Muro d’Alcoi, en la comarc del Comtat (Alacant).

 

Encara que la podem vore impedida en cadira de rodes, la exballarina s’emociona i és capaç, fins i tot, de fer alguns moviments de ballet a pesar dels impediments corporals. En acabar de sonar l’obra Marta admet que s’ha emocionat després de tornar-la a escoltar.

 

I és que, en no més d’una setmana, el vídeo ha tignut més de huit milions de reproduccions en xarxes socials com TikTok, Instagram, YouTube, Facebook o Twitter. De fet, inclús Antonio Banderas ha decidit compartir-lo després d’haver-se emocionat amb la valenciana.

 

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.