El xef José Andrés alimenta a milers de refugiats a la frontera amb Ucraïna

L’inici de la invasió d’Ucraïna per part de Rússia la matinada del 24 de febrer va activar immediatament el mecanisme de resposta de l’ONG World Central Kitchen, que dirigeix el xef José Andrés i que implica cuiners de tot el món, amb l’objectiu d’ajudar donant menjar als refugiats.


El cuiner asturià ha viatjat al costat del seu equip fins al pas fronterer de Medyka, que connecta Ucraïna amb Polònia, on ha muntat una de les seues cuines de campanya per a atendre els refugiats que fugen de la guerra.


A través de Twitter, l’ONG ha anunciat que actualment es troba en l’estació de tren entre la frontera d’Ucraïna i Polònia “on dormen nombroses famílies” i la seua intenció és ampliar els esforços “ràpidament per a servir a centenars de milers ací i a Romania”.


«Construïm una taula més llarga, no bombardegem a tots!”, ha alçat José Andrés, qui a més ha escrit: ”És tan trist veure com les Democràcies del món miren cap a l’altre costat! Putin és un pinxo….i li estem deixant massacrar al germà xicotet…. quan callem i mirem cap al costat, els dolents sempre guanyen?”.


En un altre missatge, el cuiner afegia que «sent que s’hauria d’entrar a Ucraïna com ho faria Gandhi i asseure’ns enfront de les forces russes i dir-los: els estimem. No has de fer això! Putin no és Rússia”.


En resposta a les peticions en xarxes per a l’enviament de donatius per a la causa, Andrés ha demanat paciència perquè “amb les botes sobre el terreny aprendrem més sobre quin i com ajudarem”.

World Central Kitchen té la intenció de ser present en altres punts al llarg de les fronteres d’Ucraïna i cuiners associats també estan facilitant aliments a les persones que fugen del país.
José Andrés ha compartit des d’allí diferents vídeos a través de Twitter. “En un moment en el qual hauríem d’estar celebrant la vida, ací hi ha persones que creuen que són millors que ningú. És el moment que comencem a alçar les nostres veus cada vegada que vegem accions que no estan justificades”, reflexiona en un d’ells.


El xef asturià va fundar l’any 2010 al costat de la seua esposa l’ONG World Central Kitchen (WCK) amb l’objectiu d’“utilitzar els aliments per a empoderar a les comunitats i enfortir les economies”, i ha sigut guardonat per la seua labor humanitària amb el Premi Princesa d’Astúries de la Concòrdia en 2021; durant la pandèmia del coronavirus va repartir més de tres milions de menjars a Espanya i més de 30 milions als Estats Units.

Últimes notícies

El Villarreal afronta l’Atlético pendent de la cessió de Kambwala i amb la baixa de Diatta

El Villarreal prepara el partit de diumenge contra l’Atlético de Madrid amb la baixa per sanció d’Alassane Diatta i a l’espera de concretar la cessió de Willy Kambwala, amb Osasuna i el Como com a opcions.

Arcadi España defensa l’enviament de trens vells de Madrid a València com una millora necessària

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, defensa que l’enviament de trens de Madrid a València permetrà augmentar la capacitat de les línies de Cercanies, i qualifica les critiques d’altres partits de ‘conflicte i soroll’.

Mestalla enceta la seua última temporada com a casa del València CF

Mestalla viu esta temporada 2026-27 la seua última campanya com a estadi del València CF, abans del trasllat definitiu al Nou Mestalla previst per a l’estiu de 2027.

L’aeroport de Castelló bat rècord d’operacions fins juliol amb una pujada del 14 %

L’aeroport de Castelló ha registrat 8.535 operacions entre gener i juliol, un 14 % més que fa un any, i marca també xifres rècord de passatgers.

Segona rèplica de l’incendi de la Vall d’Uixó obliga a mobilitzar mitjans a Tales

Mitjans aeris i terrestres s’han desplegat a Tales per una possible reproducció de l’incendi originat en la Vall d’Uixó en juliol, que ja va arrasar més de 9.500 hectàrees i va obligar a desallotjar 15.000 persones.

València tanca parcs i jardins per l’avís taronja per pluges i tempestes

L’Ajuntament de València ha activat el Cecopal, tanca parcs i jardins des de les 12 hores i reforça la vigilància al litoral per l’avís taronja per pluges i tempestes.

Olocau, Marines i Gàtova exigixen un tallafoc continu a la CV-25 per a protegir la Calderona

Els ajuntaments d’Olocau, Marines i Gàtova han registrat una petició conjunta a la Generalitat perquè execute íntegrament l’àrea tallafoc d’Orden 1 prevista al voltant de la carretera CV-25, clau per a la defensa de la Serra Calderona.

Detinguda a Alacant una cuidadora per sostraure 40.800 euros a un matrimoni octogenari

Una cuidadora de 26 anys ha sigut detinguda a Alacant per efectuar, presumptament, 110 extraccions amb la targeta d’un matrimoni octogenari, per un total de 40.800 euros. La Policia Nacional l’ha interceptada quan eixia de casa de les víctimes amb diners en efectiu acabats de traure.