16 C
València
Dimecres, 5 novembre, 2025

L’Audiència Provincial denega la investigació de la fàbrica del revestiment de l’edifici incendiat a Campanar

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La secció quarta de l’Audiència Provincial de València ha desestimat els recursos d’apel·lació presentats per diverses acusacions particulars i ha rebutjat la investigació del representant legal de l’empresa encarregada de fabricar el revestiment de la façana de l’edifici del barri de Campanar, que es va incendiar el 22 de febrer de l’any passat, ocasionant la mort de deu persones.

El tribunal ha denegat també sol·licituds de proves, incloent les declaracions testimonials dels bombers que van participar inicialment en l’extinció del foc, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

Les decisions del tribunal es fonamenten en dues interlocutòries d’apel·lació emeses recentment, que ratifiquen les conclusions assolides pel Jutjat d’Instrucció número 9 de València, que era responsable de la investigació inicial. En concret, l’Audiència ha decidit no citar com a investigat al responsable de la mercantil que va fabricar el revestiment, ja que considera que l’edifici en qüestió va ser construït amb el rigor que requerien les normatives vigents en el moment de la seva construcció.

Aquesta conclusió es basa en les declaracions testimonials d’un arquitecte tècnic autor del projecte de construcció, un altre arquitecte tècnic que va supervisar l’obra, i un arquitecte municipal que va elaborar l’informe previ a la concessió de la llicència d’obra.

Tal com recull la interlocutòria, “difícilment es pot pretendre que existira una responsabilitat penal per la suposada ocultació d’un risc, si aquest estava legalment admès, ja que estava autoritzada la utilització del material per al revestiment de la façana”.

La secció quarta de l’Audiència ha reiterat la negativa a practicar altres diligències relacionades amb el material utilitzat en la façana de l’edifici, considerant que són innecessàries.

Quant al segon punt de les interlocutòries, el tribunal ha denegat la pràctica de la testificació de tots els bombers que van participar en les primeres intervencions durant l’incendi, argumentant que tal sol·licitud és “redundant”. En aquest cas, s’apunta que tres bombers que van arribar a l’edifici en els primers vehicles durant l’incendi ja han testificat, incloent un bomber sapador, un cap i un sergent. La sala considera que les circumstàncies de la intervenció dels bombers ja estan esclarides.

Últimes notícies

Els bombers combaten un incendi en una fàbrica de pells a Elda

El foc, amb 'flames molt altes', afecta a tota la nau de pells i adobats en la Finca Lacy. S'han mobilitzat 14 dotacions i es registra gran fum.

Parell avisa: per a guanyar al Pafos cal competir al màxim i fer-ho molt bé

Parell va destacar que el dol de la quarta jornada de la Lliga de Campions davant el Pafos serà dur i que el Vila-real ha de competir al màxim. Va reclamar transformar les bones sensacions en punts.

Marcelino advertix: seria un gran error donar per bestiar el partit

Marcelino va cridar a la prudència abans del dol de Champions davant el Pafos i va assumir el favoritisme sense caure en la confiança. Va reclamar concentració, constància i respecte al rival per a traduir en victòria el rendiment mostrat.

Feijóo i Abascal activen el relleu de Mazón i aposten per l’estabilitat

Feijóo i Abascal han obert el procés per a substituir a Carlos Mazón amb una conversa en la qual han prioritzat l'estabilitat i allunyat un avançament electoral. El Govern i el PSPV-PSOE han demanat eleccions mentres les Corts han activat el calendari d'investidura i sonen possibles noms.

El taxi exigix un pla per a limitar els servicis de VTC després d’una marxa que ha causat retencions

El sector del taxi ha reclamat a la Conselleria un pla eficaç per a frenar els servicis urbans de VTC i sancionar a les plataformes, en una protesta que ha generat retencions durant hores a València. Els convocants han xifrat un seguiment massiu de la vaga i han demanat més control i inspeccions.

Tercera remodelació del Govern valencià en dos anys deixa 9 Conselleries després de fusionar àrees clau

El Consell s'ha limitat a unir la Vicepresidència Segona de Recuperació Econòmica i Social amb Medi Ambient. Martínez Mus passa a ser el número 3 de l'Executiu.

Bustinduy exigix a Feijóo que demane perdó per ovacionar a Mazón després de la DANA

El ministre de Drets Socials ha retret al líder del PP el seu suport a Carlos Mazón després de la catàstrofe i ha emmarcat l'exigència en la seua compareixença al Senat.

Camarero demana humanitat i que cessament la cacera política contra Mazón

Camarero demana 'humanitat' cap a Carlos Mazón després de la seua dimissió i denúncia una 'cacera política' contra ell. Reivindica la continuïtat del projecte i acords en Les Corts.