13.3 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

València suspén les taxes als festivals per a impulsar la indústria cultural

L’Ajuntament de València suspendrà les taxes municipals a les actuacions en directe i festivals de música que es realitzen en espais públics de la ciutat al llarg de 2022. El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, ha anunciat la mesura després de mantindre una reunió amb representants del sector en la qual també han participat les regidores d’Acció Cultural, Maite Ibáñez, i Patrimoni i Recursos Culturals, Gloria Tello.

“Des de l’Ajuntament de València suspendrem les taxes d’aprofitament especial d’instal·lacions en espais públics per a activitats culturals i, en concret, per a festivals i actuacions musicals. Durant 2021 vam suspendre moltes taxes de contingut econòmic a molts sectors de la ciutat com l’hostaleria, però va haver-hi un sector en concret, el de les actuacions en directe, que no va poder recuperar-se i aprofitar-se d’estes mesures perquè la seua activitat era pràcticament impossible amb les restriccions”, ha subratllat el regidor d’Hisenda.

L’octubre de 2021, la Conselleria de Sanitat va establir mesures relacionades amb la realització d’esdeveniments amb concentració de persones i festivals de música que condicionaven la seua celebració.

Així, establien que, si es desenvolupaven amb el públic dempeus, la distància entre les persones havia de ser de 2,25 metres quadrats i, a més, havien de rebaixar l’aforament si es consumia beguda o menjar. Tot això ha provocat un impacte directe en el sector musical que s’ha traduït en un minvament en el rendiment de moltes empreses del sector.

Per això, ara, quan la majoria de les restriccions dictades per a contindre la pandèmia s’han retirat, des d’Hisenda s’ha impulsat una moció “per a ajudar la indústria cultural a reprendre amb normalitat la seua activitat”.

“Este sector ha sigut l’últim a eixir de les restriccions i, precisament, ara que ve l’etapa de festivals, d’actuacions en directe, és quan l’Ajuntament ha d’acostar el muscle perquè la recuperació del sector siga una realitat”, ha defensat Sanjuán, qui també ha incidit en què “cada activitat cultural, cada festival a la ciutat, té un impacte directe i indirecte i, a més, estem contribuint a tindre cada vegada més una fiscalitat que promocione els sectors i les indústries culturals a València”.

“És molt important secundar dotar de major rendibilitat a l’organització d’esdeveniments culturals per a atraure a València nous projectes, nous espectacles tant de festivals d’escena com de festivals de música perquè tota la indústria cultural tinga una major projecció i una major facilitat a l’hora de desenvolupar les seues activitats”, ha explicat la regidora d’Acció Cultural, Maite Ibáñez.

Per la seua part, la regidora de Cultura, Gloria Tello, ha manifestat la importància d’esta iniciativa per al sector: “Estem molt contents perquè amb esta mesura que hem anunciat al sector este equip de govern el que pretén és donar impuls i fomentar tota l’activitat cultural. Som una ciutat afortunada pels professionals que tenim. Mesures com aquestes permeten no sols millorar la solvència econòmica d’aquest sector, que l’ha passat molt malament durant la pandèmia, sinó també reactivar i dinamitzar la programació cultural d’una ciutat que vol ser exemple cultural en l’àmbit internacional”, ha dit.

Mesures per a impulsar el sector cultural

La suspensió de la taxa per a les actuacions o festivals en espai públic se suma a altres iniciatives impulsades des de la Regidoria d’Hisenda per a ajudar la indústria cultural a superar els efectes de la crisi derivada de la pandèmia.

En este sentit, el consistori va introduir modificacions en les ordenances fiscals per a bonificar l’IBI i l’IAE a les sales de la ciutat que desenvolupen activitats d’arts escèniques i música en directe. En el primer dels casos, es va eliminar un requisit perquè els espais culturals tingueren més facilitats per a optar a una bonificació de fins al 60% en l’Impost de Béns immobles.

Respecte al segon, l’Ajuntament ha incorporat una nova bonificació per a tots els establiments que desenvolupen espectacles i arts escèniques permanents a València que permet a totes les sales acollir-se a una reducció del 60% en el rebut de l’IAE.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El derbi Llevant-València acaba en baralla i llançament de botelles després del gest de Cömert

El València va véncer 0-2 en el Ciutat de València i el final del derbi va quedar marcat per una baralla i llançament de botelles després d'una celebració de Eray Cömert.

Tárrega demana perdó i Cömert aclarix el seu gest després del derbi Llevant-València

César Tárrega va demanar perdó després de la celebració de Eray Cömert, que va originar una tangana. El suís va negar ànim d'humiliar i es va disculpar en xarxes.

Dela càrrega contra la celebració de Comert després del Llevant-València

Dela critica amb duresa la celebració del defensa valencianista, a qui acusa de falta de respecte. Reclama exemplaritat entre jugadors després del 0-2.

Tárrega demana perdó per la celebració de Cömert i mostra respecte al Llevant

César Tárrega va lamentar el succeït després del partit davant el Llevant per la celebració de Eray Cömert i va demanar perdó, subratllant el respecte al rival. El defensa va explicar que el gest no va asseure bé i que la prioritat va ser celebrar amb la seua afició.

Ramazani i Sadiq donen aire al València en el derbi i agreugen la crisi del Llevant

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf eleva als blanc-i-negres al 14é i deixa al Llevant penúltim.

El derbi Llevant-València va acabar amb baralla i botellazos després d’un gest de Cömert

El Llevant-València va acabar 0-2 en el Ciutat de València, però la victòria visitant va quedar entelada per una baralla i llançament de botelles després d'un gest de Cömert. El central suís va agitar una banderola modificada amb la seua samarreta i va encendre els ànims.

0-2: Ramazani i Sadiq impulsen al València i afonen al Llevant

El València es va emportar el derbi en el Ciutat de València amb un golàs de Ramazani i la sentència de Sadiq. El triomf l'eleva al 14é lloc i deixa al Llevant penúltim.

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.