35.2 C
València
Dimarts, 1 juliol, 2025

Estats Units Redueix Aranzels al 54% per a xicotets paquets de Xina: Mesura d’Una Treva Comercial

El president d’Estats Units, Donald el president Trump, ha firmat una ordre executiva que redueix l’aranzel aplicat als xicotets paquets procedents de Xina del 120% actual al 54% a partir del 14 de maig. Aquesta mesura forma part de la desescalada en les tensions comercials entre Estats Units i Xina, en el context d’una treva de 90 dies per a negociar un acord que es va anunciar recentment.

Anteriorment, l’exempció ‘de minimis’ per a mercaderies amb un valor de fins a 800 dòlars enviades per correu postal permetia l’entrada sense aranzels. No obstant això, el president Trump va imposar un gravamen del 120% i una tarifa fixa de 100 dòlars, que s’elevaria a 200 dòlars al juny. Ara, amb la nova ordre, només s’aplicarà un aranzel del 54% mentre es manté la tarifa de 100 dòlars.

- Advertisement -Telegram València Diari

Aquesta decisió forma part d’una sèrie de mesures de desescalada després de les converses mantingudes a Suïssa, on ambdues nacions van acordar suspendre, durant un període inicial de 90 dies, una part important dels aranzels recíprocs. A partir del 14 de maig, les importacions de Xina seran gravades al 30%, una reducció significativa des del 145% actual, mentre que Xina retallarà les seves tarifes als productes imports dels Estats Units al 10%, passant del 125%.

el president Trump ha expressat la seva intenció de parlar amb el president de Xina, Xi Jinping, cap a finals de setmana, esperant que les converses dutes a terme a Ginebra hagin donat lloc a un reset total en les relacions comercials entre les dues potències.

Últimes notícies

El Llevant confirma l’eixida d’Andrés Fernández, Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro

El Llevant anuncia oficialment l'eixida de quatre jugadors clau: Andrés Fernández, Ángel Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro, després de la finalització dels seus contractes.

Vint-i-set curtmetratges competixen pel Faro de Plata en el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi amb accés als Goya

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi a Alacant selecciona 27 curtmetratges per a competir pel Faro de Plata, amb passada directa als premis Goya, i ret homenatge a figures del cinema espanyol.

El València Basket renova a Xabi López-Arostegui fins a 2027 consolidant la seua plantilla

El València Basket ha renovat el contracte de Xabi López-Arostegui fins a juny de 2027, assegurant la presència de l'aler internacional en l'equip valencià i complint amb el requisit de jugadors formats localment.

El festival Estació de les Lletres i la revista Camacuc reben els Premis Nacionals al Foment de la Lectura 2025

El festival Estació de les Lletres a Sevilla i la revista infantil valenciana Camacuc són guardonats amb els Premis Nacionals al Foment de la Lectura 2025 per la seua contribució a la promoció de la lectura entre xiquets i jóvens.

València aconseguix els 175.000 usuaris amb factura electrònica d’aigua per a impulsar la sostenibilitat

València ha superat els 175.000 usuaris que utilitzen la factura electrònica de l'aigua, evitant més d'un milió de factures en paper i promovent la sostenibilitat en 2025.

El Periódico d’Ací celebra 15 anys d’informació local amb una gala a València

El Periódico d'Ací commemora el seu 15é aniversari amb una gala a València, destacant el seu creixement en la Comunitat Valenciana i el seu reforç digital i imprés.

Enfrontaments entre partits en la comissió d’investigació de la DANA en Les Corts Valencianes

La primera sessió de la comissió d'investigació sobre la DANA del 29 d'octubre en Les Corts Valencianes va estar marcada per polèmics enfrontaments entre partits per les víctimes i la participació d'un expert qüestionat.

Segon banyista octogenari mor en platges del litoral d’Alacant en menys de 24 hores

Un home de 82 anys va morir després de ser rescatat en la cala Advocat de Benissa, elevant a dos les morts de banyistes octogenaris en menys de 24 hores a Alacant.