València suspén les taxes als festivals per a impulsar la indústria cultural

L’Ajuntament de València suspendrà les taxes municipals a les actuacions en directe i festivals de música que es realitzen en espais públics de la ciutat al llarg de 2022. El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, ha anunciat la mesura després de mantindre una reunió amb representants del sector en la qual també han participat les regidores d’Acció Cultural, Maite Ibáñez, i Patrimoni i Recursos Culturals, Gloria Tello.

“Des de l’Ajuntament de València suspendrem les taxes d’aprofitament especial d’instal·lacions en espais públics per a activitats culturals i, en concret, per a festivals i actuacions musicals. Durant 2021 vam suspendre moltes taxes de contingut econòmic a molts sectors de la ciutat com l’hostaleria, però va haver-hi un sector en concret, el de les actuacions en directe, que no va poder recuperar-se i aprofitar-se d’estes mesures perquè la seua activitat era pràcticament impossible amb les restriccions”, ha subratllat el regidor d’Hisenda.

L’octubre de 2021, la Conselleria de Sanitat va establir mesures relacionades amb la realització d’esdeveniments amb concentració de persones i festivals de música que condicionaven la seua celebració.

Així, establien que, si es desenvolupaven amb el públic dempeus, la distància entre les persones havia de ser de 2,25 metres quadrats i, a més, havien de rebaixar l’aforament si es consumia beguda o menjar. Tot això ha provocat un impacte directe en el sector musical que s’ha traduït en un minvament en el rendiment de moltes empreses del sector.

Per això, ara, quan la majoria de les restriccions dictades per a contindre la pandèmia s’han retirat, des d’Hisenda s’ha impulsat una moció “per a ajudar la indústria cultural a reprendre amb normalitat la seua activitat”.

“Este sector ha sigut l’últim a eixir de les restriccions i, precisament, ara que ve l’etapa de festivals, d’actuacions en directe, és quan l’Ajuntament ha d’acostar el muscle perquè la recuperació del sector siga una realitat”, ha defensat Sanjuán, qui també ha incidit en què “cada activitat cultural, cada festival a la ciutat, té un impacte directe i indirecte i, a més, estem contribuint a tindre cada vegada més una fiscalitat que promocione els sectors i les indústries culturals a València”.

“És molt important secundar dotar de major rendibilitat a l’organització d’esdeveniments culturals per a atraure a València nous projectes, nous espectacles tant de festivals d’escena com de festivals de música perquè tota la indústria cultural tinga una major projecció i una major facilitat a l’hora de desenvolupar les seues activitats”, ha explicat la regidora d’Acció Cultural, Maite Ibáñez.

Per la seua part, la regidora de Cultura, Gloria Tello, ha manifestat la importància d’esta iniciativa per al sector: “Estem molt contents perquè amb esta mesura que hem anunciat al sector este equip de govern el que pretén és donar impuls i fomentar tota l’activitat cultural. Som una ciutat afortunada pels professionals que tenim. Mesures com aquestes permeten no sols millorar la solvència econòmica d’aquest sector, que l’ha passat molt malament durant la pandèmia, sinó també reactivar i dinamitzar la programació cultural d’una ciutat que vol ser exemple cultural en l’àmbit internacional”, ha dit.

Mesures per a impulsar el sector cultural

La suspensió de la taxa per a les actuacions o festivals en espai públic se suma a altres iniciatives impulsades des de la Regidoria d’Hisenda per a ajudar la indústria cultural a superar els efectes de la crisi derivada de la pandèmia.

En este sentit, el consistori va introduir modificacions en les ordenances fiscals per a bonificar l’IBI i l’IAE a les sales de la ciutat que desenvolupen activitats d’arts escèniques i música en directe. En el primer dels casos, es va eliminar un requisit perquè els espais culturals tingueren més facilitats per a optar a una bonificació de fins al 60% en l’Impost de Béns immobles.

Respecte al segon, l’Ajuntament ha incorporat una nova bonificació per a tots els establiments que desenvolupen espectacles i arts escèniques permanents a València que permet a totes les sales acollir-se a una reducció del 60% en el rebut de l’IAE.

Últimes notícies

La Diputació d’Alacant invertix 170.000 euros per a fer més accessible El Plànol de Sax

La Diputació d'Alacant destina més de 170.000 euros a millorar l'accessibilitat i la senyalització de l'àrea recreativa El Plànol de Sax, reforçant la protecció d'este paratge natural i facilitant les visites de persones amb mobilitat reduïda.

La Fiscalia manté que Juliol d’Espanya va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients

Fiscalia i acusacions sostenen que l'ex president de Les Corts i de la Diputació d'Alacant, Juliol d'Espanya, va cometre agressió sexual i tracte degradant a dos pacients i reclamen huit anys de presó.

La Guàrdia Civil investiga una greu agressió amb arma blanca en la zona d’oci de Xàbia

La Guàrdia Civil investiga una agressió amb arma blanca en la zona d'oci nocturn de l'Arenal, a Xàbia, on un home de 36 anys va resultar ferit greu i va haver de ser traslladat a l'hospital.

El Consell amplia a 30,9 milions les ajudes al lloguer i garantix cobrir al 100% de sol·licitants en 2025

La Generalitat destina 7,1 milions addicionals a les ajudes al lloguer de 2025, eleva el pressupost total a 30,9 milions i assegura arribar al 100% de sol·licitants que complixen requisits per segon any consecutiu.

Huit morts en les carreteres de la Comunitat Valenciana al maig, mateix balanç que un any abans

Huit persones van morir en accidents de trànsit al maig en la Comunitat Valenciana, el mateix número que un any abans, en un context de descens general de morts en carretera a Espanya.

Good Films rodarà vint pel·lícules en Ciutat de la Llum en els pròxims deu anys

Good Films Studios Spain es compromet a rodar vint llargmetratges en els estudis Ciutat de la Llum d'Alacant en els pròxims deu anys, consolidant el complex com a pol audiovisual europeu.

Nous aturs en el metre de València i Alacant amb un 80% de servicis mínims per la PAU

El metre i tramvia de València i Alacant afronten nous aturs convocats pel sindicat de maquinistes coincidint amb els exàmens de la PAU, amb servicis mínims reforçats per a garantir la mobilitat de l'alumnat.

José María Ángel declararà al Senat per la seua gestió després de la dana a València

El excomisionado per a la reconstrucció després de la dana a València, José María Ángel Batalla, compareixerà el 15 de juny davant la comissió del Senat que investiga la tragèdia. El PP, amb majoria en la Cambra alta, centrarà les preguntes en la seua gestió i en la polèmica sobre el seu currículum.