22.5 C
València
Dissabte, 18 octubre, 2025

El PPCV superaria en 6 punts al PSPV en la Comunitat Valenciana segons els sondejos

El Partit Popular és el guanyador de les eleccions europees celebrades aquest diumenge, amb el 36,2% dels vots a la Comunitat Valenciana. Per part seua, el PSOE se situaria amb el 30,2%, a sis punts dels populars, segons el sondeig de Sigma 2 per a RTVE i la Forta.

Vox seria la tercera força política amb el 13,4% dels vots, mentre que Compromís-Sumar hauria obtingut el 8,3% dels vots. El segueix. S’ha acabat la festa, amb el 4,4%, i Podem, amb el 3,3%. Ciutadans (Cs), per part seua, obtindria el 0,8%, i Pacma, el 0,7%.

Als comicis celebrats el 2019, el partit més votat va ser el PSOE amb un 32,97% dels vots, seguit pel PP amb el 22,57% dels vots. La tercera força política més votada va ser Ciudadanos (Cs), que va aconseguir el 14,25% dels vots; la quarta, Podem-EUPV amb el 9,68% dels vots, seguida per Compromís per Europa amb el 8,36% i Vox amb el 7,23% dels vots.

A escala nacional, el Partit Popular és el guanyador de les eleccions europees celebrades avui a Espanya, obtenint el 32,4% dels vots i entre 21 i 23 escons. Per part seua, el PSOE se situaria amb el 30,2% dels vots, a 2,2 punts dels populars, amb entre 20 i 22 escons, segons el sondeig de Sigma 2 per a RTVE i la Forta.

Vox es convertiria en la tercera força política amb el 10,4% dels vots i 6-7 escons. Sumar hauria obtingut el 6,3% dels vots i entre 3 i 4 escons. El segueix Podem amb 4,4% i una forquilla de 2-3 escons.

Per part seua, la coalició formada per ERC, Bildu i BNG aconseguiria el 4,3% i entre 2 i 3 escons. El partit d’Alvise Pérez, S’ha acabat la festa (Salf), aconseguiria el 3,9% i entre 2 i 3 escons.

Últimes notícies

Buchanan avança al Vila-real davant el Betis amb un tret creuat a la vora del descans (1-0)

Un potent tret creuat de Tajon Buchanan des de fora de l'àrea va posar el 1-0 just abans del descans. El Betis va començar millor, però el Vila-real va ser a més.

Marcelino ja és el tècnic amb més partits del Vila-real: 260

Marcelino García Toral aconseguix els 260 partits amb el Vila-real i supera el registre de Manuel Pellegrini. La xifra arriba en el dol davant el Betis en La Ceràmica.

Vila-real i Betis secunden l’aturada de AFE pel possible partit a Miami

Els jugadors de Vila-real i Betis es van sumar a l'aturada simbòlica convocada per AFE per a protestar per la falta de transparència de LaLiga sobre un possible Vila-real-Barcelona a Miami. L'acció eleva la pressió per a obrir una negociació.

La Font Roja i la Serra de Mariola acullen un curs europeu d’anàlisi de sòl amb competició final

Durant cinc dies, equips de huit universitats europees es van formar en anàlisis, descripció i classificació del sòl en dos parcs naturals. La cita va concloure amb una competició acadèmica i reforça la cooperació científica i l'educació ambiental.

El PP denuncia la compra de l’edifici de Correus a València i acusa el Botànic d’una operació entre amics

El PP qüestiona la compra de l'edifici de Correus a València per l'anterior Consell. Denúncia desvie de fons de vivenda i educació, falta de control i una valoració expressa.

Ivace+i impulsa una missió per a connectar startups valencianes amb els ecosistemes de Nova York i Boston

Ivace+i Internacional ha organitzat una missió de prospecció a Nova York i Boston amb sis startups per a obrir portes en el mercat estatunidenc. L'agenda va incloure trobades amb acceleradores, experts legals i organismes de suport per a facilitar la seua implantació.

Elèctriques apuren el termini per a entregar al CSN la documentació del tancament de Almaraz

L'1 de novembre venç l'enviament de documents que recolzen el cessament de Almaraz I davant el CSN. La pròrroga del calendari nuclear continua pendent i supeditada a la fiscalitat.

Unes 200 persones recorren amb barca l’Albufera de València en solidaritat amb Palestina

Al voltant de 200 persones van navegar per l'Albufera fins a la Gola de Pujol en un acte de suport a Palestina, amb lectura de manifest i cant de 'albaes'.