València suspén les taxes als festivals per a impulsar la indústria cultural

L’Ajuntament de València suspendrà les taxes municipals a les actuacions en directe i festivals de música que es realitzen en espais públics de la ciutat al llarg de 2022. El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, ha anunciat la mesura després de mantindre una reunió amb representants del sector en la qual també han participat les regidores d’Acció Cultural, Maite Ibáñez, i Patrimoni i Recursos Culturals, Gloria Tello.

“Des de l’Ajuntament de València suspendrem les taxes d’aprofitament especial d’instal·lacions en espais públics per a activitats culturals i, en concret, per a festivals i actuacions musicals. Durant 2021 vam suspendre moltes taxes de contingut econòmic a molts sectors de la ciutat com l’hostaleria, però va haver-hi un sector en concret, el de les actuacions en directe, que no va poder recuperar-se i aprofitar-se d’estes mesures perquè la seua activitat era pràcticament impossible amb les restriccions”, ha subratllat el regidor d’Hisenda.

L’octubre de 2021, la Conselleria de Sanitat va establir mesures relacionades amb la realització d’esdeveniments amb concentració de persones i festivals de música que condicionaven la seua celebració.

Així, establien que, si es desenvolupaven amb el públic dempeus, la distància entre les persones havia de ser de 2,25 metres quadrats i, a més, havien de rebaixar l’aforament si es consumia beguda o menjar. Tot això ha provocat un impacte directe en el sector musical que s’ha traduït en un minvament en el rendiment de moltes empreses del sector.

Per això, ara, quan la majoria de les restriccions dictades per a contindre la pandèmia s’han retirat, des d’Hisenda s’ha impulsat una moció “per a ajudar la indústria cultural a reprendre amb normalitat la seua activitat”.

“Este sector ha sigut l’últim a eixir de les restriccions i, precisament, ara que ve l’etapa de festivals, d’actuacions en directe, és quan l’Ajuntament ha d’acostar el muscle perquè la recuperació del sector siga una realitat”, ha defensat Sanjuán, qui també ha incidit en què “cada activitat cultural, cada festival a la ciutat, té un impacte directe i indirecte i, a més, estem contribuint a tindre cada vegada més una fiscalitat que promocione els sectors i les indústries culturals a València”.

“És molt important secundar dotar de major rendibilitat a l’organització d’esdeveniments culturals per a atraure a València nous projectes, nous espectacles tant de festivals d’escena com de festivals de música perquè tota la indústria cultural tinga una major projecció i una major facilitat a l’hora de desenvolupar les seues activitats”, ha explicat la regidora d’Acció Cultural, Maite Ibáñez.

Per la seua part, la regidora de Cultura, Gloria Tello, ha manifestat la importància d’esta iniciativa per al sector: “Estem molt contents perquè amb esta mesura que hem anunciat al sector este equip de govern el que pretén és donar impuls i fomentar tota l’activitat cultural. Som una ciutat afortunada pels professionals que tenim. Mesures com aquestes permeten no sols millorar la solvència econòmica d’aquest sector, que l’ha passat molt malament durant la pandèmia, sinó també reactivar i dinamitzar la programació cultural d’una ciutat que vol ser exemple cultural en l’àmbit internacional”, ha dit.

Mesures per a impulsar el sector cultural

La suspensió de la taxa per a les actuacions o festivals en espai públic se suma a altres iniciatives impulsades des de la Regidoria d’Hisenda per a ajudar la indústria cultural a superar els efectes de la crisi derivada de la pandèmia.

En este sentit, el consistori va introduir modificacions en les ordenances fiscals per a bonificar l’IBI i l’IAE a les sales de la ciutat que desenvolupen activitats d’arts escèniques i música en directe. En el primer dels casos, es va eliminar un requisit perquè els espais culturals tingueren més facilitats per a optar a una bonificació de fins al 60% en l’Impost de Béns immobles.

Respecte al segon, l’Ajuntament ha incorporat una nova bonificació per a tots els establiments que desenvolupen espectacles i arts escèniques permanents a València que permet a totes les sales acollir-se a una reducció del 60% en el rebut de l’IAE.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.