El Rialto reflexiona sobre els ‘malabarismes’ de la conciliació familiar amb la comèdia ‘Infinita’

VALÈNCIA, 22 (EUROPA PRESS)

El Teatre Rialto de València posa en escena, del 23 al 26 de maig, ‘Infinita’, una comèdia sobre la conciliació familiar.

Es tracta de la primera producció de teatre de la Companyia La Figuera Infinita, creada per l’actriu Iolanda Muñoz, i es defineix com «un projecte cuinat a foc lent, fruit d’anys d’observació, vivència i reflexió sobre el binomi vocació professional-maternitat».

Una obra, expliquen des de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), que vol «fer visible la maternitat conscient, vol reflexionar sobre el paper de les dones i els ‘temps de cuidar'».

‘Infinita’ també parla de la llibertat de les dones per a triar el model de criança que desitgen sense haver de donar explicacions. A través de dos dones, actrius i mares, travessades per aquest binomi maternitat-vocació, l’obra realitza un viatge pels moments més dolços, tendres, amargs i còmics del seu camí.

Segons l’actriu i directora de la companyia, Iolanda Muñoz, la comèdia aborda «la conciliació familiar, els malabarismes que implica en ocasions compaginar la vida familiar amb el treball, de les renúncies voluntàries, de les contradiccions que genera la maternitat a les dones del segle XXI, on ser mare no és l’única opció vital, però és part fonamental de les nostres vides i les decisions que prenem hui són el futur dels nostres fills».

La peça està escrita per Begoña Tena, dirigida per Manuel Maestro i interpretada per Iolanda Muñoz i Lucrecia Cervelló. Compta amb un equip de grans professionals com Verònica Andrés com a ajudant d’e direcció, Carles Chiner en el disseny sonor, Eduardo Moreno en el disseny d’escenografia, Turistas de Terciopelo en el disseny de vestuari, Juan Serra en el disseny de llums i Paula M.Rufat en el disseny gràfic.

Últimes notícies

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.

Dos rescatistes de la Marina Baixa viatgen a Veneçuela amb gossos per buscar supervivents

Dos membres del grup GEIR-K9 de la Marina Baixa viatgen este divendres a Caracas amb dos gossos especialitzats per buscar supervivents del doble terratrémol de Veneçuela.

Detingut a Alacant per estavellar el cotxe després d’una discussió amb la seua parella

Un home de 30 anys ha sigut detingut a Alacant acusat de violència masclista i de causar danys després d’estavellar suposadament de manera intencionada el seu vehicle contra un contenidor de vidre i dos cotxes estacionats al barri de Babel, després d’una discussió amb la seua parella.

Barrachina acusa Espanya i Morant de justificar delictes en lloc de defensar una millor financiació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat els ministres socialistes Arcadi España i Diana Morant de centrar-se en justificar decisions judicialment qüestionades del Govern de Pedro Sánchez en lloc d’impulsar una nova financiació autonòmica pactada amb totes les comunitats.

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.