Zelenski denuncia les atrocitats russes en l’aniversari de la II Guerra Mundial

MADRID, 8

El president d’Ucraïna, Volodimir Zelenski, ha assenyalat que 80 anys després de la derrota de l’Alemanya nazi en la II Guerra Mundial, Rússia està «repetint» les «atrocitats» que els nazis van cometre en el seu moment. En un missatge del Dia del Record i la Victòria, condemna l’acte organitzat a Moscou com «una desfilada de cinisme» encapçalada pel president Vladimir Putin.

«El mal sempre perd, tard o d’hora», ha destacat Zelenski, recordant que l’inici de la invasió russa a Ucraïna el febrer de 2022 va marcar el renaixement d’aquell mal. Zelenski ha denunciat que a Moscou desfilaran unitats militars d'»assassins» davant d’autoritats que ell considera responsables de matances com les de Bucha.

«Aquells que van orquestrar el bloqueig de Mariaúpol seran els qui halin del setge de Leningrad«, ha assenyalat Zelenski, qualificant de «desfilada de bilis i mentides» l’espectacle que presenta Rússia. Zelenski ha destacat que l’esdeveniment pretén fer creure que «Putin va derrotar personalment el nazisme».

L’esdeveniment comptarà amb la presència de dirigents internacionals com els presidents de Xina, Brasil, Veneçuela i Cuba, així com del primer ministre d’Eslovàquia, Robert Fico. En contrast, Zelenski ha rendit homenatge a les famílies ucraïneses, afirmant que «quasi totes tenen un heroi que ha lluitat o està lluitant contra el nou mal».

En la seva declaració, ha cridat a la unitat entre Ucraïna i el món, instat a combatre «junts» en el camp de batalla, l’arena diplomàtica i l’esfera econòmica, de manera que el lema «mai més» es faça realitat.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU