Establiments de Xàtiva serviran truita i brioixos pel Dia de la Visibilitat Lèsbica

L’Associació Arc de Sant Martí LGTBIQ+ de Xàtiva i voltants organitza un repartiment de «tapes rotllo-brioix» com un gest per a visibilitzar i normalitzar les relacions sexuals i sentimentals entre dones, en el marc del 26 de maig, Dia Internacional de la Visibilitat Lèsbica.

Esta iniciativa, que compta amb el suport i col·laboració d’establiments adherits a l’associació Gent del Mercat de Xàtiva, consta a oferir tapes de truita i brioixos salats per cada consumició que es realitze, entre les 19 i les 21 hores d’este divendres 26, en els restaurants Els Porxes i 4 Roses i en l’espai d’oci El Minibar.

Sota el lema ‘Som tortilleres’, es pretén donar la volta a paraules que s’han utilitzat o s’utilitzen com a insult o burla cap a dones lesbianes, visibilitzar i normalitzar a les parelles formades per dones i mostrar l’orgull per totes les maneres de ser i de voler.

Les organitzadores animen a participar per a fer costat a les dones que volen a dones, així com per a contribuir a erradicar qualsevol mena de desigualtat per raó de diversitat sexual, posant l’accent que les lesbianes sofreixen una doble discriminació: per ser dones i per la seua condició sexual. «El mercat està per a brioixos!», manifesten en el cartell de l’activitat.

Últimes notícies

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.

Un accident a l’A-7 col·lapsa el trànsit a Bétera en ple inici d’operació eixida

Un accident sense víctimes mortals a l’A-7 a l’altura de Bétera ha provocat fins a 17 quilòmetres de retencions en sentit Barcelona i 13 en sentit Alacant, coincidint amb l’operació especial d’estiu.

Un jutjat de València rebutja ampliar la causa contra l’excomissionat de la DANA

El jutjat que investiga la presumpta falsificació del títol universitari de José María Ángel ha descartat ampliar la instrucció als delictes de prevaricació i nomenament il·legal en no vore indicis que els responsables polítics conegueren la possible manca de titulació.
FILMOTECA D'ESTIU