VALÈNCIA, 27 (EUROPA PRESS)
Un total de huit produccions participades per À Punt competixen en el Festival de Màlaga 2025, que se celebra del 14 al 23 de març.
En millor llargmetratge de secció oficial entren a concurs ‘La buena letra’, de la directora Celia Rico, Goya a la millor directora novella 2018 per la seua exitosa òpera prima ‘Viaje al cuarto de una madre’; ‘La terra negra (La tierra negra)’, del cineasta Alberto Morais i interpretada per Laia Marull i Sergi López; i ‘Una quinta portuguesa’, segon llargmetratge de la directora valenciana Avelina Prat.
Fora de concurs, també en secció oficial, es projectarà ‘Pequeños calvarios’, de Javier Polo Gandía.
En la categoria de documental, competix la pel·lícula ‘On eres quan hi eres’, de la directora Jana Montllor, al voltant de la recerca de la memòria de son pare, Ovidi Montllor.
Dos més són les produccions participades per À Punt que concursen en la categoria de curtmetratge. Una és ‘De sucre’, basat en una obra teatral de la mateixa directora, Clàudia Cedó, que conta la història d’una dona amb discapacitat que té el desig de ser mare; l’altra és ‘Còlera’, el curt de José Luís Lázaro, que pretén reflectir la violència que hui dia encara pateix la comunitat LGTBIQ+.
També en la categoria oficial de curtmetratges animazine han sigut seleccionats dos treballs: dirigida per l’animador valencià Sam Ortí, ‘La valla’, que denuncia a través de ciència-ficció animada com rebem els immigrants; i ‘Carmela’, una obra de Vicent Mallols, que dona lloc en la Història a aquelles dones que prengueren les armes en la Guerra Civil espanyola per defendre tant la República com les millores que s’havien aconseguit per a les dones.