El Consell assegura que ja ha pagat 210 milions d’euros en ajudes directes per la dana

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

La vicepresidenta primera, consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge i portaveu del Consell, Susana Camarero, ha explicat este dilluns que el govern valencià ha pagat ja 210 milions d’euros en ajudes directes per la dana del passat 29 d’octubre, que suposen el 24,5% de les ajudes compromeses.

Així ho ha explicat en la roda de premsa posterior al ple del Consell, on ha realitzat un balanç de les mesures i actuacions de la Generalitat dos mesos després de la catàstrofe que es va cobrar la vida de més de 220 persones.

Camarero ha indicat que s’han rebut 34.592 sol·licituds per a rebre les ajudes de 6.000 euros destinades a la recuperació d’estris per part de les persones. D’elles, ja estan concedides 16.991, que suposen 102 milions d’euros.

En les ajudes al lloguer d’habitatge, s’han registrat 1.064 sol·licituds, de les quals 812 estan ja tramitades, el 76%, amb un import de 9,1 milions d’euros. De les ajudes als municipis dotades de 62 milions d’euros, s’han concedit 35 ajudes que han suposat el pagament de set milions d’euros.

Respecte a les empreses, amb 100 milions d’euros compromesos, s’han rebut 7.713 sol·licituds i s’han concedit 5.314 d’elles, per la qual cosa s’han pagat el 50%, amb 53,38 milions. Dels 90 milions d’euros d’ajudes a autònoms, 40 milions ja han sigut abonats, que suonen el 100% de les 13.309 sol·licituds rebudes, ha exposat Camarero.

La vicepresidenta també ha destacat l’aprovació d’ajudes a regantes, el sector cultural i els complements als ERTO amb 10,8 milions d’euros, junt amb altres com les de reposició de vehicles que s’engegaran en 2025 amb 250 milions d’euros, entre altres mesures.

ALTRES ACTUACIONS

D’altra banda, Camarero s’ha referit a altres actuacions engegades pel Consell després de la dana. Ha assenyalat que dels 126 centres socials que van resultar afectats, 125 ja tenen activitat i falta el de Catarroja per reobrir.

En educació, ha assenyalat que va haver-hi 115 centres afectats i 48.000 alumnes ja han tornat a la seua activitat. En sanitat, dels 57 centres de salut afectats, tots han recuperat l’activitat. De les 421 farmàcies afectades, 416 estan operatives a dia de hui, ha indicat Cambrer.

En infraestructures, de les 18 carreteres afectades, totes estan ja obertes. De les deu línies de Metrovalencia afectades, «totes estan operatives, algunes parcialment», ha destacat, i de les 123 depuradores i col·lectors danyats, tots estan recuperats.

A més, Susana Camarero ha ressaltat que s’han retirat dels municipis afectats 500.000 tones d’estris i voluminosos, una xifra que ha comparat amb les 180.000 tones que es retiren a l’any en tota la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.