11.9 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

La jutgessa alça el secret de diverses peces del cas Azud

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La titular del Jutjat d’Instrucció número 13 de València ha decretat l’aixecament del secret de sumari de diverses peces del conegut com a cas Azud, en el qual s’investiguen presumptes ‘mossegades’ a canvi d’adjudicacions d’obra pública en diferents administracions valencianes.

En una interlocutòria d’este divendres consultat per Europa Press, la jutgessa recorda que el 14 d’agost es va acordar la pròrroga del secret d’actuacions en diverses peces, com les número 2,3, 4, 5 i 6.

Una vegada practicades determinades diligències “amb èxit”, apunta, “no hi ha raó alguna pel qual haja de continuar-se la causa sota el secret sumarial parcial”, per la qual cosa procedix alçar el secret.

La magistrada mana informar de la resolució a les parts, a les quals se citarà perquè, pròximament, tinguen accés a la documentació.

La macrocausa investiga presumptes ‘mossegades’ a canvi d’adjudicacions d’obra pública de l’Ajuntament de València en època de l’exalcaldesa del PP Rita Barberá per part d’empreses adjudicatàries que haurien realitzat factures fictícies, així com suposades irregularitats en el finançament del PSPV en les eleccions del 2007 i 2008.

Últimes notícies

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.