El Ministeri de Transports opta per a la recuperació de la línia C3 de Rodalies després de la dana

VALÈNCIA, 2 – El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha afirmat aquest dimecres que s’estan portant a terme treballs sense descans, incloent-hi els diumenges i festius, per a recuperar la línia C3 de Rodalies, que va patir danys greus a causa de les inundacions del passat 29 d’octubre a València. No obstant això, ha recalcat que encara falten «mesos» per completar les obres necessàries per a restaurar el servei.

Així ho va exposar durant la seva visita a les obres del Canal d’Accés de València, on va realitzar una compareixença sense preguntes. En aquesta ocasió, Puente va destacar que Adif i Renfe han destinat més de 200 milions d’euros per a la recuperació del servei ferroviari afectat per les inundacions.

El ministre va lamentar que els danys en la línia C3 són «molt grans» i va explicar que no s’ha pogut restablir el seu funcionament amb la mateixa celeritat que s’han recuperat les línies C1 i C2, que ja operen abans del previst.

«Ens queden encara mesos de treball per a recompondre els 80 quilòmetres que van resultar totalment destruïts entre Aldaia i Utiel. Aquest procés inclou la reconstrucció de tres ponts de grans dimensions i dues línes de 200 metres, que és on realment es troba la clau per saber quant trigareu a executar les obres», ha precisat.

A més, ha ressaltat que no només s’han reposat les infraestructures anteriors, sinó que el projecte va «més enllà de la reconstrucció» amb la finalitat d’executar una renovació integral de la línia, que ja estava prevista abans de les inundacions. Actualment, s’està adequant la secció dels 13 túnels que conformen el tram, realitzant obra civil en deu ponts i en 22 passos superiors.

Les característiques de tota la línia estan sent adaptades per deixar-la preparada per a la seva electrificació, una electrificació per a la qual, no obstant això, falten alguns tràmits ambientals i es desenvoluparà en el futur.

Finalment, el ministre ha agraït el treball i la dedicació del personal d’Adif, Renfe i empreses constructores per a dur a terme la reparació de totes les infraestructures danyades en la riuada.

Últimes notícies

Els grans eclipsis dels segles XIX i XX que van obrir ponts polítics entre països

El catedràtic Pedro Ruiz-Castell destaca com els grans eclipsis solars dels segles XIX i XX van impulsar col·laboracions científiques internacionals i van servir com a via de diplomàcia en moments de tensió política. Diverses expedicions vinculades a la Universitat de València i a observatoris espanyols van ser clau en este procés.

Cap funcionari citat compareix a l’última sessió de la comissió de Les Naus a Alacant

Cap dels cinc funcionaris citats de l’àrea de Plusvàlues de l’Ajuntament d’Alacant ha comparegut en l’última sessió de la comissió sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus. La sessió, de només deu minuts, ha quedat pendent de possibles noves citacions i de la lectura de conclusions prevista per al 21 de setembre.

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’alçarà al Parc Central de València

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’instal·larà a l’esplanada del Parc Central de València en règim de cessió temporal de deu anys, amb un pedestal de quasi 100.000 euros i una valoració asseguradora de tres milions.

El nou espai d’ajolots de l’Aquari de Saragossa impulsa la protecció dels amfibis

L’Aquari de Saragossa ha obert una instal·lació dedicada als amfibis amb l’ajolot com a espècie estrella per conscienciar sobre la seua conservació. El projecte forma part d’un pla de renovació del centre impulsat pel grup Global Omnium, gestor també de l’Oceanogràfic de València.

Segona fase de l’Operació d’Estiu: 716.000 viatges llargs a les carreteres valencianes

La segona fase de l’Operació Especial de Trànsit d’Estiu 2026, entre el 31 de juliol i el 2 d’agost, preveu 716.079 desplaçaments llargs a la Comunitat Valenciana, amb especial vigilància en els principals corredors i accessos a platges.

El Valencia Femení es presentarà davant l’afició contra el Newcastle United Women

El Valencia Femení disputarà el IV Trofeu TM el 23 d’agost a Paterna davant el Newcastle United Women, en el seu partit oficial de presentació per a la temporada 26-27, amb entrada gratuïta fins completar aforament.

El Consell alerta que la pèrdua de control fronterer impactarà en les polítiques socials

El Consell ha expressat una 'preocupació profundíssima' perquè, segons el seu portaveu, Espanya ha perdut el control de les seues fronteres i això repercutirà en les polítiques socials, educatives i sanitàries. Miguel Barrachina ha vinculat la situació a la recent entrada massiva de migrants per la frontera de Ceuta.

L’alcaldessa de Carlet nega telefonades d’Emergències el dia de la dana i relata les seues gestions per Forata

Laura Sáez ha explicat davant la jutgessa que no va rebre telefonades d’Emergències el dia de la dana, però sí correus, i que va parlar diverses vegades amb Miguel Polo (CHJ) pel risc del pantà de Forata.
FILMOTECA D'ESTIU