28 C
València
Dimecres, 2 juliol, 2025

Metsola s’interessa per les víctimes de la dana i busca contactar amb Mazón

BRUSSEL·LES — La presidenta del Parlament Europeu, Roberta Metsola, ha mostrat la seua voluntat de comprometre’s amb les víctimes de la dana durant una reunió mantinguda amb diverses associacions representatives d’aquestes persones afectades. A la trobada, celebrada a la seu de l’Eurocambra a Brussel·les, Metsola ha assegurat que contactarà amb el president de la Generalitat, Carlos Mazón, per a demanar-li que s’interesse per la seua situació i les seues necessitats concretes.

Durant la reunió de mitja hora, els representants de les associacions Víctimes DANA 29 Octubre, Víctimes Mortals DANA 29-O i Damnificats DANA Horta Sud València van traslladar a Metsola les seues reivindicacions, així com la preocupació per haver tingut la seua “veu censurada” en diverses institucions valencianes. Amb aquestes queixes, llancen un clar missatge sobre la necessitat d’atenció i suport per part de les autoritats.

- Advertisement -Telegram València Diari

Fonts del seu equip han comentat que Metsola no oblidarà les víctimes ni la situació a València, i que es compromet a fer un seguiment de les necessitats per a veure les possibles accions que pugui dur a terme la Unió Europea per a ajudar en la recuperació.

Al final de la trobada, les víctimes van comunicar en una roda de premsa que Metsola s’ha compromès a escriure una carta per demanar una reunió entre el president Mazón i les associacions per a abordar diversos temes importants. No obstant això, fonts de l’Eurocambra han matisat que aquesta comunicació es farà per interessar-se per les víctimes, però no es clarifica si serà formal, com a través d’una carta o per altres mitjans.

En la roda de premsa, les associacions van expressar el seu agraïment pel suport i empatia mostrada tant per Metsola com per la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, qui també les ha rebut a Brussel·les fins a sis mesos després de la tragèdia.

Malgrat les visites recents de Von der Leyen i Metsola a València per al Congrés del PPE, les associacions van manifestar la decepció perquè no van visitar la “zona zero” del desastre. Aprofitaran futures trobades per a convidar ambdues a conèixer de primera mà la situació actual dels damnificats.

Últimes notícies

Descens de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana, però Castelló aconseguix quasi 39 graus

Les temperatures màximes descendixen en la Comunitat Valenciana este dimarts, excepte en el litoral de Castelló on aconseguixen 38,8 graus, amb valors alts també en altres localitats valencianes i alacantines.

Detingut conductor de VTC a Alacant per robar 7.500 euros i joies a turista francés

Un conductor d'Uber a Alacant va ser arrestat per robar 5.000 euros en efectiu i 2.500 en joies a un turista francés, a més d'objectes personals.

El 80% dels valencians desitja un canvi en la presidència de la Generalitat segons enquesta del CIS

Una enquesta del CIS revela que més del 80% dels valencians voldria un canvi de president en la Generalitat, amb una valoració majoritàriament negativa de la gestió actual de Carlos Mazón.

El Castelló llança nou equipament amb homenatge a la llegenda Juan Bautista Planelles

El Castelló presenta el seu nou equipament amb memòria a Juan Bautista Planelles, llegenda del club i exfutbolista destacat, estrenant al proveïdor Erreà.

Juny registra 29 morts per altes temperatures en la Comunitat Valenciana en un mes rècord de calor

Juny de 2025 ha sigut el mes més càlid registrat a Espanya i ha causat 29 morts en la Comunitat Valenciana atribuïbles a les altes temperatures, en el context d'una onada de calor que continua activa.

Prop de 700 coralistas d’Europa, Amèrica i Àsia participen en el 71é Certamen Internacional d’Havaneres de Torrevieja

El 71é Certamen Internacional d'Havaneres i Polifonia de Torrevieja comptarà amb prop de 700 coralistas d'Europa, Amèrica i Àsia, que es reuniran del 20 al 26 de juliol a Alacant.

El Llevant confirma l’eixida d’Andrés Fernández, Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro

El Llevant anuncia oficialment l'eixida de quatre jugadors clau: Andrés Fernández, Ángel Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro, després de la finalització dels seus contractes.

Vint-i-set curtmetratges competixen pel Faro de Plata en el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi amb accés als Goya

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi a Alacant selecciona 27 curtmetratges per a competir pel Faro de Plata, amb passada directa als premis Goya, i ret homenatge a figures del cinema espanyol.