Aagesen agraïx a les BRIF el treball després de la dana: ‘La vostra labor va a ser encara més fonamental amb el temps’

La ministra trasllada a les Brigades de Reforç en Incendis Forestals que tornarà a visitar la Comunitat Valenciana les pròximes setmanes

MADRID, 30 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta del Govern i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Sara Aagesen, s’ha reunit este dilluns amb les Brigades de Reforç en Incendis Forestals (BRIF) del MITECO que van estar desplegades en les zones de la Comunitat Valenciana afectades per la dana del 29 d’octubre.

«Portem molts anys vivint l’emergència climàtica, veient com va incrementant-se i com els esdeveniments són cada vegada més extrems, amb altes temperatures i incendis cada vegada majors. Ho hem vist a Espanya i a nivell global. Sou més imprescindibles que mai i la vostra labor va a ser encara més fonamental amb el pas del temps», ha expressat la vicepresidenta, que, tal com va explicar a les BRIF, tornarà a visitar la Comunitat Valenciana en les pròximes setmanes.

En una trobada per videoconferència, Aagesen ha traslladat al personal de les BRIF el seu agraïment i reconeixement per les labors realitzades des que el dia 1 de novembre es va mobilitzar la primera brigada, la de Prado de los Esquiladores (Conca).

En total, més de 300 efectius van estar treballant en 20 municipis realitzant tasques d’acovardit d’aigua en garatges, locals i centres educatius, ajudat a retirar vehicles i arbres, i «sent part essencial del repartiment d’ajuda i aliments a la població afectada», segons ha informat el Ministeri.

Per la seua banda, el personal de les BRIF ha pogut detallar a la ministra els diferents treballs realitzats, així com les experiències i moments compartits amb els ciutadans afectats.

En la trobada han participat les deu brigades del MITECO desplegades per tot el territori nacional: Laza (Orense); Tineo (Astúries), Tabuyo (León), Daroca (Saragossa); Pinofranqueado (Càceres), Puerto el Pico (Àvila); La Iglesuela (Toledo); Lubia (Soria); Prado de los Esquiladores (Conca) i Puntagorda (La Palma).

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.