21.1 C
València
Dijous, 8 maig, 2025

L’UJI aprova la reforma dels Estatuts per adaptar-se a la Llei Orgànica del Sistema Universitari

CASTELLÓ – El Claustre de la Universitat Jaume I (UJI) ha aprovat amb una majoria contundent de 112 vots a favor, sense cap vot en contra i amb 3 abstencions, el projecte de reforma dels seus Estatuts per adaptar-los a la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari (LOSU).

Aquesta reforma estatutària no només busca satisfer l’exigència d’actualització normativa, sinó que també adequa la norma bàsica de l’UJI a les necessitats reals de funcionament dels seus òrgans, serveis i estructures. Aquest canvi enforteix el seu sistema de governança i es manté fidel als principis i valors que han regit la institució, tal com s’indica en un comunicat emès per l’oficina de premsa de l’UJI.

- Advertisement -Telegram València Diari

El procés de reforma ha mantingut una àmplia implicació de la comunitat universitària, amb la participació destacada de 20 membres que han format part de la Comissió de Reforma Estatutària, presidida pel catedràtic Germán Orón, qui ha representat els diferents sectors del claustre.

La rectora de la Jaume I, Eva Alcón, ha subratllat que “els nous estatuts proporcionen la seguretat necessària per afrontar els reptes com a institució d’educació superior i d’investigació”, posant èmfasi en la importància de la internacionalització, l’ocupabilitat i la integritat institucional en aquest nou capítol per a l’universitat.

Una vegada aprovats pel Consell de la Generalitat Valenciana i després d’un previ control de legalitat, els nous estatuts es publicaran en el DOGV, entrant en vigor a partir d’aquell moment.

Últimes notícies

Pilar Bernabé Manté la Seua Versió sobre la Gestió de la Dana del 29 d’Octubre: La CHX No És la Responsable

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, reafirma la seua posició sobre els fets ocorreguts durant la gestió de la dana del 29 d'octubre, denunciant que el Consell intenta atribuir competències que no li corresponen a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX).

La jutgessa reafirma la seua decisió sobre Miguel Polo: ‘No hi ha responsabilitat penal’

La jutgessa que investiga la devastadora dana manté que no investigarà el president de la CHX, Miguel Polo, tot i les crítiques de l'Associació de Damnificats. La decisió implica que no es pot atribuir responsabilitat penal davant la gestió de l'emergència.

Última oportunitat per a inscriure’s al certificat oficial de llengua xinesa a la Universitat de València

L'Institut Confuci de la Universitat de València manté la matrícula oberta fins al 13 de maig per als certificats de nivell de llengua xinesa, incloent l'examen HSK i YCT, amb resultats reconeguts internacionalment.

Detenits dos homes per un crim en Natzaret: Presó provisional per homicidi

Dos homes han estat detinguts i enviats a presó provisional per la seva implicació en la mort d'un jove de 25 anys en el barri de Natzaret, València, en un incident violent amb arma blanca.

Disseny revolucionari d’un simulador 3D per al tractament d’hematomes subdurals

Investigadors de la UA i Isabial han creat un simulador 3D de l'artèria meníngia mitjana, millorant la formació en el tractament d'hematomes subdurals. Aquesta innovació permet a professionals de la salut practicar procediments quirúrgics de manera més realista i eficaç.

El Requiem de Mozart: Un Concert Solidari per les Víctimes de la Dana a València

El Requiem de Mozart sonarà a València en un concert benèfic a favor dels damnificats per la dana, interpretat per l'Orquestra Filharmònica UV i el Cor Jove de l'Orfeó Català.

La UE protesta contra els aranzels de Trump i prepara represàlies de 100.000 milions d’euros

La Comissió Europea denuncia els aranzels imposats per Trump i prepara una resposta en forma de represàlies sobre productes nord-americans valorats en 100.000 milions d'euros.

Indústria destina 2 milions d’euros per impulsar projectes emprenedors a la Comunitat Valenciana

La Generalitat Valenciana, a través de la Direcció General d'Emprenedoria i Internacionalització, destina 2 milions d'euros a ajudes per a persones emprenedores i pimes. Els fons estan destinats a cobrir despeses laborals, de màrqueting i aspectes legals, amb l'objectiu d'afavorir la creació d'empreses innovadores.