17.2 C
València
Dimarts, 1 abril, 2025

Més de 15.000 persones es van instal·lar l’app per a seguir l’Ofrena de Falles en temps real

Més de 15.000 persones s’han descarregat l’aplicació mòbil de l’Ofrena de les Falles 2025 de València i han seguit el seu desenvolupament en temps real, segons informa l’Ajuntament en un comunicat. Les persones que han utilitzat esta ‘app’, disponible per a iOS i Android, han pogut consultar i conéixer a l’instant la ubicació i l’horari de pas de les comissions falleres en el recorregut d’este acte carregat d’emoció i tradició.

“Este avanç tecnològic, que reforça el compromís de València per fusionar festa i innovació, ha sigut possible gràcies a la implantació de xips en la creueta dels estendards de les comissions falleres que, a més de transmetre informació en temps real, han facilitat l’obtenció de dades estadístiques i mètriques que es contrastaran amb les dades de la Junta Central Fallera (JCF) per a introduir futures millores en el desenvolupament d’este acte”, explica el regidor de Falles, Santiago Ballester.

L’objectiu de la posada en marxa d’esta aplicació és explorar noves propostes per a reduir els temps i millorar l’organització de l’Ofrena que protagonitzen les comissions falleres del cens faller de la ciutat.

Segons les últimes dades, el cens està xifrat en 120.000 persones, a les quals enguany s’han sumat un miler de fallers i falleres de poblacions afectades per la DANA que arrasà la província el passat 29 d’octubre.

“Es tracta d’un sistema de control de temps que porten els corredors en les maratons i els esportistes en els triatlons, amb seguiment i cronometratge, que ens ha facilitat informació de l’Ofrena en viu. A més, ens permetrà millorar en l’Ofrena dels pròxims anys tant en temps com en organització”, afig el també president de la JCF.

Últimes notícies

Labora comença les obres de reconstrucció dels centres de Catarroja afectats per la riuada

Labora ha iniciat les obres de reconstrucció de l'Espai Labora i del Centre de Formació de Catarroja, amb una inversió de 6,2 milions d'euros per recuperar les instal·lacions danyades per les inundacions.

El Govern espanyol afronta la imminent imposició d’aranzels de Trump amb un Pla de Contingència

El Govern de Pedro Sánchez es prepara per a una potencial resposta als aranzels que podrien afectar diversos sectors de l'economia espanyola. S'anuncià un Pla de Contingència, que s'ajustarà segons les mesures que impose Estats Units. La UE, al costat d'd'Espanya, té un 'pla sòlid' per contrarestar aquesta amenaça.

Nou municipis espanyols dona 2.900 contenidors de residus a localitats valencianes afectades per la dana

Nou municipis de l'Estat espanyol dona un total de 2.903 contenidors de residus per ajudar les 22 localitats valencianes afectades per la dana d'octubre. Aquesta acció duplica les necessitats bàsiques presentades, reflectint la solidaritat entre municipis.

Reforma i Ampliació del Centre de Salut de Benimàmet: Una Inversió de 3,5 Milions d’Euros

La Conselleria de Sanitat ha licitat les obres de reforma i ampliació del Centre de Salut de Benimàmet, que duplicarà la seva superfície gràcies a una inversió de 3,5 milions d'euros. A més, s'incrementaran les consultes i els serveis disponibles.

Espanya avançarà al 2% en despesa militar molt abans del 2029 segons Robles

La ministra de Defensa d'Espanya, Margarita Robles, ha afirmat que el país assolirà el 2% del PIB en despesa militar molt abans de 2029, reafirmant el compromís d'Espanya amb l'OTAN davant les amenaces globals.

La campanya ‘Aïlla l’X’ busca educar als adolescents sobre el consum de pornografia

La Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge ha llançat la campanya 'Aïlla l'X' a tots els centres educatius valencians orientada a combatre el consum de pornografia entre adolescents i promoure una sexualitat saludable.

La CNMC permet a Renfe oferir vuit serveis diaris a València i Alacant des d’Atocha

La CNMC autoritza a Renfe a operar vuit serveis diaris a València i Alacant des de l'estació d'Atocha, afavorint la comxicotetivitat del tren.

El Museu de Belles Arts Torna a Brillar Amb la Donació de Nou Retrats de Genaro Lahuerta

El Museu de Belles Arts de València presenta quatre retrats inèdits del pintor Genaro Lahuerta, ampliant significativament la seva col·lecció dedicada a la figura del creador valencià.