18.6 C
València
Divendres, 2 maig, 2025

PSOE i Sumar tanquen un acord fiscal per a gravar a la banca, els apartaments turístics i els iots

Oferta turística

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

El PSOE i Sumar han tancat un acord sobre la llei de l’impost a les multinacionals, que s’anava a votar este dilluns al Congrés, i s’han compromès a introduir esmenes per a gravar els beneficis de la banca, pujar l’IVA als apartaments turístics i aplicar l’impost de luxe a iots, jets privats i cotxes de luxe, entre altres mesures.

En l’acord, arreplegat per Europa Press, els dos partits del Govern de coalició aposten per establir un nivell de tributació mínim del 15% sobre beneficis per a multinacionals i grans empreses, aprofitant la transposició al nostre ordenament jurídic de la Directiva comunitària amb origen en els acords del Pilar dos de l’OCDE.

També advoquen per “mantenir l’impost a la banca perquè aquestes entitats, que només paguen menys del 3% dels seus beneficis en impostos i que estan obtenint beneficis rècord, contribuïsquen de manera justa al sosteniment de la societat de la qual tants beneficis obtenen igual que la resta d’empreses i ciutadans”.

Així mateix, pretenen “elevar en dos punts la tributació en l’IRPF de les rendes de capital per sobre dels 300.000 euros per a seguir avançant en l’equitat horitzontal amb les rendes del treball”.

ELIMINAR L’EXEMPCIÓ DE LA SANITAT PRIVADA

De la mateixa manera, els partits del Govern advoquen per “eliminar l’exempció a les cosines d’assegurances privades sanitàries que té un clar biaix regressiu beneficiant fonamentalment a les persones i famílies de renda alta”.

Igualment, i a instàncies de Sumar, van a “establir un nou impost sobre els béns suntuaris (jets i iots privats, cotxes de luxe, etc.) per a millorar l’equitat en el repartiment de renda i la riquesa”.

A més, introduiran un IVA del 21% per als apartaments turístics amb la finalitat de retallar la seua rendibilitat i transformar-los en habitatges per al lloguer permanent, “alleujant la falta d’habitatge habitual en les zones tensionades”.

SENSE ESMENT A LES ENERGÈTIQUES

En l’acord no hi ha esment exprés a la continuïtat del gravamen que s’ha vingut aplicant a les energètiques, que Sumar volia mantenir però el PSOE havia pactat amb PNB i Junts la seua desaparició quan caduque a final d’any.

Bona part d’estes mesures es van a introduir en la llei que regula l’impost a les multinacionals, que procedix d’una directiva europea, però l’acord s’ha aconseguint ‘sobre la botzina’ i no ha donat temps a plasmar les mesures en esmenes ni a recaptar els suports necessaris, per la qual cosa els dos partits han forçat la desconcovatoria de la comissió que anava a votar la norma este dilluns.

Últimes notícies

Torrent comença a reposar “a bon ritme” els carreus en el pont d’Alaquàs afectat per la dana

La constructora ha utilitzat una hidrodemolidora per a reparar esta infraestructura datada en el segle XIX

La grua s’emporta el cotxe del bisbe d’Oriola-Alacant al monestir de la Santa Faç

El prelat Munilla, que ja va ser multat en la pandèmia, no ha rebut cap sanció econòmica

Mor Manolo ‘El del Bombo’, un dels seguidors més fidels d’Espanya i del València CF

Manuel Cárceles ha faltat als 76 anys, després d’un temps allunyat de la selecció

L’impacte de l’apagada energètica: Economia estima un cost màxim de 800 milions d’euros

L'apagada energètica ha tingut un impacte significatiu en l'activitat econòmica, amb estimacions que arriben als 800 milions d'euros. El ministre d'Economia destaca la recuperació ràpida de l'activitat després de l'incident.

Sánchez exigeix la informació clau de l’apagada elèctrica a Red Eléctrica

El president del Govern, Pedro Sánchez, sol·licita a Red Eléctrica la informació completa sobre l'apagada més greu de la història a Espanya, mentre que els tècnics descarten un ciberatac com a causa.

Detingut un conductor temerari per conduir drogat i en sentit contrari per l’A-7 i la N-340 a Alcoi i Cocentaina

Un home de 49 anys ha estat arrestat per conduir en sentit contrari i sota l'influència de drogues, causant ferits entre la Guàrdia Civil. Les autoritats investiguen els danys ocasionats.

Un ciclista de 88 anys és atès després de quedar-se inconscient a Castelló

Un ciclista de 88 anys ha estat atès per serveis sanitaris a Castelló després de desmais en un carrer. Ha estat reanimat i traslladat a l'hospital.

El Tribunal de Comptes imposa una multa de 862.000 euros a Vox per donacions irregulars

El Tribunal de Comptes ha multat el partit Vox amb 862.496,72 euros per rebre donacions irregulars durant els anys 2018, 2019 i 2020. Vox recorrerà la sanció al Tribunal Suprem, considerant-la injusta. En el passat, el partit ja havia estat sancionat per finançament irregular en una altra ocasió.