València suspén les taxes als festivals per a impulsar la indústria cultural

L’Ajuntament de València suspendrà les taxes municipals a les actuacions en directe i festivals de música que es realitzen en espais públics de la ciutat al llarg de 2022. El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, ha anunciat la mesura després de mantindre una reunió amb representants del sector en la qual també han participat les regidores d’Acció Cultural, Maite Ibáñez, i Patrimoni i Recursos Culturals, Gloria Tello.

“Des de l’Ajuntament de València suspendrem les taxes d’aprofitament especial d’instal·lacions en espais públics per a activitats culturals i, en concret, per a festivals i actuacions musicals. Durant 2021 vam suspendre moltes taxes de contingut econòmic a molts sectors de la ciutat com l’hostaleria, però va haver-hi un sector en concret, el de les actuacions en directe, que no va poder recuperar-se i aprofitar-se d’estes mesures perquè la seua activitat era pràcticament impossible amb les restriccions”, ha subratllat el regidor d’Hisenda.

L’octubre de 2021, la Conselleria de Sanitat va establir mesures relacionades amb la realització d’esdeveniments amb concentració de persones i festivals de música que condicionaven la seua celebració.

Així, establien que, si es desenvolupaven amb el públic dempeus, la distància entre les persones havia de ser de 2,25 metres quadrats i, a més, havien de rebaixar l’aforament si es consumia beguda o menjar. Tot això ha provocat un impacte directe en el sector musical que s’ha traduït en un minvament en el rendiment de moltes empreses del sector.

Per això, ara, quan la majoria de les restriccions dictades per a contindre la pandèmia s’han retirat, des d’Hisenda s’ha impulsat una moció “per a ajudar la indústria cultural a reprendre amb normalitat la seua activitat”.

“Este sector ha sigut l’últim a eixir de les restriccions i, precisament, ara que ve l’etapa de festivals, d’actuacions en directe, és quan l’Ajuntament ha d’acostar el muscle perquè la recuperació del sector siga una realitat”, ha defensat Sanjuán, qui també ha incidit en què “cada activitat cultural, cada festival a la ciutat, té un impacte directe i indirecte i, a més, estem contribuint a tindre cada vegada més una fiscalitat que promocione els sectors i les indústries culturals a València”.

“És molt important secundar dotar de major rendibilitat a l’organització d’esdeveniments culturals per a atraure a València nous projectes, nous espectacles tant de festivals d’escena com de festivals de música perquè tota la indústria cultural tinga una major projecció i una major facilitat a l’hora de desenvolupar les seues activitats”, ha explicat la regidora d’Acció Cultural, Maite Ibáñez.

Per la seua part, la regidora de Cultura, Gloria Tello, ha manifestat la importància d’esta iniciativa per al sector: “Estem molt contents perquè amb esta mesura que hem anunciat al sector este equip de govern el que pretén és donar impuls i fomentar tota l’activitat cultural. Som una ciutat afortunada pels professionals que tenim. Mesures com aquestes permeten no sols millorar la solvència econòmica d’aquest sector, que l’ha passat molt malament durant la pandèmia, sinó també reactivar i dinamitzar la programació cultural d’una ciutat que vol ser exemple cultural en l’àmbit internacional”, ha dit.

Mesures per a impulsar el sector cultural

La suspensió de la taxa per a les actuacions o festivals en espai públic se suma a altres iniciatives impulsades des de la Regidoria d’Hisenda per a ajudar la indústria cultural a superar els efectes de la crisi derivada de la pandèmia.

En este sentit, el consistori va introduir modificacions en les ordenances fiscals per a bonificar l’IBI i l’IAE a les sales de la ciutat que desenvolupen activitats d’arts escèniques i música en directe. En el primer dels casos, es va eliminar un requisit perquè els espais culturals tingueren més facilitats per a optar a una bonificació de fins al 60% en l’Impost de Béns immobles.

Respecte al segon, l’Ajuntament ha incorporat una nova bonificació per a tots els establiments que desenvolupen espectacles i arts escèniques permanents a València que permet a totes les sales acollir-se a una reducció del 60% en el rebut de l’IAE.

Últimes notícies

Roben a la casa de Largie Ramazani mentres disputava el València-Barcelona a Mestalla

Uns lladres van assaltar la vivenda de Largie Ramazani a Bétera mentres l'extrem del València jugava contra el Barcelona a Mestalla. El botí es xifra entorn de 100.000 euros en joies.

El curs escolar tanca amb més tensió: creix el malestar docent i es multipliquen les protestes

El final de curs arriba marcat per un augment del malestar del professorat i una onada de mobilitzacions en l'ensenyança pública i concertada davant la falta d'avanços en millores laborals.

Detinguda una empleada de llar a València pel furt de joies a la casa on treballava

La Policia Nacional ha detingut a València a una empleada de llar acusada de sostraure diverses joies d'or de la vivenda on treballava i vendre-les en comerços de compravenda per més de 1.500 euros.

El professorat valencià entra en la seua tercera setmana de vaga indefinida amb una nova proposta sindical

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana afronta la seua tercera setmana de vaga indefinida mentres els sindicats preparen una nova proposta per a intentar reobrir la negociació amb Educació.

Cel buidat i temperatures sense grans canvis en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta l'inici de la setmana amb cels poc nuvolosos o buidats, temperatures sense grans canvis i vent fluix de direcció variable que girarà a este.

Mor una persona i tres resulten ferides en precipitar-se un cotxe per un bancal en la CV-70 a Polop

Una persona ha mort i tres han resultat ferides després que un cotxe s'isquera de la carretera CV-70, a l'altura de Polop, i caiguera per un bancal amb uns 150 metres de desnivell.

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.