La Guàrdia Civil localitza a Brussel·les a una menor sostreta per la seua mare i portada a Cancún

Un jutjat de Sueca ha dirigit la investigació

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRES)

La Guàrdia Civil ha localitzat una menor suposadament sostreta per la seua mare que la va portar primer a Brussel·les i més tard a Cancún, en el marc d’una investigació internacional que duia a terme el Jutjat de Primera instància i Instrucció nombre de Sueca sobre el parador d’ambdues. El progenitor de la xiqueta havia presentat una denúncia.

La Guàrdia Civil va comprovar que la mare estava incomplint la sentència emesa pel Jutjat. Després d’iniciar les investigacions, es va verificar que la dona s’havia traslladat amb la seua filla a Brussel·les i, posteriorment, a Cancún (Mèxic), segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

Per això es va instar a l’emissió d’una Ordre Europea de Detenció i Lliurament i una Ordre Internacional de Detenció i es van activar les alertes al Centre Nacional de Desapareguts. Així mateix, per a la localització de la menor es va emetre, a través d’Interpol, una difusió Red Notice i una Yellow Notice, amb una difusió internacional dels assenyalaments.

Paral·lelament, es van analitzar els perfils de xarxes socials de la dona i es va sol·licitar a la Policia francesa una entrevista amb els familiars d’ella, la qual cosa els va permetre localitzar la ubicació exacta d’ambdues. Fruit de l’intercanvi d’informació i la cooperació policial, es va tenir coneixement de l’arribada de la mare i la seua filla a Brussel·les des de Cancún.

Així, es van cursar requeriments a les autoritats belgues, perquè procediren a la localització de la dona així com la restitució de la menor al seu pare, per a executar la sentència emesa pel Jutjat. A la mare de la menor, una dona de 36 anys de nacionalitat francesa se li atribuïx un delicte de sostració de menors per progenitor.

Últimes notícies

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

El viatge de més de 2.000 km d’un jaguar al Brasil qüestiona com es protegeix l’Amazònia

Un jaguar mascle monitorat amb GPS ha recorregut 2.122 km en 381 dies al Brasil, fet que porta científics bascos i alacantins a advertir que les actuals àrees protegides poden ser insuficients.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.