Mastodon

Seleccionadora diu que no va convocar a Hermoso després besada de Rubiales per ‘temes esportius’: ‘No va ser un càstic’

Tomé assegura que “hi havia altres jugadores en millors condicions per a defensar a la Selecció”

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

La seleccionadora femenina de futbol, Montse Tomé, ha assegurat este dilluns en el juí que se celebra contra Luis Rubiales per la besada que li va propinar a Jennifer Hermoso que si no va convocar a la jugadora després d’este incident va ser per “temes esportius” i per la “pressió mediàtica” a la qual esta es va veure sotmesa.

“No va ser un càstig”, ha aclarit Tomé, que ha sostingut en la seua declaració com a testimoni que, des del seu punt de vista, Tomé no estava “esportivament en les condicions per a exercir” en els partits posteriors al Mundial de Sidney, en el qual va ser triada com a segona millor jugadora del torneig.

Segons la seleccionadora, en esta decisió no va influir l’expresident de la Real Federació Espanyola de Futbol ni tampoc el també acusat Jorge Vilda, l’antecessor de Tomé en el càrrec. “Cap, jo ja no tenia relació ací (amb ells)”, ha aclarit.

“La decisió de no convocar a Jennifer Hermoso són temes esportius i jo soc l’absoluta responsable d’això (…) En este moment, Jenni no havia tingut l’entrenament suficient amb el seu equip. Havia participat o havia tingut dos partits on l’actuació de Jenni havia sigut de 3 i 7 minuts”, ha incidit Tomé, que també s’ha referit a altres qüestions que li van portar a no cridar-la a la convocatòria.

Segons la seleccionadora, l’equip estava “vivint una situació, i ella en concret, molt desagradable i la pressió mediàtica” li va fer “prendre la decisió com a seleccionadora” de no convocar-la. “Hi havia altres jugadores en millors condicions per a defensar a la Selecció”, ha insistit.

NO VA VEURE LA BESADA

En este punt, la fiscal Marta Durántez l’ha instat a aclarir si les raons van ser esportives o anímiques. “Home, és que influïx tot en el rendiment esportiu”, ha contestat Tomé.

La seleccionadora també ha revelat com va viure els moments posteriors a la besada que Rubiales va propinar a Hermoso en la recollida de medalles. “Jo no sabia l’abast de la situació, no ho vaig viure en primera persona ni vaig estar en una conversa sobre este tema. Com he comentat, la besada no ho vaig presenciar i bé, no parle amb Jenni”, ha assenyalat.

Tomé, que va ser la ‘número dos’ de Vilda durant el Mundial, ha aclarit que ella va arribar a la Federació el 2018. Després de ser preguntada sobre qui era el president en este moment, ha dubtat: “Doncs en este moment no se si hi havia. Jo entre en la Federació de la mà de Jorge Vilda”.

ÚLTIMES NOTÍCIES