Establiments de Xàtiva serviran truita i brioixos pel Dia de la Visibilitat Lèsbica

L’Associació Arc de Sant Martí LGTBIQ+ de Xàtiva i voltants organitza un repartiment de «tapes rotllo-brioix» com un gest per a visibilitzar i normalitzar les relacions sexuals i sentimentals entre dones, en el marc del 26 de maig, Dia Internacional de la Visibilitat Lèsbica.

Esta iniciativa, que compta amb el suport i col·laboració d’establiments adherits a l’associació Gent del Mercat de Xàtiva, consta a oferir tapes de truita i brioixos salats per cada consumició que es realitze, entre les 19 i les 21 hores d’este divendres 26, en els restaurants Els Porxes i 4 Roses i en l’espai d’oci El Minibar.

Sota el lema ‘Som tortilleres’, es pretén donar la volta a paraules que s’han utilitzat o s’utilitzen com a insult o burla cap a dones lesbianes, visibilitzar i normalitzar a les parelles formades per dones i mostrar l’orgull per totes les maneres de ser i de voler.

Les organitzadores animen a participar per a fer costat a les dones que volen a dones, així com per a contribuir a erradicar qualsevol mena de desigualtat per raó de diversitat sexual, posant l’accent que les lesbianes sofreixen una doble discriminació: per ser dones i per la seua condició sexual. «El mercat està per a brioixos!», manifesten en el cartell de l’activitat.

Últimes notícies

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.

Una IA permet a les clíniques automatitzar cites i recordatoris amb pacients

La startup il·licitana Healthmate ha creat una intel·ligència artificial que gestiona de forma automàtica cites, recordatoris i comunicacions amb pacients, ja operativa en un centenar de clíniques espanyoles.

Arranca agost a la Comunitat Valenciana amb tronades, granís i molta calor a l’interior de València

El primer dia d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb ruixats i tronades localment fortes en el nord de Castelló, sud de València i Alacant, i amb temperatures màximes molt altes a l’interior valencià.

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.
FILMOTECA D'ESTIU