10.2 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Badenas, sobre el pacte PP-Vox: ‘Tenim la nostra pròpia vida i no tenim una inclinació a això especial’

VALÈNCIA, 15 (EUROPA PRESS)

El segon tinent d’alcalde de l’Ajuntament de València i portaveu de Vox en el consistori, Juanma Badenas, ha assegurat, sobre la continuïtat de l’acord de govern entre el PP i la seua formació que estan per a “gestionar els interessos dels valencians”, que els han votat per a això. I ha afegit: “Tenim la nostra pròpia vida i no tenim una inclinació a això especial”.

Així ho ha asseverat Badenas, en ser preguntat en una roda de premsa sobre la llicència del ‘Nou Mestalla’, per la vigència de l’acord de govern a l’Ajuntament de València després de la ruptura dels governs autonòmics en els quals Vox participava junt amb el PP i l’amenaça de Santiago Abascal de trencar pactes amb el PP als municipis si “col·laboren activament” en l’acolliment a menors migrants.

Sobre la possibilitat que València aculla als menors, Badenas ha dit que es tracta d’una hipòtesi i que, en este cas i després de parlar amb la resta de regidors, ja es valoraria. “Quan es produïsca esta situació, si és que arriba a produir-se, prendrem la decisió corresponent”, ha manifestat.

En esta línia, Badenas ha assegurat que Vox no ha canviat d’objectiu i seguixen a la recerca d’aconseguir-ho: “Tenim una vocació de servici perquè ens hem compromès a gestionar els interessos dels valencians durant el temps que els valencians han dit que hem d’estar ací perquè ens han votat”, ha subratllat.

Quan se li ha insistit en què passaria si Abascal decidira trencar els governs de coalició també als ajuntaments, Badenas ha declarat que cap dels quatre edils de Vox té inclinació pel seu càrrec: “Nosaltres tenim la nostra pròpia vida i no tenim una inclinació a això especial”, ha dit.

“Estem disposats al que siga sempre que siga per a defensar els interessos dels valencians i d’Espanya”, ha resolt.

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.