Podem exigix al Govern impedir que Joan Carles I transferisca la seua herència mitjançant una fundació a Abu Dhabi

MADRID, 12 (EUROPA PRESS)

Podem ha reclamat al Govern que desplegue mesures per a impedir que el Rei emèrit Joan Carles I puga transferir la seua herència mitjançant una fundació a Abu Dhabi (Emirats) a les seues filles, les infantes Elena i Cristina.

Així ho ha plantejat mitjançant una sèrie de preguntes parlamentàries dirigides al Govern i subscrita per la secretària general de la formación morada i diputada en el Grup Mixt en el Congrés, Ione Belarra.

Segons expliquen des del partit, les iniciatives de Belarra tenen per objecte exigir a l’Executiu actuacions per a impossibilitar que l’emèrit faça arribar a les seues hereves el seu «patrimoni il·lícit», «sense abonar impostos» a Espanya.

Belarra, ha aprofundit Podem, també reclama a l’Executiu que es posicione de manera oficial sobre esta maniobra de l’emèrit, després de diversos dies de silenci per part del Govern des que es coneguera la notícia sobre la fundació.

«Quines mesures té pensat el Govern implementar per a garantir que estes operacions respecten la legalitat i no suposen una vulneració dels principis democràtics de justícia fiscal i transparència?», pregunta la líder del partit.

Dimarts passat Belarra també va demanar a la presidenta del Congrés, a través d’un escrit dirigit a la Mesa de la càmera, la retirada de busts i imatges de l’antic monarca situats en el parlament.

Els morats van considerar que és «una vergonya democràtica» que la institució reta homenatge a Joan Carles I, al que acusen de «corrupte», i aprofundixen que ara com ara no han rebut resposta a la seua sol·licitud.

Finalment, Podem ha reivindicat que ha sol·licitat en nombroses ocasions, junt amb altres formacions, l’engegada d’una comissió d’investigació al Congrés sobre les presumptes irregularitats de l’emèrit. No obstant això, han lamentat que en totes les ocasions s’han topat amb el vot en contra de PSOE i PP.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.