Els ‘ninots indultats’ infantils d’entre 1963 i 1996 s’incorporen a l’inventari de l’Ajuntament

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

Els ‘ninots indultats’ de les falles infantils plantades entre 1963 i 1996 tindran «tots els seus papers en regla», des de les figures de Gepetto i Pinotxo de l’antiga comissió de Sant Vicent-Falangista Esteve fins a ‘La nadala de Sebastián’ de Sapadors-Vicent Lleó.

La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de València ha aprovat aquest divendres la declaració de propietat municipal de les peces, que custodia actualment el Museu Faller i que formen part del patrimoni festiu de la ciutat.

A partir d’este moment, els ‘ninots’ que es van salvar del foc per decisió popular s’incorporaran amb tot el dret a l’Inventari General de Béns i Drets Reals de la Corporació, que en la seua última actualització té un valor de més de 3.700 milions d’euros, segons ha informat el consistori en un comunicat.

La seua integració en l’inventari de la ciutat no significa que els ‘ninots’ no foren de l’Ajuntament de València, ja que és «públic i notori» que es convertixen en propietat municipal per donació de les comissions falleres propietàries després del veredicte de la ciutadania.

De fet, apunta el consistori, la jurisprudència del Tribunal Suprem ho va deixar escrit el 2008: «No pot entendre’s que un bé, pel mero fet de no estar inclòs en el corresponent Inventari de Béns Municipals, no és de titularitat municipal».

El regidor de Falles, Santiago Ballester, va proposar el passat 26 d’abril al Servei de Festes i Tradicions realitzar «les actuacions administratives oportunes per a la regularització com a béns municipals i la inclusió en l’inventari dels ‘ninots’ indultats infantils des del 1963 fins al 1996».

La proposta aprovada ara per la JGL recorda que el Museu Faller de València és «únic, ja que la col·lecció de ‘ninots indultats’ que alberga es remunta al 1934» i, a més, «custodia els cartells de Falles oficials i finalistes des del 1929, retrats de les falleres majors de València des del 1995 i la col·lecció d’insígnies falleres», entre altres elements «simbòlics» de la festa gran de la ciutat.

A través de les col·leccions exposades en l’antic convent de Sant Vicent de Paúl, al barri de Montolivet, es pot conèixer bona part de la història de les Falles de la ciutat, a més de les tècniques constructives i materials amb els quals s’elaboren els monuments, juntament amb l’estil dels més prestigiosos artistes fallers.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.