12.2 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Establiments de Xàtiva serviran truita i brioixos pel Dia de la Visibilitat Lèsbica

L’Associació Arc de Sant Martí LGTBIQ+ de Xàtiva i voltants organitza un repartiment de “tapes rotllo-brioix” com un gest per a visibilitzar i normalitzar les relacions sexuals i sentimentals entre dones, en el marc del 26 de maig, Dia Internacional de la Visibilitat Lèsbica.

Esta iniciativa, que compta amb el suport i col·laboració d’establiments adherits a l’associació Gent del Mercat de Xàtiva, consta a oferir tapes de truita i brioixos salats per cada consumició que es realitze, entre les 19 i les 21 hores d’este divendres 26, en els restaurants Els Porxes i 4 Roses i en l’espai d’oci El Minibar.

Sota el lema ‘Som tortilleres’, es pretén donar la volta a paraules que s’han utilitzat o s’utilitzen com a insult o burla cap a dones lesbianes, visibilitzar i normalitzar a les parelles formades per dones i mostrar l’orgull per totes les maneres de ser i de voler.

Les organitzadores animen a participar per a fer costat a les dones que volen a dones, així com per a contribuir a erradicar qualsevol mena de desigualtat per raó de diversitat sexual, posant l’accent que les lesbianes sofreixen una doble discriminació: per ser dones i per la seua condició sexual. “El mercat està per a brioixos!”, manifesten en el cartell de l’activitat.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.