València suspén les taxes als festivals per a impulsar la indústria cultural

L’Ajuntament de València suspendrà les taxes municipals a les actuacions en directe i festivals de música que es realitzen en espais públics de la ciutat al llarg de 2022. El regidor d’Hisenda, Borja Sanjuán, ha anunciat la mesura després de mantindre una reunió amb representants del sector en la qual també han participat les regidores d’Acció Cultural, Maite Ibáñez, i Patrimoni i Recursos Culturals, Gloria Tello.

“Des de l’Ajuntament de València suspendrem les taxes d’aprofitament especial d’instal·lacions en espais públics per a activitats culturals i, en concret, per a festivals i actuacions musicals. Durant 2021 vam suspendre moltes taxes de contingut econòmic a molts sectors de la ciutat com l’hostaleria, però va haver-hi un sector en concret, el de les actuacions en directe, que no va poder recuperar-se i aprofitar-se d’estes mesures perquè la seua activitat era pràcticament impossible amb les restriccions”, ha subratllat el regidor d’Hisenda.

L’octubre de 2021, la Conselleria de Sanitat va establir mesures relacionades amb la realització d’esdeveniments amb concentració de persones i festivals de música que condicionaven la seua celebració.

Així, establien que, si es desenvolupaven amb el públic dempeus, la distància entre les persones havia de ser de 2,25 metres quadrats i, a més, havien de rebaixar l’aforament si es consumia beguda o menjar. Tot això ha provocat un impacte directe en el sector musical que s’ha traduït en un minvament en el rendiment de moltes empreses del sector.

Per això, ara, quan la majoria de les restriccions dictades per a contindre la pandèmia s’han retirat, des d’Hisenda s’ha impulsat una moció “per a ajudar la indústria cultural a reprendre amb normalitat la seua activitat”.

“Este sector ha sigut l’últim a eixir de les restriccions i, precisament, ara que ve l’etapa de festivals, d’actuacions en directe, és quan l’Ajuntament ha d’acostar el muscle perquè la recuperació del sector siga una realitat”, ha defensat Sanjuán, qui també ha incidit en què “cada activitat cultural, cada festival a la ciutat, té un impacte directe i indirecte i, a més, estem contribuint a tindre cada vegada més una fiscalitat que promocione els sectors i les indústries culturals a València”.

“És molt important secundar dotar de major rendibilitat a l’organització d’esdeveniments culturals per a atraure a València nous projectes, nous espectacles tant de festivals d’escena com de festivals de música perquè tota la indústria cultural tinga una major projecció i una major facilitat a l’hora de desenvolupar les seues activitats”, ha explicat la regidora d’Acció Cultural, Maite Ibáñez.

Per la seua part, la regidora de Cultura, Gloria Tello, ha manifestat la importància d’esta iniciativa per al sector: “Estem molt contents perquè amb esta mesura que hem anunciat al sector este equip de govern el que pretén és donar impuls i fomentar tota l’activitat cultural. Som una ciutat afortunada pels professionals que tenim. Mesures com aquestes permeten no sols millorar la solvència econòmica d’aquest sector, que l’ha passat molt malament durant la pandèmia, sinó també reactivar i dinamitzar la programació cultural d’una ciutat que vol ser exemple cultural en l’àmbit internacional”, ha dit.

Mesures per a impulsar el sector cultural

La suspensió de la taxa per a les actuacions o festivals en espai públic se suma a altres iniciatives impulsades des de la Regidoria d’Hisenda per a ajudar la indústria cultural a superar els efectes de la crisi derivada de la pandèmia.

En este sentit, el consistori va introduir modificacions en les ordenances fiscals per a bonificar l’IBI i l’IAE a les sales de la ciutat que desenvolupen activitats d’arts escèniques i música en directe. En el primer dels casos, es va eliminar un requisit perquè els espais culturals tingueren més facilitats per a optar a una bonificació de fins al 60% en l’Impost de Béns immobles.

Respecte al segon, l’Ajuntament ha incorporat una nova bonificació per a tots els establiments que desenvolupen espectacles i arts escèniques permanents a València que permet a totes les sales acollir-se a una reducció del 60% en el rebut de l’IAE.

Últimes notícies

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.

Pilar Bernabé arranca la seua carrera a l’alcaldia de València amb un compromís d’escolta i diàleg

Pilar Bernabé presenta la seua candidatura a l'alcaldia de València amb un projecte centrat en l'escolta veïnal, la defensa de l'educació pública i una ciutat oberta, diversa i pròxima.

Quinze detinguts per una estafa de 400.000 euros amb falses crides de bancs

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va estafar prop de 400.000 euros suplantant a bancs per telèfon i ha detingut a quinze persones en onze províncies.

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.