13 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Els embassaments del Xúquer mantenen la seua reserva en el 49,9% i els del Segura disminuïxen dos desenes, fins al 21,1%

VALÈNCIA, 14 (EUROPA PRESS)

Els embassaments de la conca del Xúquer han mantingut la seua reserva hídrica en el 49,9 per cent des de l’última setmana; mentre que la reserva de la conca del Xúquer ha disminuït dos desenes des de la setmana prèvia, fins al 21,1%.

Així ho indiquen les dades publicades este dimarts pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic (Miteco), en una setmana en la qual les precipitacions han sigut escasses en el vessant Mediterrani.

En estos moments, els embassaments del Xúquer emmagatzemen 1.421 hectòmetres cúbics (hm3) –un més que la setmana prèvia–, per la qual cosa se situen per damunt dels 1.309 hm3 de reserva que hi havia a hores d’ara de l’any passat, i també superior als 1.281 hm3 de mitjana dels últims deu anys.

Pel seu costat, la conca del Segura compta amb una reserva de 240 hectòmetres cúbics, tres menys que fa set dies. Continua per damunt dels 211 hm3 de l’any passat, però se situa per baix de la mitjana dels últims deu anys, que és de 373 hm3.

A nivell nacional, la reserva hídrica espanyola està al 52,6% de la seua capacitat amb 29.466 hectòmetres cúbics (hm3). Pel que fa a la setmana passada la reserva ha crescut en 512 hm3, un 0,9% més.

Per vessants, l’atlàntica està al 50,3% i la mediterrània, al 59,6%. Esta setmana, les precipitacions han afectat considerablement al vessant atlàntic i en menor mesura a la mediterrània. La màxima s’ha produït a Vigo, amb 157,5 litres per metre quadrat (l/m2).

Els àmbits que superen el 50% són el Cantàbric Oriental, que es troba al 82,2%; l’Occidental, al 71,8%; el Miño-Sil, al 60,5%; Galícia Costa, al 87,4%; les conques internes del País Basc, al 100%; el Duero, al 66,2%; el Tajo, al 54,3%; el Tinto, Odiel i Piedras, al 82,1%; i l’Ebre, al 75,7%.

Per baix del 50% estan el Guadiana, que es troba al 41,3%; el Guadalete-Barbate, al 28,6%; el Guadalquivir, al 35,3%; la Conca Mediterrània Andalusa, al 29%; el Xúquer, al 49,9%; les conques internes de Catalunya al 33,1%; i el Segura al 21,1%.

Últimes notícies

Mónica Oltra: ‘Sempre he estat i sempre estaré en política, sense necessitat de càrrec’

Mónica Oltra ha reiterat que seguirà en política encara que no ocupe un càrrec públic des de fa tres anys i mig. Defén una política vivencial, ètica i centrada en les persones.

Morant ha acusat PP i Vox i ha exigit eleccions en la Comunitat Valenciana

Morant ha exigit una convocatòria electoral en la Comunitat Valenciana i ha acusat PP i Vox de 'grapejar el dolor i els drets dels valencians en els despatxos'. Ha reclamat transparència i que Carlos Mazón declare davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la DANA.

Evacuen la Conselleria d’Emergències per fortes olors del clavegueram

Una filtració d'olors procedent de treballs de neteja del clavegueram ha obligat a evacuar la seu de la Conselleria d'Emergències. Els mesuraments de gas han sigut negatives i només una persona ha resultat marejada.

Una acusació del cas de la dana demana citar als alcaldes d’Utiel i Cullera

Una acusació particular ha demanat a la instructora que cite als alcaldes d'Utiel i Cullera per a aclarir els seus contactes amb Carlos Mazón el 29 d'octubre. Al·lega contradiccions amb la declaració de Maribel Vilaplana i reclama peça separada per fals testimoniatge si es confirma.

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.

Masiulis elogia a Badio i alerta del ritme del València abans del Zalgiris-València

El tècnic del Zalgiris va ressaltar l'evolució de Papi Badio i va assenyalar que la prioritat serà frenar el triple i la transició d'un València molt agressiu. Va confirmar la baixa de Williams-Goss i va confiar a comptar amb Moses Wright.

El Congrés tanca la sessió més esquinçadora de la comissió de la dana

Després de tres dies de compareixences, la comissió ha escoltat 13 víctimes i ha tancat la seua sessió més dura amb retrets i demandes de reparació. Puchades ha qüestionat els recursos en prevenció i els grups han promés esclarir l'ocorregut, mentres Compromís ha acusat a Mazón d'una mala gestió de l'alerta

Cano assegura que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano afirma que, malgrat la renúncia, Carlos Mazón continua en funcions i supervisa la gestió del Consell. La consellera defén la continuïtat de les polítiques i el focus en sostenibilitat i turisme.