Twitter pagarà més de 800 milions per enganyar inversors per dades falses

 

En novembre de 2014, Twitter va donar a conéixer que esperava aconseguir 550 milions d’usuaris actius mensuals en el mitjà termini i superar els 1.000 més endavant, en el llarg termini.

Però en 2019 la companyia va deixar d’informar sobre les xifres mensuals d’usuaris i en l’últim recompte de la primavera d’eixe mateix any, la xifra estava en els 330 milions d’usuaris actius mensuals. Hui dia, Twitter només informa sobre xifres diàries d’usuaris justificant que la mètrica d’usuaris actius mensuals s’ha convertit en una cosa irrellevant.

Un grup d’inversors va interposar una demanda en 2016 pel poc «realistes» que van resultar les estimacions
Així, set anys després de fixar la meta a curt termini en els 550 milions d’usuaris actius mensuals, la xifra no s’acosta a l’objectiu, per la qual cosa la xarxa social s’ha compromés a pagar 809,5 milions de dòlars a un grup d’inversors que havien interposat una demanda en 2016 pel poc «realistes» que van resultar les estimacions de Twitter.

 

Encara que l’empresa no reconeix amb este gest haver fet una mica malament, sí que ha volgut resoldre la polèmica amb una compensació econòmica que, en context, equival al 22% de tot el que va facturar la companyia en 2020. Twitter té previst abonar la xifra en un càrrec únic amb l’efectiu disponible en el quart trimestre de 2021.

D’esta manera, encara que en 2017 Twitter va reconéixer que havia estat exagerant els seus nombres d’usuaris mensuals per error -perquè incloïa dades d’una aplicació de tercers que no hauria d’haver tingut en compte- la demanda original que es va presentar en 2016 per part d’un grup d’inversors, finalment s’ha resolt en detriment de la companyia.

Va ser l’accionista de Twitter, Doris Shenwick, qui va liderar la demanda al·legant que els executius de Twitter «van fer declaracions públiques inexactes sabent estes mètriques i no van revelar informació interna sobre elles, la qual cosa va resultar en un preu unflat de les accions que va caure quan es va conéixer la veritat sobre la participació dels usuaris».

La Comissió de Borsa i Valors dels Estats Units (SEC) ja va preguntar a l’empresa en 2015 si anava a proporcionar “mètriques alternatives” perquè els inversors pogueren entendre les dinàmiques d’ús de la plataforma i la seua correlació amb el negoci publicitari.

Però al juliol d’eixe mateix any les accions de Twitter van caure un -15% després que la companyia registrara el pitjor increment d’usuaris d’un trimestre per a un altre en tota la seua història i confirmara que només el 44% dels usuaris utilitzaven la xarxa social de manera habitual.

A conseqüència de la confirmació que Twitter pagarà 809,5 milions de dòlars al grup d’inversors que va demandar a la companyia en 2016, les accions de Twitter Inc. han caigut en les últimes hores un -2,43% en les operacions del NYSE.

Últimes notícies

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.

Així serà el calendari escolar 2026-2027 a la Comunitat Valenciana

El curs 2026-2027 començarà el 9 de setembre en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i FP i acabarà el 18 de juny, amb 179 dies lectius i més flexibilitat per als ajuntaments.

València estrena 245 bombers nous i el major consorci provincial d’Espanya

El Consorci Provincial de Bombers de València ha incorporat 245 professionals nous i es convertix en el consorci provincial amb més efectius d’Espanya, després d’una inversió històrica de la Diputació.