MADRID, 17 (EUROPA PRESS)
El president del Govern, Pedro Sánchez, ha assegurat que Espanya viu «un dels millors moments de la seua història» després de la recent victòria de la selecció espanyola de futbol de l’Eurocopa o el triomf del tennista Carlos Alcaraz a Wimbledon, la qual cosa se suma a la posició «al capdavant» del país en creixement econòmic de la UE, la seua aposta d'»avantguarda» per la transició ecològica, o per tenir una de les xarxes d’infraestructures físiques i digitals «més avançades del planeta».
Així ho ha assegurat el cap de l’Executiu al Ple del Congrés que se celebra el dimecres per a adonar de les decisions adoptades als Consells Europeus del 17 i 27 de juny d’enguany i per a exposar les línies fonamentals del seu pla de regeneració democràtica, davant dels esbroncs de l’oposició, que ha negat la veracitat de tal afirmació.
Sánchez s’ha congratulat que, a diferència de fa 40 anys, Europa «no acaba» als Pirineus, ja que la resta de països veuen a Espanya com «un motor essencial del projecte europeu» amb els seus valors de «solidaritat, modernitat i tolerància», sent «una de les democràcies més consolides del món», amb «una economia forta i equilibrada», a més d’amb «empreses lideres en tots els sectors», des de l’agroalimentari al tecnològic.
«Si vam sumar la puixança de l’esport espanyol amb la recent victòria de Carlos Alcaraz a Wimbledon, a les nostres campiones del món en futbol i a la recent victòria de ‘La Roja’ a l’Eurocopa, doncs podem afirmar que Espanya viu un dels millors moments de la seua història», ha sostingut el també secretari general del PSOE.
Davant de les queixes en l’oposició, que no ha donat credibilitat a les afirmacions del president del Govern, est els ha respost: «Bé, no s’alegren vostès que aconseguim estos èxits? Protesten per tot». Després, ha conclòs dient que Espanya «ja no és el vagó a la cua d’Europa», sinó «una de les seues principals locomotores».







