A presó quatre membres de bandes criminals per 17 robatoris en vivendes de València

Quatre hòmens d’entre 21 i 43 anys han ingressat a presó després que la Policia Nacional haja desarticulat dos cèl·lules de bandes criminals d’origen georgià i croat. Se’ls atribuïx almenys disset robatoris amb força en vivendes de València, alguns consumats i altres en grau de temptativa, comesos sobretot als districtes de Trànsits, Exposició i Russafa.

Els primers dos detinguts, vinculats a la banda d’origen georgià, van ser arrestats la matinada del passat 4 de juliol. Un agent que no es trobava de servici va alertar els seus companys en vore un individu amb actitud sospitosa deambulant per la seua comunitat de veïns, que poc després es va reunir amb un altre home a l’exterior de la finca.

Quan les patrulles van arribar, els agents van identificar tots dos sospitosos i els van intervindre ferramentes habitualment empleades per a perpetrar robatoris amb força, així com un vehicle. Després d’això, els van detindre com a presumptes autors d’un robatori amb força en grau de temptativa, segons ha informat la Policia Nacional.

Robatoris amb ‘clau falsa’ i gran mobilitat

Les investigacions posteriors del grup de Robatoris de la Brigada Provincial de Policia Judicial de València han permés atribuir a estos dos arrestats la participació en altres dotze incursions en domicilis de la ciutat. D’estos robatoris, huit s’haurien consumat i quatre s’haurien quedat en temptativa.

Segons la Policia, els fets s’han comés entre març i juliol d’enguany mitjançant la tècnica de la ‘clau falsa’. Gran part d’estos robatoris s’ha produït durant la Setmana Santa, aprofitant previsiblement les ausències temporals dels propietaris en les seues vivendes.

Els agents també han constatat que la banda criminal a la qual pertanyen estos dos hòmens presenta una gran itinerància delictiva. Segons les investigacions, el grup actua en diferents punts d’Espanya i també a l’estranger. A més, un dels detinguts tenia en vigor una orde d’extradició emesa per França per a ingressar a presó per fets similars.

Detencions gràcies a l’avís dels veïns

Els altres dos arrestats, vinculats a una organització criminal d’origen croat, van ser detinguts durant el matí del passat 7 de juliol. En este cas, l’actuació policial es va iniciar després que un veí d’un edifici del districte de Trànsits telefonara a la Policia Nacional en observar com dos hòmens entraven a casa d’un altre veí.

Diverses patrulles es van desplaçar ràpidament fins a l’immoble i van localitzar els sospitosos quan intentaven fugir. Els agents els van detindre i els van confiscar ferramentes utilitzades per a cometre robatoris amb força, així com tots els efectes sostrets en eixa actuació.

La Policia els ha atribuït un delicte de robatori amb força i, a més, els ha imputat altres tres temptatives de robatori en domicilis. Estos intents s’haurien produït entre el 22 i el 25 d’agost de 2025 als districtes de Trànsits, Exposició i Russafa, fent ús de la tècnica del ‘resbaló’ o de la fractura de la tancadura o de la porta.

Després de ser posats a disposició judicial, els quatre detinguts han passat a mans del jutge, que ha decretat l’ingrés a la presó de tots ells mentres continua la investigació sobre possibles robatoris relacionats amb estes organitzacions criminals a València i altres punts.

Últimes notícies

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’alçarà al Parc Central de València

L’escultura ‘El Monolito’ de Manolo Valdés s’instal·larà a l’esplanada del Parc Central de València en règim de cessió temporal de deu anys, amb un pedestal de quasi 100.000 euros i una valoració asseguradora de tres milions.

El nou espai d’ajolots de l’Aquari de Saragossa impulsa la protecció dels amfibis

L’Aquari de Saragossa ha obert una instal·lació dedicada als amfibis amb l’ajolot com a espècie estrella per conscienciar sobre la seua conservació. El projecte forma part d’un pla de renovació del centre impulsat pel grup Global Omnium, gestor també de l’Oceanogràfic de València.

Segona fase de l’Operació d’Estiu: 716.000 viatges llargs a les carreteres valencianes

La segona fase de l’Operació Especial de Trànsit d’Estiu 2026, entre el 31 de juliol i el 2 d’agost, preveu 716.079 desplaçaments llargs a la Comunitat Valenciana, amb especial vigilància en els principals corredors i accessos a platges.

El Valencia Femení es presentarà davant l’afició contra el Newcastle United Women

El Valencia Femení disputarà el IV Trofeu TM el 23 d’agost a Paterna davant el Newcastle United Women, en el seu partit oficial de presentació per a la temporada 26-27, amb entrada gratuïta fins completar aforament.

El Consell alerta que la pèrdua de control fronterer impactarà en les polítiques socials

El Consell ha expressat una 'preocupació profundíssima' perquè, segons el seu portaveu, Espanya ha perdut el control de les seues fronteres i això repercutirà en les polítiques socials, educatives i sanitàries. Miguel Barrachina ha vinculat la situació a la recent entrada massiva de migrants per la frontera de Ceuta.

L’alcaldessa de Carlet nega telefonades d’Emergències el dia de la dana i relata les seues gestions per Forata

Laura Sáez ha explicat davant la jutgessa que no va rebre telefonades d’Emergències el dia de la dana, però sí correus, i que va parlar diverses vegades amb Miguel Polo (CHJ) pel risc del pantà de Forata.

Umaru rescata un Elx irregular amb un doblet contra el Còrdova

Dos gols dUmaru Konare en dos minuts han permés a lElx empatar un amistós a Oliva davant un Còrdova superior en la primera part.

Polèmica a Les Corts pel nomenament del xofer de l’oficina de l’expresident Ximo Puig

PP, Vox i Compromís han carregat contra el nomenament del xofer de l’oficina de l’expresident Ximo Puig, presumpte nebot de l’exconsellera Gabriela Bravo, mentre el PSPV n’ha defensat la legitimitat i el treball.
FILMOTECA D'ESTIU