Llum verda al PAI de Fausto Elio, amb dos terços de l’edificabilitat dedicats a VPP

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

La Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament de València aprovarà este dimecres el Programa d’Actuació Integrada (PAI) UE-4 Fausto Elio, una iniciativa que preveu la construcció de 34 habitatges de protecció pública, VPP, i 110 unitats d’allotjament residencial dotacional, avança el consistori.

L’òrgan ha aprovat el programa en règim de gestió per persones propietàries, i ha designat a l’Agrupació d’Interès Urbanístic ‘Unitat d’Execució 4 Fausto Elio de València’ com a agent urbanitzador. Tal com ha recordat el regidor d’Urbanisme, Juan Giner, l’objectiu d’este PAI és la urbanització i posada en valor dels terrenys delimitats per l’encreuament de l’avinguda dels Tarongers i el carrer de l’Enginyer Fausto Elio, que limiten amb el carrer Sant Joan de Dios.

Es tracta d’un reduït àmbit de sòl urbà, amb una superfície de 12.742,99 metres quadrats, que presenta actualment una situació d’abandó. Per això, el desenvolupament del PAI preveu integrar la urbanització d’este part del barri amb el seu entorn, especialment la finalització dels carrers del Doctor Álvaro López i Sant Joan de Déu amb l’avinguda dels Tarongers.

Així mateix, este planejament permetrà la implantació d’usos terciaris, especialment comercials, i d’habitatge en esta zona lindante entre la Malvarrosa i el Cabanyal.

«Gràcies a esta actuació es podran construir 34 habitatges de protecció pública i 110 unitats d’allotjament residencial dotacional», ha subratllat Giner, qui ha recordat que l’edificabilitat total prevista en el planejament és de 13.641,08 metres quadrats de sostre (m 2 t). D’elles, es destinaran a usos terciaris 8.510,22 m 2 t, i a ús residencial 5.130,86 m 2 t. Un 66% de l’edificabilitat residencial està destinada a habitatge de protecció pública.

UNA INVERSIÓ D’1,8 MILIONS D’EUROS

L’execució de la urbanització suposarà una inversió de quasi 1,8 milions d’euros, concretament 1.792.845,67 euro més IVA. Amb esta inversió s’aconsegueix que al carrer Sant Joan de Déu es desenvolupe un vial de sis metres, una zona d’aparcament de quatre metres i una vorera de cinc metres. A més, subratlla en un comunicat el regidor d’Urbanisme, Juan Giner, qui apunta que es projecta la continuïtat del carrer del Doctor Álvaro López fins a la connexió amb l’avinguda dels Tarongers. Este carrer tindrà un vial de sis metres, amb zones d’aparcament de quatre metres en tots dos costats i amb voreres de cinc metres en tots dos costats.

Així mateix, es preveu, d’una banda, l’execució de la denominada «carrer B», d’ús exclusiu per a residents i vehicles d’emergència, que connectarà el carrer de Fausto Elio i el carrer del Doctor Álvaro López, i que tindrà un ample de vuit metres. I, d’altra banda, es projecta l’obertura del denominat «carrer A», d’ús per als vianants, que connectarà el carrer de Sant Joan de Déu amb el parc desenvolupat en l’àmbit, i que tindrà un ample de cinc metres.

El nou parc té una superfície d’1.840 metres quadrats de sòl. A estes obres s’afig el pas de vianants semaforizado que creua el carrer de Fausto Elio i les vies del tramvia.

«Amb tot això i gràcies a aquesta actuació –ha conclòs l’edil– es posa en valor un àmbit de la ciutat actualment degradat, s’augmenta el parc d’habitatge públic i privada, es millora la integració entre els barris de Malvarrosa i el Cabanyal, i es dota de servicis públics, com a habitatge dotacional i jardí públic, i privats -sòl comercial- a este enclavament de la nostra ciutat». El PAI, una vegada aprovat per la Comissió d’Urbanisme, serà portat al Ple Municipal, en la seua sessió ordinària de febrer.

Últimes notícies

Tanquen el port de Sagunt per a carregar avions contra l’incendi de la Vall d’Uixó

El port de Sagunt ha tancat este dilluns el trànsit marítim per facilitar la càrrega dels avions que lluiten contra l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 6.500 hectàrees i manté actius importants mitjans aeris i terrestres.

Les marques xineses redibuixen el mapa de l’automoció a Espanya

L’arribada de Geely a la planta d’Almussafes consolida l’avenç de les marques xineses en la indústria de l’automòbil a Espanya, amb noves fàbriques i aliances que esquiven aranzels i reactiven plantes històriques.

Sangaré, Affengruber i Josan ja treballen en la pretemporada de l’Elx

Buba Sangaré, David Affengruber i Josan Ferrández s’han incorporat als entrenaments de pretemporada de l’Elx i ja estan a les ordres de Martín Anselmi.

València desactiva el protocol per contaminació en millorar la qualitat de l’aire

L’Ajuntament de València ha desactivat el protocol per contaminació atmosfèrica activat diumenge, després de reduir-se les partícules en l’aire. La millora seguix a l’episodi de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, com el de La Vall d’Uixó.

Veïns amb ganes de tornar a casa després del foc de la Vall d’Uixó i respecte al confinament

La segona nit d’incendi a la Vall d’Uixó i altres municipis de Castelló s’ha viscut amb més calma, encara que els 16.000 evacuats esperen poder tornar a casa, mentres els 64.000 confinats respecten en general la mesura.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa més de 7.000 hectàrees i força milers d’evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat un poc més de 7.000 hectàrees i ha obligat a evacuar 16.000 persones i a confinar-ne 64.000, segons el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama.

Agraïment a Aragó, Balears i Catalunya per reforçar l’extinció a la Vall d’Uixó

El president Juanfran Pérez Llorca ha agraït a Aragó, Balears i Catalunya el ràpid enviament de mitjans al foc de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 7.000 hectàrees.

La Venus romana de la platja de l’Almadrava es posa en mans d’un gran expert

L’Ajuntament d’Alacant ha encomanat al catedràtic d’Arqueologia José Miguel Noguera l’estudi exhaustiu de la Venus romana trobada a la platja de l’Almadrava. La peça, una cabeça de marbre del segle II dC, ja es considera clau per a la història de la ciutat.