19.6 C
València
Divendres, 9 maig, 2025

Una empresa d’Onda engega el primer forn elèctric de producció de la indústria ceràmica d’Espanya

La instal·lació permetrà estalviar 1.500 tones de CO2 a l’any

CASTELLÓ, 12 (EUROPA PRESS)

- Advertisement -Telegram València Diari

El Grup Italcer ha instal·lat en la planta d’Equipe Ceràmiques d’Onda un innovador forn 100% elèctric que marca una “fita” en la reducció d’emissions de CO2 en el sector, ja que permetrà estalviar 1.500 tones de CO2 a l’any, contribuint a la descarbonització de la producció i als objectius de l’Agenda 2030.

Este projecte ha sigut desenvolupat conjuntament per l’ITC i la Universitat Jaume I de Castelló, juntament amb l’empresa Systemfoc, i ha sigut recolzat per l’Institut Valencià de Competitivitat i Innovació (Ivace+i) amb un total de 878.000 euros.

El forn s’ha desenvolupat amb l’objectiu d’eliminar per complet les emissions de gasos d’efecte hivernacle en la fase de cocció de la ceràmica, sense comprometre la qualitat tècnica i sostenible del producte fabricat.

Després d’anys d’investigació, Italcer ha dissenyat i patentat un sistema avançat per a la captura del CO2 emès a l’atmosfera per les seues plantes productives, així com la transformació i recuperació d’altres elements contaminants orgànics i inorgànics, segons ha informat la companyia en un comunicat.

Este forn industrial 100% elèctric substituïx al de gas i utilitza una tecnologia basada en resistències elèctriques, evitant el 100% de les emissions directes de diòxid de carboni en l’etapa de cocció. A més, presenta un consum energètic que, segons els primers estudis energètics realitzats, és un 30% menor que el d’un forn tradicional, ha detallat la Generalitat.

AVANTATGES

Segons Rogelio Vila, director general d’Equipe Ceràmiques, “són moltes els avantatges d’un forn elèctric enfront dels forns de combustió amb barreja d’hidrogen verd i gas natural, com la immediatesa en la seua posada en funcionament sense la necessitat d’infraestructures de canalització de gas, el menor consum energètic, i la possibilitat de donar autonomia energètica a la companyia si ho combinem amb la instal·lació d’equips de generació i autoconsumo elèctric”.

El CEO d’Italcer, Graziano Verdi, ha explicat que el desenvolupament d’aquests projectes a nivell industrial és “un pas fonamental” en el camí cap a la descarbonització del grup. “Gràcies a l’ús significatiu d’energia elèctrica procedent de fonts renovables estem aconseguint una reducció molt considerable de les emissions directes de CO2 a l’atmosfera”, ha afegit.

Al mateix temps, ha destacat que, sent el gas natural un component energètic “clau” en la transició energètica, la patent obtinguda recentment per a capturar CO2 els permetrà “impulsar productes ceràmics sostenibles i respectuosos amb el medi ambient, fruit dels processos productius innovadors, eficients i basats en l’economia circular. Només el 2023, el nostre grup ha invertit cinc milions d’euros en projectes socials i mediambientals”.

Per la seua banda, el secretari autonòmic d’Indústria, Comerç i Consum, Felip Carrasco, ha posat en valor “l’aposta contínua del sector ceràmic per la innovació, l’eficiència energètica i la recerca de nous materials i tècniques amb les quals produir de manera més sostenible”, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Últimes notícies

Educació i sindicats negocien millores en les dates d’oposicions a mestre del 2026

La Conselleria d'Educació estudia canvis en les dates d'oposicions a mestre del 2026 per evitar coincidències amb el final de curs, després d'una negociació amb els sindicats que ha presentat diverses alternatives temporals.

Ajuts de 33 milions d’euros per a pimes a la Comunitat Valenciana: fons europeus per a les afectades per la dana

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, anuncia un paquet d'ajudes amb fons europeus de 33 milions d'euros per a pimes, amb una línia específica per a les empreses afectades per la dana. Destaquen les inversions de dues empreses alimentàries a Xixona.

Bernabé demana al PP i a Vox que seguixen l’exemple del nou Papa i rebutgen ajudes limitades per nacionalitat

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha instat als partits PP i Vox a refusar mesures que limiten les ajudes a la ciutadania segons la seva nacionalitat, instigant-los a seguir l'exemple del nou Papa.

Tràgic accident al túnel de l’AP-7: un camioner perd la vida en un incendi

Un camioner ha mort a causa d'un accident en el túnel de l'AP-7 al Pilar de la Horadada, després de bolcar el seu vehicle que transportava materials inflamables, provocant un incendi.

L’alcaldessa de Xixona denuncia una vulneració del protocol per la visita del president Mazón

Isabel López, alcaldessa de Xixona, expressa la seua indignació pel fet que el president Carlos Mazón no ha notificat la seua visita, la qual considera una vulneració del protocol institucional i una desconsideració cap al municipi.

La solidaritat fallera supera els 115.000 euros per a les comissions afectades per la dana

Després de les Falles 2025, la campanya de solidaritat ha recaptat més de 115.000 euros per ajudar les comissions falleres impactades per la dana, gràcies a diverses iniciatives solidàries.

L’escola de música Emergents presenta dos campus d’estiu a Gandia i Montcada

L'escola de música Emergents organitza dos campus simultanis aquest estiu, un a Gandia i un altre a Montcada, oferint una oportunitat única per als joves músics.

Mazón reafirma la seva postura sobre l’Es Alert sense esperar el vistiplau de Pradas

Carlos Mazón, president de la Generalitat, ha negat que Salomé Pradas esperara el seu vistiplau per a l'enviament de l'Es Alert durant la dana del 29 d'octubre. Apunta a la separació de poders i el respecte per la justícia en les seves declaracions.