Rovira defensa que el districte únic és ‘totalment legal’: ‘No hem enganyat a ningú’

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

El conseller d’Educació, José Antonio Rovira, ha defensat que el districte únic escolar «és totalment legal» i una mesura que el Partit Popular portava en el seu programa electoral «clarament».

«No hem enganyat a ningú. Els valencians ens van votar perquè posàrem el districte únic i la barbaritat seria no posar-ho», ha subratllat.

Així ho ha asseverat el titular d’Educació a preguntes dels mitjans sobre el recursos interposats per entitats i sindicats que formen part de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic contra el Decret d’Admissió d’alumnat, que qualifiquen de «discriminatori», per a reclamar per esta via la supressió de «tot el relatiu al districte únic» que, al seu semblar, «incomplix el criteri prioritari de la llei estatal de puntuar i prioritzar per la proximitat al centre».

Qüestionat per estos recursos durant la roda de premsa de presentació de les novetats en Educació Especial, Rovira ha recordat que el districte únic «ja es va aplicar fa alguns anys», durant l’etapa del govern del PP, i va ser que el Consell del Botànic el que la va canviar.

Així mateix, sobre la ‘carta de col·laboració’ remesa pel Ministeri d’Educació a l’administració autonòmica per a advertir de «discrepàncies» del decret d’admissió amb la normativa estatal, el conseller ha subratllat que «no hi ha cap qüestió» plantejada sobre el districte únic i que el Govern ha contactat per «unes interpretacions».

Rovira també ha rebutjat les crítiques de la Plataforma per l’Ensenyament sobre que la gratuïtat de l’educació de 0 a 3 anys només es va a donar dins de l’escola privada i concertada. El responsable de la política educativa del Consell ho ha negat i ha detallat que estes places es donaran en «escoles municipals, que són públiques, i en centres d’educació infantil».

«Nosaltres creiem en la col·laboració públic-privada i va a anar bàsicament en dues àrees. D’una banda, les escoles municipals, que tenen molts ajuntaments, que estaven subvencionant parcialment, ara ja se subvencionen totalment de 0 a 3 anys, i d’altra banda, les escoles infantils que el que fem és pagar-los el cost sencer», ha explicat.

Preguntat per la creació de noves places d’Infantil en col·legis públics, Rovira ha assenyalat que el Botànic va crear places de 2-3 anys, però «seria impensable» traslladar-ho –amb l’ampliació de la gratuïtat– a tots els centres públics, ja que es tardarien «15 anys a implantar aquesta mesura».

INCIDÈNCIES TRANSPORT

D’altra banda, i interrogat per les repetides incidències en el transport escolar en els centres d’educació especial, Rovira ha afirmat que l’adjudicació a Monbus la va dur a terme l’anterior govern i que des de l’equip actual de la Conselleria s’ha sancionat a l’empresa responsable amb «uns 400.000 euros».

No obstant això, ha indicat que, encara que la Conselleria té un contracte de quatre anys amb la mercantil, si aquesta seguix amb problemes, es «prendran mesures amb l’empresa». «I, fins i tot si legalment es poguera, es plantejaria una restricció de contracte amb esta empresa dins de la capacitat legal que tinguem», ha recalcat.

Últimes notícies

Naix OnRoute: el nou gegant logístic amb 500 camions i seu a Sagunt

Talaexprés, Logística Carosán, Futrans i Transnugón s’han unit per crear OnRoute, un operador logístic amb seu a Sagunt, una flota de 500 camions i presència en diversos punts d’Espanya i Portugal.

Els huit jugadors que se’n van del Llevant este 30 de juny

El Llevant ha acomiadat huit jugadors que finalitzen contracte o cessió este 30 de juny i els ha agraït el seu esforç i professionalitat al Ciutat de València.

L’ERTE Red de Ford Almussafes s’allarga fins a final d’any i complirà dos anys en vigor

L’ERTE Red que afecta tota la plantilla de Ford Almussafes s’ha prorrogat fins al 31 de desembre de 2026, quan este mecanisme de flexibilitat laboral complirà dos anys en vigor.

El Valencia Basket busca rebaixa per a entrar com a propietari de la Eurolliga

El Valencia Basket està negociant amb la Eurolliga la seua entrada definitiva com a club propietari, però intentarà rebaixar una tarifa general que pot rondar els 50 milions d’euros.

Francisco Roig continua en la llista dels majors deutors amb Hisenda amb 7,8 milions

L’Agència Tributària ha tornat a incloure l’empresari valencià Francisco Roig en la llista de grans morosos, amb un deute de 7,8 milions a través de Roig Grupo Corporativo. El llistat incorpora nous noms i en retira altres contribuents que han regularitzat la seua situació.

Pérez Llorca reivindica a Benidorm el model turístic equilibrat i sostenible de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca defensa a Benidorm que el model turístic de la Comunitat Valenciana és equilibrat i sostenible, anuncia més pressupost per al sector i avança un nou Pla Estratègic de Turisme 2026-2030.

Un nou tractament amb insulina reduïx a la mitat les hipoglucèmies en pacients amb diabetis tipus 2 hospitalitzats

Quasi mil pacients del General Doctor Balmis d'Alacant han sigut tractats amb un model que combina insulina i fàrmacs orals, amb millor control de la glucosa i la mitat d'hipoglucèmies clíniques greus.

El Valencia Basket negocia una rebaixa per a ser propietari de la Eurolliga

El Valencia Basket està en converses amb la Eurolliga per entrar en l’estructura de propietaris i intenta rebaixar una tarifa que pot arribar als 50 milions d’euros.