Compromís trau pit del seu resultat dins de Sumar, que haurà de ‘repensar què fer’

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El síndic de Compromís a Les Corts, Joan Baldoví, ha destacat que la coalició valencianista ha aconseguit el millor resultat de totes les forces que han concorregut junt amb Sumar en les eleccions europees, amb l'»objectiu àmpliament aconseguit» d’aconseguir representació valenciana a l’Europarlament.

Respecte al futur de Sumar, ha reconegut que «els resultats no han sigut els que esperaven» com va dir el seu líder, Yolanda Díaz, i ha advocat per obrir un període de reflexió per a «repensar quin és l’espai i què s’ha de fer».

Així ha valorat, en declaracions als mitjans a Les Corts, el resultat del 9J. Compromís-Sumar es va situar com a quarta força a la Comunitat Valenciana amb 149.874 vots i el 7,63% del total, per darrere de PP, PSOE i Vox.

Baldoví ha assenyalat que Compromís tindrà un eurodiputat, «igual que el PP valencià», i que este (Vicent Marzà) vetlarà per que els interessos valencians estiguen representats a Europa i votarà «en clau valenciana i no dels interessos del seu partit».

Sobre Sumar, ha ressaltat que Compromís ha aconseguit «amb diferència» els millors resultats de la confluència, la qual cosa al seu judici demostra el potencial de les forces amb arrelament territorial.

«Hui s’obrirà un període de reflexió (a Sumar), de repensar quin és l’espai i què s’ha de fer», ha explicat, i ha assegurat que en Compromís «els períodes de reflexió sempre estan oberts».

Sobre este tema, ha recordat que Compromís sempre ha establit «coalicions diverses» amb l’objectiu d’aconseguir representació valenciana en totes les institucions: «En cada elecció, treballarem perquè els interessos valencians estiguen millor representats».

PREOCUPACIÓ PER ‘ES VA ACABAR LA FESTA’

Paral·lelament, Baldoví s’ha mostrat preocupat pel «setge» de l’extrema dreta a Europa i per la irrupció d'»esta força absolutament marginal» de ‘Es va acabar la festa’, que ha superat a Compromís a la província d’Alacant.

Davant d’este «símptoma», ha garantit que Compromís escoltarà a la ciutadania per a buscar solucions i saber «per què la gent vota a unes forces que no tenen ni programa i que responen a interessos absolutament espuris».

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.