Les pluges provoquen solsides en dos habitatges a Ontinyent i Catarroja

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Les pluges registrades a la Comunitat Valenciana han provocat solsides en dos habitatges situats als municipis valencians d’Ontinyent i Catarroja, segons ha informat el Consorci Provincial de Bombers de Valencia.

La primera intervenció dels bombers va tenir lloc anit, sobre les 21.25 hores, a la localitat d’Ontinyent, al carrer Cantalar de Sant Carles. Una solsida havia afectat al forjat d’un habitatge.

En l’actuació van intervenir bombers d’Ontinyent, l’oficial de guàrdia i la Unitat de Rescat d’Emergències i Catàstrofes del Consorci (UREC), ja que per l’estat de l’habitatge podien produir-se nous danys si no s’adoptaven mesures pal·liatives.

Per part de la unitat especialitzada van actuar set membres que van realitzar el reforç del forjat instal·lant dos línies de puntals metàl·lics. Els ocupants de la casa van ser desallotjats sense danys però sense poder tornar fins que es practique una valoració per part dels tècnics municipals.

Dos hores més tard, sobre les 00 hores, una dotació de bombers de Catarroja es va traslladar fins a un habitatge de la localitat, al carrer Nou, de dos altures, on el sostre havia col·lapsat. Una persona va patir algun dany però no va quedar atrapada ni va haver de ser rescatada. En el domicili no va ser necessari apuntalar però sí que va haver de quedar desallotjat a l’espera de les valoracions dels tècnics.

A més, durant la jornada d’ahir els bombers també van rebre altres quatre avisos per sanejament de façanes i balconades relacionades amb les pluges.

D’altra banda, el dimecres un home de 53 anys va resultar ferit després de la caiguda d’una palmera de grans dimensions sobre tres vehicles a la localitat valenciana de Torrent.

Últimes notícies

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.

Els equips de rescat d’USAR13 aconseguixen vol per a viatjar a Veneçuela hui mateix

L’ONG USAR13, amb seu en la Nucia, ha aconseguit finalment un vol especial des de Madrid per a desplaçar el seu equip de rescat a Veneçuela després del doble terratrémol i d’un primer intent frustrat el cap de setmana passat.

Les Urgències de l’Hospital General de València entren en l’última fase de la gran reforma

El servei d’Urgències de l’Hospital General de València afronta l’última fase d’una reforma integral de 4,8 milions que modernitzarà més de 2.000 metres quadrats i augmentarà la capacitat assistencial.

Un capellà d’Alacant perd l’estat clerical per negar l’autoritat del Papa

El Papa León XIV ha ordenat l’expulsió de l’estat clerical del sacerdot alacantí Francisco José Vegara Cerezo per la seua negativa reiterada a reconéixer l’autoritat del papa Francesc i de l’actual pontífex.

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.

Més seguretat este estiu a Alacant amb 287 policies nacionals reforçant la província

La Policia Nacional ha activat el pla Operació Estiu 2026 a la província d'Alacant amb 287 agents més, molts d'ells destinats a zones turístiques, el port i l'aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández.