La UV llança Neurona FEST per a acostar als seus campus personalitats de la divulgació del coneixement per internet

El Barroquista, Mi enfermera favorita, Pakozoico, Marwan o les jutgesses d’A hacer punyetas, entre els convidats

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

El Vicerectorat de Cultura i Societat de la Universitat de València (UV) estrena un nou festival, Neurona FEST, que pretén «acostar els seus estudiants a personalitats influents de la divulgació científica a través d’internet».

Per a això, i en el marc del programa Cultura als campus, ha incorporat una dotzena d’especialistes en nombroses àrees del coneixement, que es desplaçaran des de diferents punts de la geografia espanyola per a relatar les seues experiències en els quatre campus de la Universitat de València: Blasco Ibáñez, Burjassot, Tarongers i Ontinyent.

L’objectiu, explica la institució acadèmica, és inspirar l’alumnat perquè es plantege la possibilitat d’endinsar-se en el món de la divulgació mitjançant l’ús d’Internet i les xarxes socials, una cosa que fan molt bé els protagonistes del Neurona FEST, alguns dels quals acumulen milions de followers.

La vicerectora de Cultura i Societat de la UV, Ester Alba, ha explicat que la programació de Cultura als campus, de la UV, arranca enguany amb un festival que pretén acostar a l’estudiantat joves divulgadores i divulgadors que s’estan convertint en referents en Internet:

«Busquem estímuls creatius per al nostre alumnat, casos d’èxit en el món de la divulgació en internet de persones molt joves que conten les seues experiències, d’igual a igual. Entre els participants hi ha fins i tot alguna persona graduada en la UV», diu.

Per això, segons puntualitza, el festival dedica una jornada a cada campus amb xarrades centrades en l’àrea de coneixement que s’impartix. «Que la cultura arribe als campus universitaris és una línia estratègica per a la Universitat de València. Durant l’any organitzem en estos espais més d’un centenar d’activitats, però este curs volíem començar amb un festival», conclou.

El festival ha sigut possible gràcies al suport de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, en el marc de CultuViva.

El festival comença el dimarts,1 d’octubre, dia en què les trobades es desenvoluparan al campus de Blasco Ibáñez, amb especialistes en els graus que s’impartixen ací. La Sala Palmireno de la Facultat de Geografia i Història acollirà la primera taula (11 hores), a càrrec de la psicòloga graduada a la Universitat de València, Lorena Gascón (@lapsicologajaputa). A continuació, a les 12 hores, el divulgador cultural i escriptor Miguel Ángel Cajigal

(@elbarroquista) parlarà sobre art i com millorar la divulgació a través d’Internet. Ja a la vesprada, la Facultat de Filosofia (Sala Sanchis Guarner) serà la seu de la xarrada amb la periodista Marta Meneu (@laprestatgeria), 18 hores, i del recital poètic amb el cantautor d’origen palestí Marwán (@marwanoficial), a les 19 hores.

Neurona FEST arribarà als Tarongers el dimecres 2 d’octubre. La Facultat de Magisteri acollirà, a les 10.30 hores, la trobada amb la professora Carlota Hernández (Carlota Hernández – @profesenapuros), «una ferma defensora d’aprendre jugant i del fet que una altra educació és possible», com ella mateixa es descriu en les seues xarxes.

A continuació, se celebrarà una altra trobada al vestíbul de la Facultat de Dret (12.00 hores) amb la presència de les jutgesses Amparo Salom i María Isabel Llambés (@a.hacer.punyetas). Les dos magistrades difonen la realitat dels jutjats a través de les xarxes i intenten desmitificar la seua professió. Prèviament (11 hores) es durà a terme una actuació de dansa inclusiva del Festival Bucles a càrrec de Toni Aparisi i Anna Mateu.

El campus d’Ontinyent serà la següent parada del festival. L’Aula Magna acollirà el 3 d’octubre les trobades amb Miguel Assal (@miguelassal), llicenciat en CAFD i especialista en primers auxilis, a les 11 hores, i amb Esther Gómez (@mienfermerafavorita), a les 12 hores. L’actuació musical, a l’aire lliure i itinerant, estarà protagonitzada per la Trocanda Matanusca, banda de vent formada per músics d’Ontinyent. El concert se celebrarà a les 13 hores a la Plaça Fundació Campus d’Ontinyent.

ÚLTIMA JORNADA

Neurona FEST celebrarà la seua última jornada al campus de Burjassot el dilluns 7 d’octubre. L’astrofísica, matemàtica i divulgadora científica Laura Toribio (@laura.toribiosc) obrirà les tertúlies d’esta jornada, a les 12 hores, a la Sala Joan Pelechano de l’ETSE-UV, que continuaran amb el paleontòleg, científic i atleta de crossfit Francisco Gascó (@pakozoico), graduat en Biologia per la UV, precisament en este campus, i amb Pol Bertrán (@polbertran), divulgador d’astronomia i altres matèries.

Les dos dues trobades es realitzaran a l’exterior del Museu d’Història Natural de la UV, a les 17:30 i 18:30 hores, respectivament. Després d’aquestes trobades, i en este mateix espai, la banda Tenda (@tendagrup), que té entre els seus integrants titulats de la UV, clausuraran el festival, amb un concert, a les 20 hores.

El director de Neurona FEST, Bernardo Carrión, creador i gestor de diferents festivals literaris, explica que últimament «van començar a interessar-nos els creadors d’Internet que s’enfoquen a divulgar coneixement».

«Sens dubte, es tracta d’un nou llenguatge que s’ha desenvolupat en els últims anys i que té la capacitat de connectar amb la gent jove. De fet, molts d’aquests divulgadors són insultantment joves», afig.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.