El nombre de viatgers en transport urbà per autobús a la Comunitat Valenciana ha registrat un augment del 3,6% al març d’aquest any, assolint un total de 15.779.000 passatgers. Aquesta xifra es compara amb un increment superior del 10,8% a nivell nacional, segons les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE).
En una anàlisi més detallada de l’evolució del transport urbà per autobús, és important destacar que totes les comunitats autònomes estudiades per l’INE han presentat resultats positius. Les regions amb millors resultats han estat el País Basc amb un increment del 22,3%, seguit d’Extremadura amb 16,7% i Múrcia amb un 14,8%. En canvi, la Comunitat Valenciana, que ha tingut un creixement més modest del 3,6%, s’ha posicionat per sota de la mitjana nacional, juntament amb Canàries (+6,8%) i Catalunya (+7,9%).
Per tal de garantir la confidencialitat estadística, l’INE no publica dades de les comunitats autònomes com Illes Balears, Cantàbria, Comunitat Foral de Navarra, La Rioja i les ciutats autònomes de Ceuta i Melilla.
A la ciutat de València, es van comptabilitzar 9,1 milions de viatgers que utilitzaven el metro, amb una caiguda del 13,8% en comparació amb l’any anterior. Al mateix temps, l’ús de l’autobús es va mantenir estable amb 10,01 milions de passatgers, corresponent al creixement del 3,6% interanual.