El port de Sagunt ha tancat este dilluns el trànsit marítim per facilitar la càrrega dels avions que treballen en l’extinció de l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, segons ha informat el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.
L’objectiu d’esta mesura és garantir la seguretat de les operacions dels mitjans aeris. Els avions necessiten espai lliure per a maniobrar i carregar aigua de forma ràpida i continuada, sense interferències de trànsit marítim.
Tercer dia d’un incendi molt extens
Este dilluns és el tercer dia amb l’incendi encara actiu. El foc ha cremat fins ara 6.500 hectàrees dins d’un perímetre de 48 quilòmetres, segons les dades facilitades pels servicis d’emergències.
Per a fer front a les flames està previst que treballen al llarg de la jornada un total de 30 mitjans aeris. D’ells, 17 depenen de la Generalitat, 10 corresponen al Ministeri i 3 han arribat des d’altres comunitats autònomes, que han oferit suport als efectius desplegats.
La presència de tants avions obliga a coordinar molt bé l’espai aeri i també les zones de càrrega. Per això el port de Sagunt s’ha convertit en un punt clau per a repostar aigua i combustible de manera àgil.
Més de 400 professionals sobre el terreny
A més dels mitjans aeris, més de 400 professionals treballen sobre el terreny per intentar controlar el foc. En el dispositiu participen brigades forestals, bombers, efectius de protecció civil i altres servicis d’emergència.
L’incendi ha tingut un impacte important en la població de la zona. Des de dissabte ha obligat a evacuar 16.000 persones de 18 localitats diferents, segons les xifres facilitades pel dispositiu d’emergències.
A més, les autoritats han ordenat el confinament de 64.000 persones en tres municipis castellonencs: La Vall d’Uixó, Onda i Betxí. Amb esta mesura s’ha buscat reduir riscos per la proximitat del fum i del foc, i facilitar el treball dels equips d’extinció en les zones més pròximes al perímetre de l’incendi.
Els equips continuen treballant sense descans per estabilitzar el foc com més prompte millor i reduir l’afectació sobre el terreny forestal i els nuclis habitats pròxims.










