El xef José Andrés alimenta a milers de refugiats a la frontera amb Ucraïna

L’inici de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia la matinada del 24 de febrer va activar immediatament el mecanisme de resposta de l’ONG World Central Kitchen, que dirigeix el xef José Andrés i que implica cuiners de tot el món, amb l’objectiu d’ajudar donant menjar als refugiats.


El cuiner asturià ha viatjat al costat del seu equip fins al pas fronterer de Medyka, que connecta Ucraïna amb Polònia, on ha muntat una de les seues cuines de campanya per a atendre els refugiats que fugen de la guerra.


A través de Twitter, l’ONG ha anunciat que actualment es troba en l’estació de tren entre la frontera d’Ucraïna i Polònia “on dormen nombroses famílies” i la seua intenció és ampliar els esforços “ràpidament per a servir a centenars de milers ací i a Romania”.


«Construïm una taula més llarga, no bombardegem a tots!”, ha alçat José Andrés, qui a més ha escrit: ”És tan trist veure com les Democràcies del món miren cap a l’altre costat! Putin és un pinxo….i li estem deixant massacrar al germà xicotet…. quan callem i mirem cap al costat, els dolents sempre guanyen?”.


En un altre missatge, el cuiner afegia que «sent que s’hauria d’entrar a Ucraïna com ho faria Gandhi i asseure’ns enfront de les forces russes i dir-los: els estimem. No has de fer això! Putin no és Rússia”.


En resposta a les peticions en xarxes per a l’enviament de donatius per a la causa, Andrés ha demanat paciència perquè “amb les botes sobre el terreny aprendrem més sobre quin i com ajudarem”.

World Central Kitchen té la intenció de ser present en altres punts al llarg de les fronteres d’Ucraïna i cuiners associats també estan facilitant aliments a les persones que fugen del país.
José Andrés ha compartit des d’allí diferents vídeos a través de Twitter. “En un moment en el qual hauríem d’estar celebrant la vida, ací hi ha persones que creuen que són millors que ningú. És el moment que comencem a alçar les nostres veus cada vegada que vegem accions que no estan justificades”, reflexiona en un d’ells.


El xef asturià va fundar l’any 2010 al costat de la seua esposa l’ONG World Central Kitchen (WCK) amb l’objectiu d’“utilitzar els aliments per a empoderar a les comunitats i enfortir les economies”, i ha sigut guardonat per la seua labor humanitària amb el Premi Princesa d’Astúries de la Concòrdia en 2021; durant la pandèmia del coronavirus va repartir més de tres milions de menjars a Espanya i més de 30 milions als Estats Units.

Últimes notícies

El Certamen Internacional de Bandes de Música de València, declarat Festa d’Interés Turístic Autonòmic

El certamen rep el reconeixement de la Generalitat i reunirà 44 bandes de cinc països del 15 al 19 de juliol.

Més de 35.700 contribuents fan la declaració de la Renda amb l’ajuda de l’Agència Tributària Valenciana

L’assistència de l’ATV en la campanya de l’IRPF 2025 creix un 18,7 % i reforça l’atenció presencial i telefònica

Diana Morant formalitza la seua candidatura i assegura que seguirà com a ministra

Diana Morant ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a optar a la Presidència de la Generalitat i ha confirmat que, per ara, mantindrà el seu càrrec de ministra perquè es considera útil per a la Comunitat Valenciana.

Calatrava se’n va a l’Espanyol: traspàs rècord del Castelló per més de 5 milions

El CD Castellón ha venut el centrecampista Álex Calatrava a l’Espanyol per més de 5 milions d’euros, el major traspàs en 104 anys d’història del club.

Acabades les 17 obres d’emergència per la DANA al Júcar després d’una inversió de més de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha donat per tancades les 17 obres d’emergència per la DANA del 29 d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 220 milions d’euros i actuacions centrades sobretot a la província de València.

Les obres d’emergència per la dana del 2024 al Júcar queden acabades després d’una inversió de 220 milions

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha conclòs les 17 obres d’emergència per la dana del 29 d’octubre del 2024, amb més de 220 milions invertits sobretot a la província de València per reforçar la protecció davant futures inundacions.

Paiporta prova nous avisos d’emergència amb megafonia de llarg abast

L’Ajuntament de Paiporta ha provat un sistema de megafonia de llarg abast per a reforçar els avisos a la població en emergències i continua analitzant diferents tecnologies per a triar la més eficaç.

Deixa el mòbil en la casa on ha robat a Elx i trau a la llum el furt en telefonar per a recuperar-lo

Un home de 64 anys ha sigut detingut a Elx després de deixar-se el mòbil en una vivenda on havia robat i telefonar després per intentar recuperar-lo, la qual cosa ha permés a la Policia Nacional identificar-lo i localitzar part dels objectes sostrets.