PP i Vox rebutgen les esmenes de l’oposició a la llei d’À Punt i aposten per un nou model de radiotelevisió

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

PP i Vox han rebutjat les esmenes parcials de PSPV i Compromís a la seua proposició de llei d’À Punt, al mateix temps que han reivindicat la seua aposta per un nou model de radiotelevisió pública amb més audiència i on el valencià i el castellà «cohabiten amb total naturalitat».

En la comissió de Radiotelevisió, els grups que sustenten al Consell han votat en contra de totes l’esmenes de l’oposició, tant les 152 dels socialistes com les 50 de Compromís, i han tret avant les 38 seues registrades conjuntament.

Per la seua banda, Compromís ha votat a favor de quatre esmenes de PP i Vox: la no externalització dels informatius; que el consell d’administració i Les Corts tinguen accés a tota la documentació de l’ens; que el pressupost cobrisca com a mínim el manteniment de la plantilla actual; que els serveis externs contractats tinguen condicions laborals a les del personal de la casa.

En declaracions als mitjans, el diputat del PP José Juan Zaplana ha defensat l’objectiu que la nova llei siga «permanent en el temps» i permeta «continguts a la carta», «sinergies amb televisions locals» i «consolidació laboral».

Per contra, ha acusat a l’oposició de presentar «una esmena a la totalitat per fascicles» i voler «enfrontar models del passat» en parlar de l’extinta Canal 9. «Volem parlar d’una nova televisió i ràdio del futur», ha asseverat.

Des de Vox, el diputat Joaquín Alés ha coincidit en la necessitat d'»obrir una nova etapa en À Punt» per a «deixar llastos ideològics i condicionants amb els quals la direcció tenia les mans completament lligades per a prendre qualsevol decisió per a donar una bolcada a l’audiència».

«Marcarà un abans i un després», ha augurat, amb l’objectiu d’acabar amb la «situació de fallida i de distanciament social i lingüístic amb la societat valenciana».

Entre l’oposició, la socialista Mercedes Caballero ha sostingut que la llei actual, que data del 2016, és «bona» i només requeria de modificacions, per la qual cosa ha instat al PP abans de la votació a «recular» i pactar alguna esmena deixant de costat a Vox.

I Nathalie Torres (Compromís) ha lamentat que PP i Vox no vulguen acceptar esmenes com mantenir el valencià com a llengua vehicular d’À Punt o que els treballadors tinguen veu en el consell d’administració. A més, ha augurat que la nova llei no comptarà amb el suport del sector audiovisual.

Últimes notícies

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.